• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Telis - jag fick ett gulligt mail från syster P och bara för att peppa dig lite lägger jag in en det hon skrev till mig.

"Jag har talat med dr C och vi har nog gjort det som går att göra med er. Ni har nog haft "otur". Dessutom förstod jag att ni hade fått kanon fina ägg!!!! Så ge inte upp!

Tyvärr är det så med den här typen av behandlingar, att det inte finns någon "mall". Ibland förstår man inte alls varför det inte går, trots perfekta förutsättningar. Händer också att dåliga förutsättningar ändå ger graviditeter.......
    Så vi håller tummarna igen!!!!!
    Ha en skön semester och all LYCKA till vid frysåterföringen

Vad jag menar är - ändå om förutsättningarna ser dåliga ut så kan det leda till graviditet. Det finns ingen logik i det här "spelet". För oss ser ju allt superbra ut men vi drar nitlott efter nitlott. Jag håller tummarna hårt och hoppas att ni har bättre tur.

• Lapinette

Sorry, att jag inte kommenterat så mycket men jag har inte hunnit och lär nog inte hinna läsa ikapp allt ni har skrivit de senaste 10 dagarna. Vill dock kommentera två saker.

nenne - jäkla piss gällande jobbet! Är det tufft att finna nytt där du bor?

gosnosen - hur har det gått för dig?

• Lapinette

Tinga och Piggelin - det kommer en Hong Kong story i resetråden.

• Vännerfan

Skit!

Prinsen deletade mitt inlägg, så nu blir det kort.

Vi flyttar det sista 3 maj. Använder ej flyttfimra utan kör själva med envägssläp som mitt företag står för. Städfirma ska vi dock ha. Lyxigt att slippa städa!

Ska till jobbet på avtackning idag. Det verkar gå hyfsat över bron dit och hem just nu iaf. Är värre om man kommer från Lundby.

Tjing!

• nennesjuttioåtta

hola!
    tack för alla uppmuntrande rop. Idag känns det bättre men fy faaaan vad tråkigt det är. Men nu får jag ju ett långt sommarlov. Jag jobbar ju på en reklambyrå och det finns inte så många här runtomkring (definitivt inte lika bra som den jag är på idag). Vet inte om jag vill fortsätta med det, har ju varit i branschen (mest tryckeri) i 8 år, så det kanske är dags att hitta något nytt. Jag vill bli konditor! Mest för att få göra goda tryfflar och snygga tårtor.
    Vet inte, skriva vet jag inte om jag kan, men tack för era snälla tankar om mig.

Välkommen hem Lappis! Sitter med spänning och väntar på reseberättelsen!

MSW missade din födelsedag! Grattis i efterskott!!!

Låter som att ni mammalediga har det skönt i vårsolen, så jag kanske ska njuta av ledigheten när den kommer. Men det är svårt att vara ledig när man inte vet hur lång tid man är det.

• nennesjuttioåtta

hola!
    tack för alla uppmuntrande rop. Idag känns det bättre men fy faaaan vad tråkigt det är. Men nu får jag ju ett långt sommarlov. Jag jobbar ju på en reklambyrå och det finns inte så många här runtomkring (definitivt inte lika bra som den jag är på idag). Vet inte om jag vill fortsätta med det, har ju varit i branschen (mest tryckeri) i 8 år, så det kanske är dags att hitta något nytt. Jag vill bli konditor! Mest för att få göra goda tryfflar och snygga tårtor.
    Vet inte, skriva vet jag inte om jag kan, men tack för era snälla tankar om mig.

Välkommen hem Lappis! Sitter med spänning och väntar på reseberättelsen!

MSW missade din födelsedag! Grattis i efterskott!!!

Låter som att ni mammalediga har det skönt i vårsolen, så jag kanske ska njuta av ledigheten när den kommer. Men det är svårt att vara ledig när man inte vet hur lång tid man är det.

• nennesjuttioåtta

fy fan vad jag måste klicka snabbt när jag hinner skriva samma inlägg två gånger.

• Tinga

Piggelin - hehe, det var en sanning med modifikation när jag skrev att "vi" ska bygga ett eget skötbord; mer ärligt hade varit att skriva att det är maken som bygger det. Fast jag har hjälpt till med design och inköp.

