• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Telis - kan tyvärr inte bidra med någon info om det där med reavinstbeskattning, för jag bestämde mig bara för att det där struntar jag i, i år. Det går ju att låta det löpa på, och den här gången blev det strutsmetoden. Eftersom det inte stått en massa om att man skulle vinna mycket på att göra beskattningen nu har jag tänkt att man nog lika gärna kan låta den vara. Dessutom är det inga stora uppskov maken och jag gjort, så skillnaden blir liten i vilket fall som helst.

Förresten - det är synd om dig idag! Skickar i alla fall en kram, och hoppas att åtminstone ryggen blir bättre. Internkursen kan jag tyvärr inte göra mycket åt.

Muggles - vad mysigt med vårutflykt och picknick! Moa kanske går innan ni vet ordet av. Då får du ju en massa gratismotion när du ska jaga ifatt henne sen!

Planen med vårt skötbord är att bara ha en plats att byta på, men det blir 1.10 m brett, så det går att ha en "liggplats" bredvid också, för att kunna ha båda två uppe samtidigt. Dock ska vi ha bordet i en hörna, så handfatet kommer liksom att vara framför en del av det, så bara en av oss kan stå där och byta åt gången. Men för sällskapets skull kan det ju fungera. Annars säger många tvillingföräldrar att babysittern är guds gåva till just tvillingföräldrar, så jag antar att det blir så att den ena ofta får sitta där, när man tar hand om den andra.

Nattson - grattis på födelsedagen! Låter helt rätt att din man tar hand om matlagningen idag.

• Victory

FruLlan: Skönt att höra att någon minns mig! Faktiskt gjorde jag ett kort inlägg strax före ditt men det kanske är fler som missade det. Jag har nog ganska medvetet minskat på min internet-tid för jag kände att jag inte hann eller orkade med det. Lite tråkigt i och för sig nu när jag äntligen är gravid! Men jag får väl åtminstone hålla er uppdaterade om hur det går med magen och när bebben kommit ut så småningom.

Jag mår i alla fall toppenbra! Känner mig verkligen lycklig för första gången på länge. Allt är inte perfekt, t.ex. jobbar maken så mycket att jag känner att vi inte har tid för varann eller att förbereda för barnet. Men vi är i alla fall lyckliga över att vi ska bli föräldrar! Sen så har jag fått åderbråck i underlivet, det är väl den enda krämpa jag fått. Det verkar bli allt värre och även om jag inte lider så mycket av det ännu så känns det ömt och obehagligt. Jag hoppas i alla fall kunna jobba juni ut. Är det någon annan som drabbats av detta?

Hoppas allt är bra med er andra, jag har ju inte följt med i händelseutveckligen på ett tag så jag hoppas ni har överseende med att jag har noll koll!

• Liten med Mindre

Grattis Nattson! Hoppas att du får fira ordentligt idag.

Förkylningarna här är väl på bättringsvägen. Inatt vaknade Mindre (eller skrek i sömnen) bara varannan timme istället för varje. Fast å andra sidan satt vi uppe och åt o bytte blöja 2 gånger mellan 2 och kvart över 3... Suck! Och inte tog hon någon lång förmiddagssömn som hon gjort dagarna innan heller. Hann inte riktigt somna.

Det lite trista med krassligheten är att min mage samtidigt bestämt sig för att bli dålig igen - sju/åtta år sen sist. Inte alls skoj - vill ju inte böjra med medicin igen. Får se vad läkaren föreslår när hon ringer tillbaka.

Vi får väl muntra upp oss med promenad i solen. Någon nytta med de lediga dagarna, förutom att jag lättare matchar in bebbens glada ögonblick med.

Fast just nu är hon mer tröttgnällig än glad - got to go!

• junilejon

Nattson...grattis på den stora dagen hoppas att du få en underbar dag med många fina presenter.

Victory...vad bra att du mår bra och att du är lycklig,jag ser inte heller min man så mycket på dagarna men vi njuter av varandras sällskap när vi kan...

Idag har jag varit hos BM och fick drick den där fruktansvärt äckliga sockelösningen....blääää...det var det äckligaste jag druckit i hela mitt liv...sen fick man ju sitta där i 2 timmat uatn att äta eller dricka något,för att sen göra ett ynka blodprov (som i å för sig visade att alla värden var bra)..men fy vad äcklig den var...

Nu ska jag snart åka till mina föräldrar i Värnamo och stanna där en vecka...det blir en tripp till A6 i Jönköping och en till Ullared...så nu ska jag äntligen handla mycket till bebben...

• Tinga

Liten - jobbigt att du och Mindre är ur form samtidigt. Hoppas att din mage rycker upp sig utan medicinering. Bra att du i alla fall ser något positivt i det fina vädret, och att ni kan ut och njuta av det tillsammans. Förhoppningsvis är det bra både för ditt och Mindres humör.

Junilejon - jag ska göra glukosbelastningstestet om ett par veckor, och min BM bad mig ta med en halv citron, som hon pressar i sockerlösningen för smaksättning, så ska den tydligen bli lite lättare (kanske snarare lite mindre svår! ) att svälja. Ska se till att i alla fall ha en bra bok med mig, för att fördriva tiden.

• muggles

Nähä, det funkade tydligen inte att kopiera in den länken, det var ju synd...

Nattson: du är ju bara barnet!

Victory: självklart har vi - åtminstone inte jag - glömt dig! Kul att du mår bra!!! Jag tror att Sweetan drabbats av liknande bråck, tydligen gör de inget åt det förrän efter förlossningen. Hon gjorde nog ngt UL på det om jag inte minns fel... Har du kollat upp det med BM?

Tinga: just nu är Moa mest frustrerad över att hon inte kommer någonstans. Hon försöker rumphasa sig och så tippar hon över och blir liggande på mage och på magen kan hon bara komma bakåt. Vilket hon fö gör på rumpan med. Gåendet tycker hon är roligast men man orkar ju själv inte hela tiden pga ryggen...

Liten: krya på dig, vad tråkigt med magproblem!

• Tinga

Muggles - men är det inte ganska vanligt att de lyckas ta sig bakåt innan de kan röra sig framåt? Har bestämt för mig att min lillasyster kröp baklänges ett bra tag innan hon lyckades krypa framåt.

Svar på tråden Barnkarusellen