• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • start september

BS och Omsan, det är ju inte helt ovanligt att det blir så med vikten. Jag tror att jag kommer hamna i en liknande situaion. Nu när jag tycker att jag är stor (typ 24 kg från innan vi satte igång försöken, varav 17 hittills i denna graviditet tom vecka 35) säger många att det rinner minsann av dig under amningen, men jag känner mig tveksam till det.

Det får bli GI för mig också i framtiden.

• Piggelin1

Grattis BS till bra nattsömn!! Det går åt rätt håll!!!! Det kommer säkert bakslag, men detta låter helt klart lovande!!

Vickan, håller med Start Sept helt & hållet, det kunde varit jag för några år sen. Jag var skitnojig, inte minst för att jag var övertygad om att mina ev barn skulle bli totalt "fucked up" pga av att dess/deras mamma är som hon är, dvs KONSTIG...
    Men sen, några år till som jag tror gjorde att jag växte en del som person plus att MANNEN i mitt liv dök upp & pushade mig i rätt riktning lite till (dvs att bli mer harmonisk...),öttad så kände jag mig hyfsat trygg & tänkte att såååå illa kan det väl inte vara ändå. Inte minst Muggles & min gemensamma väninnan MissX peppade & stöttade mig mkt när det behövdes som mest för sisådär fem år sen (innan mannen dök upp alltså). Nu har du säkert inte en hundradel ens av de nojor jag hade, så för dig kommer det att gå finfint! Jag började ju också nytt jobb för drygt ett år sen & detta gjorde att vi sköt upp bebisverkstaden några månader. Ville komma in i det någorlunda (OM det skulle funka snabbt). Jaja, nog babblat, nu ska jag fortsätta med min frukost!
    Min förkylning verkar börja ge med sig nu, såååå skönt, de två senaste dagarna & nätterna har jag känt mig totalt risig & inte precis ngn supermamma för A...

• Piggelin1

Iadg blir hon fem månader förresten! Time flies!

...och i slutet av förra veckan SKRATTADE hon på RIKTIGT första gången! Innan har hon ju liksom "kiknat" jättemkt, ler STORT massor, men just ett sånt där riktigt skratt som LÅTER som när man skrattar, nu har hon gjort det flera ggr de senaste dagarna. Åhhh, vad lycklig jag blir när jag hör detta!

• Piggelin1

Start Sept - hur mår du annars nu? När är det som det är dags för dig?

• start september

Piggelin,

tack ganska så bra!

BF är 22 maj, så lite drygt en månad kvar. Jag mår nog egentligen väldigt bra, är lite tung och sover lite kass eftersom det är knöligt att vända sig. Jag orkar fortfarande nästan som vanligt, men planerar att gå hem från jobbet om två veckor.

Jag ska till BM imorgon, sist jag var där rusade den lill*s hjärtljud efter att hon klämde hårt på huvudet. Jag hoppas det inte blir ngt liknande imorgon...

Jag har tidigare trott att det skulle komma för tidigt, nu vet jag inte riktigt längre. Jag har nog ett behov av att varva ner hemma och landa i det som komma ska. Det är svårt att hinna reflektera när man jobbar hela dagarna.

• Liten med Mindre

Piggelin - vi har fått ett haha-skratt några gånger i badet - men igår kom det flera gånger i rad när jag "pruttade" Mindre under fötterna. Sååå härligt. Fast idag funkar inte tricket än i alla fall...

• start september

Och kläder funderar jag på! Vi shoppade loss på PoP i helgen, tre uppsättningar i stl 50. Inte jättebilligt, men så fantasiskt fint. Undrar om det var rätt? Skulle man köpt mer i 56 istället?

Lite ångest var det allt att köpa de där små plaggen, det blir så konkret. Vagnen har stått hemma i ett par veckor så den har jag nästan lärt mig bortse från. Men bilstolen som vi hämtade väckte känslor.

Och Anna Ws bok, som är jättebra, fick mig att inse hur konkret den närmaste tiden blir. Och hur maktlös jag kommer bli när den lill* skriker!

Usch, nu blev jag nästan gråtmild här. Helt opåverkad av hormoner är jag minsann inte.

• Telemarkgrrl

Tinga, jag hoppas verkligen att du orkar med dopet i Gävle och ett fikastopp i Stockholm, det vore suveränt kul att träffas!

Liten, jag vill gärna fika på lördag. Hur var det nu, när var det som du skulle vara i stan? Nenne skulle väl också dyka upp i stan någon gång efter lunch va?

• BrudSommar2006

Nu har vi sållat bland alla vagnar och är nere i tre - Emmaljunga Cangaroo, Quinny Speedi eller Quinny Freestyle, är det möjligen någon som tittat på någon av dem?

Muggles, har ni köpt vagn än?

• Tinga

September - de flesta som fått barn vittnar om högar av kläder de fått i present, och jag tror att de flesta presentkläder är i storlek 56 och uppåt (man vill ju inte köpa för smått), så ni kommer säkert att klara er utmärkt på era inköp i stl 50.

Telis - japp, lita på att jag kommer att bita ihop för att kunna åka upp til Gävle och som en superbonus få träffa er trådisar i Stockholm också!

Svar på tråden Barnkarusellen