• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

Hej hej!!!!!

Nu är Max på dagis igen och jag får chansen att vila lite och det kan behövas eftersom jag har ont i halsen.

Malte sover i vagnen och har det gott han med.....

Nu väntar jag bara på två takläggare som ska lägga om vårt papptak på huset, en födelsedagspresent från svärfar till maken, sen ska jag också knoppa in.....

• Mrs  B

Men nenne inget AVBESTÄLLNINGSSKYDD, hur ska detta gå.......

• Mrs  B

Nenne

Tack tack, kan behövas!!!!!!!!!

Skönt att spolningen gick bra. Har en granne som också skulle göra en spolning men har glömt fråga henne hur det har gått.

• start september

Jaha,

nu har jag varit hos BM och magmåttet hade inte ökat på de två sista veckorna. Förhoppningsvis är det ingen fara, kan vara att den lill* sjunkit eller så, men det är klart man blir orolig. Jag ska få ett extra UL i nästa vecka för att kolla upp.

BM har hävdat den sista månaden att huvudet var neråt men nu blev hon plötsligt tveksam.

Jag försöker ta det lugnt, men lite skärrad blir man. Jag vet flera som råkat ut för samma sak utan att något varit konstigt, det där måttbandet är inte direkt ett precisionsverktyg.

• nennesjuttioåtta

tack, det tycker jag med! Det var inte förrän jag skulle dit som jag blev lite orolig att det KUNDE vara något knas. Men varför oroa sig i onödan. Det var tre personer där förutom mig så vi hade rätt kul den korta stunden det tog. Hoppas att allt gick bra för din granne också!

• Mrs  B

Star september

Det är säkert ingen fara, det där måttbandet är ju inte heller alldeles säkert och barnet rör sig väl i magen eller???

Malte var väldigt rörlig i magen och fixerade sig inte förrän i slutet.

• nennesjuttioåtta

start sept
    håller med mrs B, det är säkert helt i sin ordning! (vad enkelt det är att lugna andra, men när det gäller en själv så tänker man inte alls särskilt rationellt)

försökte kika i fotogalleriet men kom inte in. ska försöka igen senare, men jag vet inte om jag har skrivit det tidigare för jag kollade in nya bilden på moa och silverfisken. Herregud vilka söta barn ni har! Vill ha, vill ha, vill ha!! Ja inte NUUUUUU men senare i höst, kanske. Eventuellt.

• Piggelin1

hej allihopa!

Nenne - vad GÖTT att spolningen gick finfint! JAG tror att du kommer att stoltsera i NYC med mage Jag mådde i vilket fall finfint när vi var där & vi gick typ HUR långt som helst. Släktingarna uppe i Rhode Island hade nog fått dåndimpen om vi avslöjat för dem hur mkt vi traskade. Minns när de hämtade oss vid tåget i Providence & vi skulle promenera ett par hundra meter till en restaurant - mannen i familjen ville köra mig... Mannen & jag bara fnissade, typ de skulle bara veta hur många km vi avverkade i NYC...

Telis, men vad i h-e!! Är det ingen ände på eländet!! Skickar en hel hög med kramar

Vickan, spännande med huset!

Page, kul med gästspel från dig!!

Ang bilder - jag har också skickat en nytagen bild på Amanda till Muggles att stoppa in i galleriet

• Piggelin1

Start sept, jag tror inte det är ngn fara, den lill* mår säkert jättebra! Tänk att det är så nära nu för dig!!
    Jag lobbar också för H&M's omlottbodies i stl 50/56, de var jättebra! Hade några från Lindex med, de var också bra!
    Vi hade inga plagg alls i "ren stl 50", bara dubbelstorleken 50/56 & för oss funkade det jättebra. Amanda var ju 49 cm & 3,1 kg när hon föddes. Fick några plagg i stl 56, annars har vi fått i särklass mest 62, en hel del 68 & nu det senaste en del stl 74, vilket jag är jätteglad över, så är det inte toktomt i garderoben när hon kommer till den stl. Just nu använder Amanda både 62 6 68 i en salig blandning, tror hon är ca 63 (64?) cm & 7,1 kg.

Svar på tråden Barnkarusellen