• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Lappis, vad roligt att du är hemma igen! Jo, första VUL:et visade att jag hade en cysta och ganska många blåsor. Men blåsorna var i alldeles olika storlekar och doktorn sa (eller så var det det jag ville höra) att det kunde bero på cystan. Cystan ska försvinna av sig själv så jag vill egentligen hellre avbryta och se om jag kan få lika många och lika stora blåsor, nästa gång när cystan är borta. Men nu verkar det som om kliniken ändå inte tror att cystan har påverkat så mycket utan att jag skulle få lika få/olika stora blåsor även nästa gång. Så nu blir det ÄP på torsdag men till och med vår doktor låter lite uppgiven.

Jag förstår om det är jättefrusterande att allt ser så bra ut men jag tycker att det låter jättebra med att ni har haft otur. Man kan ju inte ha otur hur många gånger som helst, förr eller senare måste man ju ha tur. Nästa gång är det er tur att ha tur!

Ser fram emot att få en semesterrapport.

• Telemarkgrrl

September, vad skönt att allt ser bra ut!!

• Tinga

Telis - oj, här var det många turer fram och tillbaka! Kanske på ett sätt skönt att kliniken fattade beslut om ÄP, så slapp ni själva fundera på vad som är bäst? Å andra sidan är det ju ni som betalar, så jag förstår att man vill ha ett ord med i laget då. Det som är positivt den här gången är kanske att alla är negativa - det är väl då det är störst chans att lyckas enligt alla som kommer med det "goda" rådet att slappna av. Sen antar jag att du räknat med förra omgången som ett försök, men om kliniken inte gör det måste det ju betyda att ni har två chanser till, utöver den här, eller? (Fast jag hoppas innerligt att det räcker med den här gången.) Stor kram till dig!

• Tinga

Nenne - åh nej; vad tråkigt att du blivit uppsagd! Beklagar verkligen. Men jag säger som Vänner - du kanske ska tillfället i akt att utveckla din humoristiska och underhållande ådra; jag är säker på att du har stor potential inom det området. Kram!

• Tinga

Vänner - tack för tipset om att "stänga av" smaklökarna när man gör glukosbelastningstestet! Jag fattar precis vad du menar; har praktiserat det själv vid något tillfälle, men det är bra att bli påmind.

Många stora grejer som är på gång i ditt liv, men du låter så nöjd och glad när du berättar om dem, så jag är säker på att det blir jättebra!

Lappis - välkommen hem till Sverige igen! Kul att se dig tillbaka här, även om du kanske hellre hade varit kvar på semestern. Ser fram emot reserapport så småningom.

September - vad skönt att allting såg bra ut på ULet! Hoppas att du kan slappna av och släppa all oro nu, och bara ladda batterierna inför förlossningen och det som kommer därefter.

• Telemarkgrrl

Tinga, någon liten procents chans finns det väl, annars skulle dom inte tycka att det var värt att vi gjorde ett ÄP. Men jag tror faktiskt inte att chansen med ivf är större om alla är negativa.

Jag har inte alls fattat hur dom räknar dom där försöken men jag tror att om den här gången slutar på samma sätt som förra gången (dvs med inga befruktade ägg och ingen återföring) räknas dom två gångerna ihop som ett helt försök. Och då har vi två kvar. Fast om den här gången skulle resultera i ett befruktat ägg och återföring så är det ett helt försök och då har vi 1,5 kvar. Hur dom nu får ihop det?!

• Tinga

Telis - nä, det där med ivf-matte verkar vara en besvärlig vetenskap! Jag tror inte heller att chanserna vid ivf ökar om alla är negativa; ville bara ironisera lite över rådet att slappna av. Fast jag håller tummarna lika hårt, oavsett vilka chanser läkarvetenskapen bedömer att det finns.

• Nattson

September, vad skönt att allt såg bra ut!

Telis, På ett sätt kanske det var bra att kliniken fattade beslutet åt er! Slipper man fundera över det också.

Välkommen hem Lappis!

Tack igen för alla grattis! MSW grattis i efterskott!

• Piggelin1

Gomorron i tråden!

Lappis - välkommen hem!! Jag är supernyfiken på att höra vad du tyckte om Hongkong!

Grattis i efterskott, Nattson & MSW!
    MSW, jösses, du är ju bara barnet jämfört med mig Tänkte nästan säga att jag är dubbelt så gammal, men riktigt sååå illa är det inte

Telis - kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Vet faktist inte riktigt mer vad jag ska skriva Tänker på dig & håller tummarna.

Start Sept - vad skönt att den lill* mår bra!! Kan tänka mig att ni drog lättnadens suck efter UL'et igår.

Nenne - SKIT med jobbet, men jag är övertygad om att det ordnar sig & håller med Vänner & hennes förslag! Kram

Vänner förresten, kul att se dig härinne! Nu är det inte många dgr kvar som Gbg:are Hoppas att allt går bra med flytten etc. När går lasset? Kör ni flyttfirma? Kram till dig med!

Tinga, välkommen in i "bygga eget skötbord"-klubben! Vi gjorde ju det med (eller snarare var det mannen som byggde) eftersom vi inte heller har badkar eller ville borra hål i kaklet & inga vanliga skötbord fick plats. Funkar jättebra!
    Så du tycker att Amanda fått mina ögon En nära väninna sa samma sak, så det stämmer säkert!

Hmmm, ngt mer jag skulle kommentera?!

• Piggelin1

Villket GRYMMEväder det är nu! Träffade två tjejer från Magplasket med deras småttingar i Slottskogen igår em. Hade tänkt promenera runt, men det blev picknick med massor av tjöt för hela slanten Fast jag fick ju en rejäl promenad dit & hem, så motion fick jag ändå!

I lördags var det picknickpremiär ute vid havet, en väninna, Amanda & jag åkte ut till Näset & hade picknick. Alldeles läigt & solen som värmde massor, mmmm! Enkelt att komma till havet med barnvagn där med, gött! Såg förresten till & med en stolle som badade

I söndags var vi nere en vända hos mina föräldrar utanför Varberg & det blev en obligatorisk sväng till "vår" vitsippsbacke, en STOR bukett fick fälja med hem till Götet. Men det var verkligen hög tid, om ngn vecka är det nog redan överblommat.

...och idag ska vi med svärmor till Osterian/Falbygdens Ost i Falköping - yummie!! Hmmm, lite ost & vin ikväll kanske?! Stor chans, milt uttryckt

Nähä, nu måste jag nog väcka lilla damen ur sin skönhetssömn, så att vi så småningom kan åka iväg. Tjing på er!

Svar på tråden Barnkarusellen