• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Frejis

Lappis, välkommen hem! Hoppas att ni har haft en trevlig resa! och vilken trevlig mejl du fått från kliniken. Kul att kommunikationen med dem fungerar.

Telis - håller med dig när det gäller den vetenskapligt negativa inställningen, men jag tror fortfarande på de fula äggen håller tummarna att de nu uppför sig som de ska och gör det de ska, dvs bemöter spermierna, delar sig och fäster.

Att göra eget skötbord, det låter skoj och jag får redan nu idéer Får se om det kommer att ges tillfällen att förverkliga dessa så småningom.

Våren är här för att stanna, alla gamla penséer kvar på plats och inga nya planterade

Sweet, skoj att se dig här, hoppas att allt är bra med dig och magen.

• Sweetstreet63

Sorry girls, men nu hinner jag inte skriva så mycket mer.
    Kanske inte hinner in här så mycket heller veckan som kommer för vi får svärmor samt makens syster med pojkvän på besök. De kommer i eftermiddag.

Så nu väntar en veckas semester!!!!
    Drar till Boston och Cape Cod på torsdag. Har hyrt bil och ska bila genom New England vilket ska bli superkul!!!!
    Jag ska försöka uppdatera min blogg under redan, men allt beror på tid, ork och internetaccess.
    Så för er som är intresserade av den så kan ni maila mig och få adressen.
    Min mail: sweetstreet_63@hotmail.com

Och välkommen hem Lappis också!!!

Kram till er alla!!! Nu måste här städas...

• Sweetstreet63

Frejis,
    såg just ditt inlägg!
    Så innan jag börjar städa vill jag säga att jag tänker på dig också! Och håller tummarna för att allt ska gå vägen med spray etc.
    Och jag mår bra. Har bara jobbat väldigt mycket (igen.... ) senaste tiden.... Så det har inte riktigt hunnits eller orkats med att gå in här. Har haft långa dagar med jobb och dessutom jobbat rätt mycket på helgerna. Men ett par gånger har jag skummat ikapp här men inte hunnit skriva själv.

Jag fick svar på mitt glukostest också nu och det var finemang så jag slipper göra 3-timmarstestet. Skönt!
    Magen växer så jag tror den tänker bli storlek elefant... :-O
    Men annars mår jag helt ok.

Kram!

• Frejis

Sweet, massor med kramar tillbaka! Jobba inte ihjäl dig även om det kan vara svårt att avstå Det låter skoj med en bilresa till Boston, semester och besök från Sverige.

• gosnosen

telis - åh, vad jag ska hålla tummarna!

lappis - välkommen hem! hoppas att ni har haft det bra och att ni har kunnat slappna av trots trista besked precis innan semestern! för oss blev det platt fall... bara tre ägg och inget blev befruktat. dock var äggen mogna den här gången och de gjorde ICSI, men ändå så blev inget befruktat. när jag talade med läkaren på CvL samma dag var han själv väldigt förvånad över att det blev som det blev. men vi har inte fått "slutgiltig" dom ännu. vi ska höra av oss till hemortsdoktorn när vi känner att vi orkar så ska de skicka sitt utlåtande till henne. får väl se om vi kan boka in en träff med henne nästa vecka kanske.

• BrudSommar2006

Halloj! Läst har jag gjort varje dag men skriva är det värre med när man har en busig Iris på halsen.

Nenne, vilket skräp! Hur är det, din man jobbar inte nära hemmet i vilket fall om jag minns rätt? Om ni ändå ska titta på hus kanske ni inte måste bo kvar just där ni bor så att du kan söka jobb lite vidare?

Telis, hoppas, hoppas att det går vägen den här gången trots dåliga odds!

Lappinette, är det ett ur frysen som gäller nu alltså? Inget fullt ivf som nästa försök?

Victory, åderbråck, det låter obekvämt, det finns visst ingen hejd på vad man kan råka ut för symptom!

Den där läbbiga sockerlösningen är man ju glad att man slapp, hos oss testade de blodsockret med jämna mellanrum och bara det värdet var normalt hela tiden så slapp man vidare tester tack och lov.

• Piggelin1

Tjing!

