• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

September - jag kommer att göra FET i en normal cykel dvs inga hormoner överhuvudtaget utan bara att man måste "kissa på sticka" för att kolla av när man har ÄL och sen åka in 3 dagar efter omslag och ploppa in en liten.

• Nattson

Lappis, tar man inga hormoner som kan hjälpa embryot att stanna kvar?

• Lapinette

September - Jag väntar en cykel så jag räknar med FET i slutet av maj/början av juni.

Nattson - nej, jag tror inte det. Man gör det helt normalt...fast jag har ju lite vaggisar hemma så jag kan ju fuska lite om jag vill . Ska kanske höra med läkaren.

• start september

Inte räknas det som fusk!

Jag fick ju sådana denna gång, tror stenhårt på att de hjälpte till. Tillsammans med albyl minor förstås.

• Nattson

Lappis, det räknas inte som fusk Kom på nu att en gammal kollega till mig skämtade om att hon stoppade upp Karlssons klister för att det skulle stanna kvar.

• Lapinette

Nattson - Oj, har själv användt Karlssons klister till att klistra stenar i panna och hår när jag tävlingsdansade (kan tillägga att det INTE rekommenderas) men inte provat i de sydligare regionerna. Kanske det hjälper?!

September - ja, kanske jag ska fuska och ta en vaggis per dag samt en halv barnalbyl.

• Piggelin1

Hej allihopa,
    ett snabbt inlägg från mig innan vi drar till Tyskland senare idag (om jag nu kan fatta mig kort?!).

Lappis - jag håller med Start Sept, jag tror också att ni förr eller senare ska lyckas. Förstår att det var tufft att komma hem från semestern & liksom landa i vardagen & ivf:andet igen Det är såååååå orättvist att ni inte lyckas Så många ungar som föds av misstag & far illa & så ni som verkligen VILL! Jag blir på ngt vis ännu mer tacksam för att vi fick till Amanda när jag läser om dig & Telis - lite för att vi är jämngamla tror jag. Men jag säger det igen, vilken UNDERBAR & FANTASTISK make du har som sätter guldkant på er tillvaro när det är jobbigt. Ni är verkligen bra på att skämma bort er själva när det går er emot. Go girl! Måååååååånga kramar

Telis, håller tummarna så de blir blå!!!!

Tinga, vad trist att blodtrycket ökat Men skönt att du iaf KÄNNER att du mår bra!!

Nä, nu måste jag nog packa lite - tycker det är så erbarmligt TRIST att packa, kommer på en massa andra grejor mest hela tiden, som jag gör istället... Dricka kaffe, fixa grejor på stan, skriva här, maila osv...
    Hämtade ut Amandas pass igår förresten - hon var bara för SÖT!!!

• Piggelin1

Om jag inte hinner in mer idag, ha en skön helg allihopa, så kikar jag in i början av nästa vecka när vi kommit hem igen!
    Håll tummarna att hemresan går bra! Ner tar vi Kielfärjan & sen ca tre-fyra timmars körning söderut (borde vara en baggis), hem tar vi den långa vägen via Puttgarden-Rödby & Öresundsbron. Bra övning inför sommarens resa till Italien. Skulle de krisa på hemvägen så är mannen ledig på måndag & vi kan övernatta ngnstans längs vägen...

Svar på tråden Barnkarusellen