• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Jo, det är klart att det kan inträffa mirakel men jag är nog lite mer vetenskapligt lagd än att hoppas på såna. Toppenfina ägg är ju just toppenfina för att dom lättare ger upphov till graviditeter. Om fula ägg lika lätt skulle göra det så skulle dom ju inte räknas som fula.

Men men, jag är ju faktiskt inte så barnkär och aldrig tänkt att det skulle bli några barn ändå så det är ingen jättekatastrof om det inte funkar. Jag överlever.

• Telemarkgrrl

Izzie, är hon redan 3,5 månader?! Otroligt, vad tiden går fort!

• nennesjuttioåtta

Telis
    Lycka, lycka, lycka till på ÄP! Det har ju som sagt ingen betydelse om det är bra eller dåliga förutsättningar för att det ska lyckas! Och NÅGON måste ju börja med plusvågen!

Frejis
    3 veckor till? chop, chop! Det kommer att bara ruuusa iväg tills det är dags, särskilt eftersom våren äntligen är här, tack vare att du håller fingrarna i styr och låter bli de där hiskeliga penséerna. Fortsätt så!

Izzie
    härligt att få läsa ett mastodontinlägg från dig! 3,5 månad?!?! My god, var tar tiden vägen?!?! Jag har aldrig lyckats komma på något intressant att plugga, det är det som är problemet. Det som jag kanske skulle vilja läsa har jag inte behörighet till, och har ingen motivation att läsa in så mycket på komvux innan. Jag är ju van att jobba och tjäna pengar... Det brukar lösa sig, jag har alltid haft sån tur och flyt så nåt ska jag väl hitta på. Bara turen inte har vänt...

• nennesjuttioåtta

Telis
    fula ägg och fula spermier kanske resulterar i oemotståndligt söta barn istället?!?!

• nennesjuttioåtta

det är det jag hoppas på, iaf.

• MSW

Lappis: Välkommen hem! Hoppas att semestern varit bra? Trots det lite "abrupta" uppvaknandet i barnkarusellen!

Vickan: Spännande, blir lite avundsjuk trots din onda arm.. Skulle också vilja ha nåting som man känner är "lönt" att göra nånting åt (är juh inte så kul att lägga varken tid eller pengar på något man hyr...)

Piggelin: Har knappt hunnit bli torr bakom öronen än.. Och på tal om vitsippor, så finns det väl inget bättre än att vara ute och åka i "Vitsippetid" och se alla diken helt fulla av blommor!

Håller med om att tiden går fort, både med "de födda barnen" och med de ofödda, och då tänkte jag främst på september, jag fattar inte att det är så snart dags för dig! Skönt att UL gick bra också!

Tack igen för alla grattis!

Annars är allt bara bra här och livet flyter på!

• Zozo

Hej allihopa! Nu är jag tillbaka efter en tids franvaro pga arbeta. Jag var pa resa i jobbet fôrra veckan med 18hs arbetsdagar - jag är fortfranade helt slut! Kan det vara aldern..?

Junilejon/Tinga: Skatta er lycliga! Jag fick pimpla äcklig sockerlösning igar och sitta TRE timmar. Fy tusan sa segt det var och sa hungrig man hann bli!!
    Mitt sockervärde vet jag inte hur det är (även om det aldrig varit nat problem med det tidigare) däremot är mitt blodtryck uppe och studsar och det är väl mindre kul... Jag ligger alltid ganska högt men nu var det strax över det vanliga, sa det är bara att ga pa lite kontroller till. Undrar om det inte ät de senaste veckornas stress som spökar..?

Kram till Nenne!

• Sweetstreet63

Hallå!!!
    Sorry har inte hunnit in alls här senaste tiden. Men har tänkt på er alla raringar!Nu har jag skummat jättesnabbt men inte läst allt å detaljerat.
    Vill först skicka Tiotusen miljondersdriljoners KRAAAMAR till TELIS och till NENNE!!!!!!!!

Telis-gumman!
    Jag håller ändå tummarna för som Lappis skrev så vet man aldrig vad som kan hända!!!!!!!!

Nenne-lainen!
    Detta måste vara som en skänk från ovan (halleluja, påven var just här...!)!!!! Att få sparken MÅSTE ju bara vara det allra bästa sättet att få sitt plus?!?!?!?!?????!!!!!
    Eller var inte det med på Page gamla lista över "Säkra sätt att bli på smällen"???

Nej men skämt åsido så FY FAAAN!!!!!!! Usch vad drängdumt!!!
    Men jag tror som sagt att det kommer gå bra för dig. Du har lång erfarenhet inom din branch. Är duktig och framåt! Har skinn på näsan, men ändå vett i skallen!
    I reklambranschen kanse man t o m kan jobba en del "hemifrån" på konsultnivå? Kanske kan du starta eget???
    Hoppas du fortfarande kommer till NYC i höst ändå!!!! Vill ju så gärna träffa dig!

• viktualia

Nenne - skitläskigt att bli arbetslös men det gäller att lyckas vända det hela till något bra. Hoppas att du kan hitta något skoj att söka och att jobba med! *håller alla tummar för dig*

Plusjägarna - er håller jag givetvis ett gäng tummar för också!

Själv - ska jag strax storma iväg till huset och måla ett tak till!!!

• Sweetstreet63

VICTORY!!!!

jag har skirivt i din gästbok!!!!

Du jag har bråck, men det är nog inte åderbråck??? Är inte det sådant man får på benen och som är blodkärl som är ytliga och typ "spricker" eller så??
    Jag har nog mer "ljumskbråck". Eller typ "pungbråck" om jag varit man!!!
    När jag var hos gyn sa han att det var en del av min bukhinna som troligtvis gått sönder lite på grund av trycket inifrån (växande livmoder) och därför trycks en del av tarmen ut där och skapar en "bula". Den sitter previs ovanför mufsan på höger sida. Haha! Som jag skrev tidigare (och även på min blogg) så känns det som att ha en av Don Corleones kinder i ljumsken!! )

Det var iallafall ingen fara med detta så länge det inte blir värre. Värre menas att det blir större eller väldigt hårt, och börjar göra ont. Då kan "tarmdelen" ha snörpts av och då måste man operera. Men om inte detta händer så görs ingenting förrän ev efter förlossningen. Då gör man ev ett ingrepp endast för att man ska undvika att samma sak sker vid en ev andra graviditet.

Svar på tråden Barnkarusellen