Nenne - en natts sömn brukar vara undergörande när det gäller att smälta tråkiga beslut, men jag förstår att det känns tungt ändå. Man njuter alltid mest av ledigheter som är tidsbegränsade, så jag kan tänka mig att det trots allt inte känns så kul att tänka på en ledig sommar. Det är väl med jobb som med barn; hade man bara vetat att man "någon gång" skulle bli gravid/få ett jobb hade det varit lättare att vänta på att nå dit.

• nennesjuttioåtta

ååååh om jag ända blev på tjocken så att jag hade fullt upp med att planera och snickra skötbord jag med! Jag och Ernst är SÅ lika! Eller man kanske skulle skaffa de där kattungarna vi vill ha nu när jag har tid att vara hemma med dem. Fast vi vill ju ha ett HUUUUUUUS och det blir ju knepigt nu. BAJS!

• Izzie

Oh, jag var inne igår och läste ikapp och tänkte skriva ett inlägg o kommentera allt, men blev som vanligt avbruten... Nu minns jag inte vad jag skulle skriva...

Telis - Håller mina tummar för allt vad tygen håller! Trist att förutsättningarna inte är absolut topp, men hade det varit kört så hade väl kliniken knappast valt att gå vidare?

MSW o Nattson - Grattis på födelsedagarna i efterskott!

Vickan - Härligt att vara husägare! En hel del jobb, men fantastisk period att få eget hus. Kunna sitta i trädgården och grilla & ha massa mys!

Lappis - Välkommen hem igen! Hoppas ni haft en supersemester! Gulligt mail från sköterskan!

Vänner - Låter som ni har fullt upp! Lycka till med alla flyttbestyr!

Victory - Jag har inte heller glömt dig! Vad kul att du tittade in och talade om att du mår bra. Vilken vecka är du i nu?

September - Vad skönt att Ul'et visade på så bra resultat. Förstår att du oroat dig blå! Men nu kan du koppla av och njuta av det sista på graviditen!

Nenne - H-vets jäkla skit! Skickar stor uppiggande kram! Hoppas liksom de andra att du kanske hittar något nytt kul att jobba med snart. Eller varför inte ta chansen att plugga något som du tycker är intressant?

Piggelin - Håller med dig om det fina vädret! Det är verkligen helt underbart! Kvällarna blir dessutom så långa när det är ljust. Jag njuter verkligen av min föräldraledighet i fulla drag just nu!

Tinga - jag har gjort glukosbelastningstestet tre gånger och jag ska inte gå så långt att säga att lösningen på något sätt är god, men så klök-farlig är den inte tycker jag. Jag var säker på att jag skulle kräkas, men det gick rätt bra. Det var värst första gången jag gjorde den (v10), för då mådde jag lite halvdant rent allmänt och klarade inga längre perioder utan mat. De andra gångerna (v28, v 38) gick det mycket bättre. Det värsta är tristessen medan man väntar. Glöm för all del inte en bra bok! Dessutom kan det vara bra att förbereda en god frukost innan som man kan äta när man kommer hem så det går fort. För hungrig är man!

Här hemma är det definitivt slut på lugnet. Matilda har tidigare kunnat ligga i sitt babygym en stund så kan hunnit in på nätet, äta el duscha... Nu har hon kommit på hur man vänder sig från rygg till mage och håller på med det HELA tiden. Däremot fattar hon inte alltid hur hon ska vända tillbaka, så hon gråter så fort hon tröttnar på att ligga på mage. Dessutom åker hela maginnehållet upp vid ansträngningarna och trycket av att ligga på mage. Hon är så söt att se på när hon håller på, men samtidigt rätt tröttsamt i längden. Längtar tills hon lär sig att vända tillbaka mer regelbundet. Men då kommer hon väl rulla runt i hela huset Hon är ju bara drygt 3,5 mån och jag hade hoppats att det skulle dröja ett litet tag till innan jag behövde passa henne på det sättet. Men men.

Snart dags för smakisar här. Ska bli jättekul. Funderar dessutom över att byta ersättning. Matilda äter semper med spyorna luktar vedervärdigt. Undrar om bytet till Nan 2 kan funka? Nån som har erfarenhet?

Nä nu måste jag in och betala fakturan på Me&I-kläderna som jag beställt till Matilda. Hoppas jag blir nöjdare än du BS!

Sen blir det promenad i det fina vädret! Snacka om att jag vart besviken igår då maken tagit med både bilbarnstolen och barnvagnen i sin bil (av misstag förstås) till jobbet när det var så fint väder. Instängda hela dagen. Det måste vi absolut ta igen idag! Kram på er allihop!

Svar på tråden Barnkarusellen