• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Telis - håller tummarna jag med!!!!

• muggles

Lappis: åh, jag är verkligen ledsen för din (er) skull! KRAAAAM!

Har träffat Vänner och prinsen idag - förmodligen för sista gången på ett bra tag. Känns lite nostalgiskt...

Nu äter Moa tidningspapper - kanske dags att göra gröt istället?!

• MSW

Lappis: Hoppas du orkar rycka upp dig igen!

Tinga: Seeeeegt att blodtrycket har stigt! Det är juh så jäkla typiskt att det händer något tråkigt när man går och är nöjd och glad!

Victory: Håller med om att UL förvirrade med datum.. Innan dess hade jag "äntligen" klarat hålla reda på när jag bytte vecka, men sen flyttades det fram ett par dagar, så man blev förvirrad, fast nu kör jag på samma som innan..

Mitt blodtryck kontrolleras varje vecka (pga påfyllningen, inte pga grav.) och senast var det 105/65.. När det var som lägst var det typ 95/60 och som högst var jag uppe på 120/75 om jag minns rätt..

Nu i ca vecka 23 har jag gått upp 6 kg så ligger också ganska i mitten enligt mammapraktikan!

Idag har vi förresten blivit inbjudna till föräldragruppsträffar.. Ska bli lite spännande tycker jag!

• MSW

Känns som att jag ev glömde kommentera något, men men.. *next time*

• viktualia

Pling och plong!

Jag bara renoverar hela tiden... saknar er girls!!!

Lappis - stora kramar och hejarop!!

Telestubben - jag VILL ju så gärna få drabbas av chock framför datorn när du plötsligt outar ditt plus... VILL att det ska dyka upp snart....

• Lapinette

Manodepressiv är nog det som passar bäst in på mig för tillfället för jag behövde bara ett rejält träningspass, snacka skit med mina träningskompisar samt en promenad hem efter träningen i den vackra vårkvällen och jag sjöng som en lärka när jag kom hem till maken som fixade middag och öppnade en god Chablis åt mig.

Håller tummarna för Telis så de blir blå! Jag tror på under! Det är nog därför man orkar hålla ut!

• squib

Äsch, det funkade ju inte alls. Om någon är nyfiken: www.bt.se, klicka på läsvärt och scrolla ner. Det är en fin historia.

• Lapinette

Tack squib för artikeln mitt problem är att jag INTE vill försöka i 8 år ... eller rättare sagt jag är nog då i klimakteriet.

• start september

Lapinette,

stor kram till dig. Det är nog inte konstigt att det känns mer jobbigt när du hemma i vardagen. Jag tycker snarare att du är duktig på att se det ljusa i tillvaron (god mat, gott vin och en fantastisk make lät det som gårdagen bjöd på).

Det är en kämpig tid du går igenom men jag har en känsla någonstans att det kommer att fungera för er. Inte bara för att det känns som ni är så värda det, utan det bara känns så.

FET ger väl lite mindre hormonell påverkan också? Kanske skönt att ta det som nästa försök?

Svar på tråden Barnkarusellen