Idag har det ätits ost så att det sprutar ur öronen, de hade en ostbuffé på Falbygdens Ost med diverse tillbehör, som svärmor & jag gick loss på en masse... Hmm, tur att jag kan äta vad som helst just nu, annars hade jag nog samlat på mig minst ett kg extra idag... Så ngn ost ikväll med mannen blev det inte, sparar det jag köpte till en annan dag

Men jösses vad Amanda "pratar" nu! Hon har hållit låda som bara den, var på sitt absolut soligaste humör & charmade några pensionärer totalt när vi satt & åt Modershjärtat växer & blir sååååå stort Blir spännande när vi åker till Italien i sommar - italienarna brukar ju var fullständigt TOKIGA i barn! ...och så en lite halvblond bebis dessutom!

Den där sockerlösningen ni pratar om förresten - är det om ngt värde är dåligt eller så, för jag slapp ifrån detta helt & hållet! Låter som om jag ska vara glad för det!

• Piggelin1

Sweet - njut av New England, Boston, Cape Cod etc! Fick helt klart mersmak efter besöket där i somras!

• nennesjuttioåtta

hej alla igen!
    Sweetie, självklart kommer vi fortfarande till NYC, jag har ju inget avbokningsskydd
    Och självfallet kommer jag att vara på tjocken då, eftersom jag precis blev av med jobbet så det passar ju ypperligt inte alls och då borde det ju ta nu! Jag ska börja med pergo på torsdag å jag är TOKLADDAD!

jobb brukar alltid ordna sig till slut, som sagt, jag har lagt ut lite krokar och ska fila på min CV i veckan. Maken har tröttnat ur också och vill hem, men med tanke på att han drar in en del stålar på att bo borta så får han stanna där ett tag till, men han mumlade om att hans gamla jobb hade en hel del utlandsuppdrag och jag HOPPAS ju att han får tummen ur ändtarmen någon gång och kollar upp det. Det kanske blir Dubai??!! Då vet jag ju vem av er jag kommer att inboxa... För om vi ska göra något sånt så passar det ju nu när vi inte har köpt hus än, och jag är utan jobb. Perfa!!! Det kommer att bli bra till slut!

Piggelin
    hahah så du har ost ut genom öronen nu, låter det som!

zozo & sweetie, herregud vad ni jobbar hårt! Att ni orkar!!! Jag börjar gäspa när jag läser om era långa dagar (iofs därför som jag är arbetslös nu eftersom det var så lugnt på jobbet...)

BS
    Verkar som ni fått kontroll ver busiga Iris sömn nu, eller? Hoppas det, det är ni värda!! sover du bättre nu trots hennes gnyande?

Apropå öronpluggar, jag bodde med en kille när jag säsongade och han sov med både öronproppar OCH arméns hörselkåpor, vet inte om det var jag och maken som var högljudda eller vad det var för idioti. Iriiterande iaf när han hade låst mig ute och inte hörde hur jag nästan bankade sönder hans fönsterruta.

• Telemarkgrrl

Piggelin, ostbuffé låter ju som om man har dött och kommit till himlen! Synd att man inte bor där nere i krokarna. (Men nu har jag hittat en underbar lägenhet till i Göteborg och jobbar stenhårt på att mjuka upp maken inför tanken att flytta dit. )

Sweet, ha en alldeles underbar semester och lova att inte tänka på jobbet hela tiden!

gosnosen, jag tänker jättemycket på er och hoppas att ni hittar någon bra lösning inför framtiden!

nenne, oooooooh, lyxhustru i Dubai!! Får maken och jag komma och hälsa på?!

Tinga, Kabybaran skriver i sin blogg idag under inlägget Varför ska man ha tvillingar?:
    "För att ibland så sitter de i varsin barnstol, drar i varandras haklappar, matar varandra med ris och skrattar så det kluckar i hela ungarna.
    Och ibland så krypjagar de varandra runt matsalsbordet och skrattskriker så det ekar i huset.
    Och ytterligare ibland har du en som biter dig i vänster axel och en som tuggar på den högra.

Därför ska man ha tvillingar."

Det låter ju inte så läskigt.

Jaha, nu är det snart kurs igen hela dagen. Och sen bär det av till Falun. Jag har nog inte möjlighet att titta in här förrän imorgon kväll.

Ha det så fint alla!

PS: AM - jag tror att jag är "skyldig" dig en lunch! Nästa vecka är ju en kortvecka men veckan därpå kanske jag kan få bjuda på lunch?

Svar på tråden Barnkarusellen