• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • fru AM

Hej alla

Såg mitt namn skrivas...:
    Telis - det var ju bara om min badrumskille verkligen dök upp och presterade en offert som det var någon bjudlunch inblandad ... HAr det skett? Hur som helst vill jag gärna luncha med dig - oavsett vem som pröjsar! Nuförtiden så hänger jag ju inte med Livia på dagarna så vi behöver inte ens gå på något barnvänligt ställe ... om inte ni andra med bebbar o bebbor vill haka på förstås. Vi kan väl inboxa om detta!?

Kram i äggplockartider

• Victory

Izzie: Jag går snart in i v. 27. Från början höll jag stenkoll på vilken DAG jag var i, nu är jag lite mer, ?typ v. 26, 27 nånting? när någon frågar. Det förvirrade ju också när vi fick nytt datum efter UL:et så jag räknar både efter ÄL och UL:et (det skiljer visserligen bara fyra dagar mellan dem). BF 31/7.

Nenne: Näää, så orättvist att du fått sparken! Men nu kan ni ju ägna er på heltid åt bebisverkstan!

Tolkar jag det rätt att Lappis och Telis gjort misslyckade IVF:er? KRAMAR till er i så fall!

Sweet: Ja, ljumskbråck är ju när tarmen buktar ut i ljumsken. Pungbråck (hos män då) är väl när tarmen kommer ut i pungen? Det tror jag INTE att du har!

BS: Nä, jag hade heller i ingen aning om att man kunde få åderbråck där nere! Men graviditeten medför nya erfarenheter! Både bra och dåliga!

Tinga: Tråkigt att höra att ditt blodtryck är högt, men skönt att höra att du mår bra i övrigt! Jag har än så länge haft bra värden, utom järnet, så jag har ätit järntabletter och spenat! Blodtrycket låg senast på 100/55 ? så lågt har jag aldrig haft! När jag var yngre hade jag ofta 120/90 men det tror jag berodde på p-pillren.

• Telemarkgrrl

AM, inte bara det, vi har fått ett DATUM när dom ska börja! Vi hörs mer om lunch!

Victory, nej, inte än.

• Telemarkgrrl

Tinga, vad jobbigt med blodtrycket. Men jag håller med Mugglan, du har ju gjort allt rätt. Om du hade jobbat på i vanlig takt så hade det kanske varit ännu högre. Kram!

• Telemarkgrrl

Skickar förresten lite extra kramar till Lappis, jag tror att hon behöver dom idag! Kramar!

• Lapinette

Telis - hur visste du det?! Bröt ihop här på jobbet då jag fått veta att en väninna är gravid. Jätteglad för hennes skull men attans vad det känns som man själv är misslyckad. Min kollega som har 4 IVF i bakom sig fick vara den som tog emot mina tårar. Har nu suttit och läst Annas sida om barnlöshet (blogg) och peppat mig. Hon lyckades efter 3 IVF och 2 FET att bli gravid, det ska vi också lyckas med!

• Nattson

Klart att ni ska lyckas Lappis!! Hang in there!! Ska inte säga att jag förstår hur det känns för det gör jag nog inte, men kämpa på jag håller tummarna för dig!

Telis, samma gäller dig!

Kram på er!!

• Lapinette

Tack tjejer! Idag är det tungt... verkar som jag tagit ut misslyckandet i efterskott för jag var så himla cool lugn när mensen kom.

• Frejis

Telis - håller tummarna redan nu att du får det finaste guldägget i världen som vill utveckas till ett superembryo som i sin tur så småningom blir en liten bebis.

Tinga - trist med blodtrycket och kroppen som inte uppfattar att du verkligen mår bra och tar det lugnt. Det verkar att de verkligen är strikta, din barnmorska och doktor, när det gäller sjukskrivningen.

Lappis - massor med styrkekramar. Intressant tanke som din man hade när det gäller FET. Så gör nämligen Huddinge sjukhus, har jag i alla fall hört (nävål, jag erkänner, läst på Familjeliv att de kör med FET tills embryon i frysen tar slut och så gör de en ny ivf om det inte fungerar. Men så är de också landstingsfinansierade

Är trött, trött, trött idag och hag varit det de senaste veckorna ska snart iväg till SATS eftersom det är det enda som tycks hjälpa. Kommer att förvandlas till en sprayande snorig (allergi!) träningsnarkoman snart!

Svar på tråden Barnkarusellen