• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

Äsch jag minns inte allt jag ville kommentera längre!
    Jaja, så är det.

Iallafall vill jag säga till dig Omsan att det var kul att se dig tillbaks i tråden också! Och att allt verkar gå bra.

• Sweetstreet63

Frejis,
    lite likgiltighet gör ju inget egentligen. Bara den inte tar över helt och blir till någon sådan där depplikgilitghet. Tror ibland att mindre form av likgiltighet krävs för att man sak orka igenom svåra och jobbiga perioder. Och detta med barnkarusellen är ju verkligen en sådan trist följetong för många av oss i tråden. Tycker ändå det verkar bra och positivt att det går spass bra för dig med sprayningen ändå! Fast maken din kasnke borde skaffa hjälm...?!

• Telemarkgrrl

God morgon!

Igår ville jag inte alls avbryta sprutandet men nu är jag inte lika säker längre. Doktorn ringde igår och sa att jag ska fortsätta med sprutorna till på måndag, sen får vi se hur det ser ut då. Men som jag förstod det så är det kanske fyra blåsor som det kan bli något av, resterande sex är antingen för stora eller för små. Fyra stycken alltså, förra gången hade jag sex stycken och det resulterade ju i bara tre ägg som inte blev befruktade. Vad är då sannolikheten för fyra blåsor. Det känns som om vi kanske slänger iväg ett försök alldeles i onödan den här gången, det kanske skulle vara bättre att avbryta, börja om och hoppas på att jag får tio blåsor nästa gång också men ingen cysta som stör det hela?

Som lök på laxen hade jag tänkt trösta mig igår med ett par nya påslakan som jag gått och tittat på jättelänge men dom var slut och så håller LHC på att få storstryk i elitseriefinalen. Livet är suuuurt nu.

Men det kan ju vara en bra övning i att komma ihåg att livet inte är rättvist och att dåliga saker händer även bra människor.

• Telemarkgrrl

Liten, jag bor inte så långt från Mariatorget så vi kanske kan ses där?

Oms, passar det dig också?

Runt kl 13 kanske?

• FruCicci

Hej mina darlings,

snabbt inlägg innan maken ska dra iväg till jobbet...

Telis, vad fan är nu detta? Jag blir så trött... Du ska bara bli mamma snart, så är det bara, du kommer bli en världens bästa mamma med

September!!!
    Jag tycker inte sommaren var så kylig, men jag var ju nere hos mamma i södra Sverige. Jag älskar omlott bodies från Kappahl, de har perfekta där, jag köpte stl 50/56 (det var dubbelstl), märket kax och Newbie, tycker de var mycket bra och prisvärda. Sen hade jag omlottbodie från Po.P och där finns små trosor med, jag hade ett par shortsliknande saker till Junior i somras, de kom från Zara. Tror HM har omlott, typ 2 pack, som hänger med matchande brallor med fötter. PO.P har jätte bra sommarmössa, köp i stl 40. En liten tunn hjälm mössa.
    Bra att ha ett gäng bodies, eftersom man brukar få antingen kräk eller bajs bebis i början och det är bodien som tar största smällen...

Jag kan möta upp på lördag, om ni kan tänka er Stureplan/Östermalm... Liten, du kan väl smsa mig?

AG mig själv ?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!
    Jag vet inte ett smack, jag var helt övertygad om att jag var gravid i går! MEN jag har fått en blödning!!!!!!!!!!!!!!! Typ 5 dagar för tidigt, så min morgon har gått till att googla på nidblödning, men det verkar ju dock sällsynt med det...
    Det är en ljust röd fär, och jag känner molande mensvärk...
    Hur vet jag att det är nidis och inte mens, när allt känns o ser ut likadant.???? jag fattar ingenting men jag har kommit överens med Frullan att jag inte ska testa förrän på söndag, så jag kan dricka massa vin i dagarna 3 nu, ifall det skulle vara sista gången på ytterligare ett år.
    jag hoppas verkligen att det är mensen.... min man är skit sur och tycker inte detta var så snyggt, så vi har haft bråk hemma med.... men det är jobbigt när det har varit stökigt mellan oss och sen har vi Victor som vi vill ge all tid och helt plötsligt kanske en ny bebis, ej lägligt liksom......... BF är desutom 26e dec i så fall, men jag kanske kan behöva ett jesus barn
    Just nu tror jag inte ngt alls, men HOPPAS på mens!

kram

• Telemarkgrrl

Nenne, vad söt han är!!

Du kanske kan lämna in honom hos min man ett tag? Så kan dom borra lite ihop (vi har några hyllor som behöver komma upp), vårrusta några cyklar och köra lite sån där manlig bonding?

• Telemarkgrrl

Cicci, Stureplan/Östermalm är helt okej för mig!

• FruCicci

Nenne, hela vår terass behöver spolning med högtryck Så han kan få jobba hos oss o få en eller annan öl...

• nennesjuttioåtta

ojoj, Cicci, nu blir jag ju skitnervös för din skull! Jäklar vad typiskt det skulle vara!

Liten, tack för meddelandet, jag har sparat det!

Pratade med prinsen igår och han vill gärna gå i några cykelbutiker själv och klappa på sadlar. (för övriga uppgifter tar vi sedvanligt konsultarvode, såsom Carlsberg Hof, kontakta mig för vidare upplysningar)
    Så jag fikar gärna med er!! Var som helst, jag är väldigt flexibel. Vi ska bara hinna på myrornas och handla 90-tals attiraljer, för festen på kvällen. Den börjar redan 4, men kl 1 blir ju bra för en fika.

Hej Page! och Omsan! *studsar*

• nennesjuttioåtta

telis
    hahaha bonding, nu fattar jag! jag tänkte först att du menade att de skulle ut och varva traktorn.

Idag skiner SOLEN och jag ser nog fram emot den där tanten lika mycket som Cicci gör just nu, tror jag. Då blir det PERGO! Men samtidigt så blir jag lite skraj ifall, ifall, ifall att det skulle ta på en gång (knappast troligt, men bara just därför) så skulle jag vara i v 24 i NYC. Men såg ju att Piggelin var det också så då borde det inte vara så jobbigt, eller? Men just därför bokade jag utan återbetalningsskydd för att lagen om alltings jävlighet skulle slå till någongång och sätta mig på tjocken när det passar mindre bra. Jag har redan sett mig vaggandes fram i central park... *drömmer*

nehej, nu hinner de andra fika klart före mig, vi ses snart!

Svar på tråden Barnkarusellen