• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Liten med Mindre

Oops - insåg just att jag pillat i mig råa blåbär i yoghurten. Kanske inte vad min mage behövde idag. Det var väl kokta som hade den stoppande effekten??? Jaja - man kan inte lyckas jämt.

• Tinga

Liten - det är nog ofta så att när man väl hittat en frisör man trivs med så förblir man trogen. Själv har min kompis fått förtroendet att klippa mig sen hon var 16 år (och jag lika gammal) och hon började på frisörgymnasiet. Tänk, det är nästan halva livet jag haft samma frisör! Jag gick till en annan en gång, men det blev inget bra, så nu kör jag några mil bara för att få bli klippt av min kompis. Eftersom vi kombinerar det med middag är det defintivt värt den där körningen.

• Liten med Mindre

60 kr/st blev det förresten för burken med Nappy Rash-mousse som jag nämnde härom dagen.

Sitter som bäst o funderar på om jag ska köpa en jätteladdning i alla fall. Kan ju vara en udda present utöver kläder till kompisar med bebis, samt att det säkert går att sälja en och annan vidare. Kanske förresten funkar på mina kliiga händer med...det var visst bara frånvaro av konserveringsmedel som skiljde den från vuxenvarianten.

Cicci - "skönt" med tant! Hoppas det blir en skoj AW ikväll!

• Telemarkgrrl

Tinga, jo det vore kanske smart att avbryta. Men det vore såååååååå tråkigt. Jaja, vi får helt enkelt vänta och se till på måndag.

Liten, hoppas du håller dig frisk tills imorgon!

• Tinga

Telis - jag förstår frustrationen över att avbryta; antar att det delvis handlar om huruvida man ska låta förnuftet eller känslorna styra.

• Telemarkgrrl

Tinga, jo, det är sant. Fast jag är nog lite mer för ett rationellt beslut på måndag. Rent känslomässigt blir det jobbigt att avbryta men det är ju också känslomässigt jobbigt att göra ett ÄP som i förväg verkar sämre än förra gången som slutade så dåligt som ett ÄP kan sluta.

Maken som är matematiker får räkna på det statistiskt bästa.

Igår när jag berättade för en kollega om hur j*kla surt det känns med den där cystan och hur himla svårt det kan vara att bli gravid trots att vi liksom är skapade för det så kom hon med den där vanliga kommentaren om att "ja, det är ju så typiskt det där med att man vill för mycket och spänner sig." Jag var sååååååå nära att säga "Jaha, så ni ville egentligen bara lite lagom när ni skaffade era två på kort följd?".

Skulle jag tro någonting annat än att det finns fysiska förutsättningar som gör det svårt/omöjligt för mig att få barn skulle jag nog snarare tro att min kropp känner att jag inte vill tillräckligt mycket snarare än att jag vill för mycket.

• BrudSommar2006

Nenne, ja förmodligen är det väl en orangutang de haft som förebild, ser ingen annan förklaring.

Liten, inte bli sjuk nu lagom till helgen. Slår du till på de där burkarna så kan jag ta ett par stycken.

Mjuka och mysiga kläder ska det vara! Tyvärr så när man kommer upp i Iris storlek så kan man inte gå på bebisavdelningen längre i de flesta affärer så då finns det inte lika mycket av den varan längre.

• gosnosen

telis - ville bara skicka en kram och jag håller alla tummar att blåsorna växer till sig under helgen!

trevlig helg till alla!

• Liten med Mindre

BS - hur har det gått med sovandet? Har ni behövt campa mer?

Svar på tråden Barnkarusellen