• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • viktualia

Telestubben - fyyyy vad trist!!! *kramar om*

Nenne - näääeeee!! usch! eländigt värre!!!

Själv - har jag just stulit lite datatid... måste genast sätta mig på cykeln och trampa till huset där maken kämpar med renoveringen... är bara hemma en kort sväng för att byta om och äta... men lämna BT helt.. näeee det lär ju inte hända...

• fru AM

Kram till alla - fast flest till Telis och Nenne!

Nenne: för mig är det tvärtom - är jätteutbildad men utan direkt erfarenhet av någonting, dessutom har jag två barn och börjar bli lite halvgammal = ingen självklar magnet för arbetsgivarna. Fast jag ska ju måla så vad bryr jag mig om det! (Jo - lite bryr jag mig. Skulle vara kul om företagen stod i kö för att anställa mig ...)

• MSW

Tackar för alla grattis.. 23 år var det jag fyllde..

Nenne! Vad är det för skit ställe som säger upp dig!!!!!

Vickan: coolt att du/ni blivit husägare! Vad började ni med för renovering??

Tinga: Låter som en härlig helg!

Nattsson: Grattis på födelsedagen!!

Telis: Jobbigt med ont och ännu jobbigare med blåsorna.. Hoppas ni kommer fram till en bra lösning så det blir så bra det nu bara går!!

Junilejon: Ha det så skönt i Värnamo, och lycka till med shopping!!

• Telemarkgrrl

Tusen tack för kramar och stöd!

Har nu pratat med doktorn som i sin tur har pratat med kliniken och det blir ÄP på torsdag. Jag vill egentligen inte alls men kliniken tyckte verkligen det. Det lät som om dom inte tror att cystan skulle påverka så mycket ändå utan att det kanske inte blir bättre än så här, med eller utan cysta. Det är väl ingen som är särskilt hoppfull men som doktorn sa så räknas inte förra gången som ett försök och det här kan ge viktig information till nästa gång.

Synd att inte mängden tummar och tankar hjälper för då hade jag definitivt varit på smällen vid det här laget!

• Lapinette

Telis - vad är det jag läser? Har du en cysta? Måste läsa ikapp lite men jag sitter här superjetlaggad och har precis landat efter 14 timmars resa från HK. Självfallet är jag en av dem som håller tummarna maximalt inför din ÄP.

Själv har jag förträngt det där med IVF men när jag väl landade och satt på flygbussen så kom tankarna tillbaka efter att ha sett en långtradare som det stod Uppsala Nya Tidning på. Japp, tillbaka till verkligheten. Vill inte åka till Uppsala något mer! Hem och öppnar datorn och det sista jag gjorde innan vi åkte var att skriva ett mail till CvL och min/Telis doktor. Båda två ger i princip samma svar (förutom att min doktor är betydligt mer personlig). Vi har bara haft otur! Toppfina embryon och alla resultat ser bra ut. Det finns inget mer de eller vi kan göra.

• start september

Telis, vad många olika turer det blev. Hoppas så att kliniken har rätt och att det blir bra trots att du är tveksam.

Nenne, skit helt enkelt med jobbet. Inte mycket annat att göra än att vara förbannad och sen försöka se om det här kan leda till något positivt (kanske hitta ett helt annat typ av jobb du inte har tänkt på).

Lapinette, välkommen hem! Hoppas att du haft det riktigt bra!

Grattis Nattsson!

Och kul att se både Vänner och Victory här!

• start september

Själv har jag varit på tillväxt-UL idag eftersom BM var osäker på var huvudet var och SF-måttet avstannat i tillväxt. Vi hade hunnit fundera mycket över helgen, jag hade mentalt ställt in mig på både tvärläge som skulle leda till snitt, tillväxthämmad bebis som skulle behöva ut ögonaböj och allt annat man kan tänka sig.

Slutsatsen var dock bästa tänkbara. Barnet har inga tillväxtproblem, beräknas snarare om takten fortsätter närma sig 4 kg i vecka 40. Huvudet ligger långt ner i bäckenet, därav att måttet kan ha ändrats jämfört med tidigare.

Jätteskönt! Och nästan lite antiklimax, det är så väldigt lätt att bli orolig.

• viktualia

Lappis - förstår att du förknippar Ua med tunga saker.. men upsaliensare i mig kände för att försvara sig lite... ehum..... äsch..

Telis - klurigt att gå vidare i processen utan att ens kunna tro på det i förväg... *kramar om länge*

MSW - vi har börjat med att riva ut köket och fixa ytskikten i sovrummet - de projekten pågår parallellt. Ikväll har jag målat första lagret på taket i sovrummet.. *AJ* min arm!!

• FruCicci

Telis, hoppas verkligen på att det är något positivt som kommer ur ÅP nu på torsdag, det skulle ju vara lite ödet eftersom du inte har kännt att det varit så "på topp".
    Skämms lite när man inser hur jobbigt ni har det och hur "lätt" det ändå har varit för mig o många andra.

Lappis: VÄLKOMMEN HEM!
    Som din doktor säger, du har haft otur! Påt igen!

Vinkar till alla andra!
    I morgon ska jag gå på skansen!

Svar på tråden Barnkarusellen