• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • pirr!

Var några dar sen jag var inne nu. Sjukt att en så liten kan ta så mycket tid! Sen har ju det fantastiska vädret inte underlättat datoranvändandet heller. Man vill ju bara ut när man vaknar på morgonen och som tur är gillar vår lilla tjej sin vagn och att ammas lite var stans. Hon blir 4 veckor på måndag och är på det stora hela en go´tjej, men väsnas dock en hel del nattetid (grymtar, pressar, kvider, "sjunger", piper..)

Hoppas på sämre väder nästa vecka så jag kan hänga här mer

Nu kommer föräldrarna på besök hela helgen, vilket betyder avlastning

• Telemarkgrrl

gosnosen, jag har frågat min läkare om den korta metoden kan vara något för oss (har en fd kollega som är svårstimulerad och lyckades på första försöket med korta metoden) men svaret var "det är inte alls säkert eftersom nedregleringen fungerat så bra på dig". Nähä. Och när jag frågade om jag kunde spreja lite längre över sommaren för det ska vara bra om man har endometrios så var svaret "det är inte säkert att det är bra, man kan hamna för långt ner i klimakteriet". Jaha. Suck. Ska bli spännande att höra vad du får för svar!

muggles, trötta äggstockar betyder att man har svårt att få fram ägg och även att äggen kan vara av dålig kvalitet.

Så endo+trötta äggstockar betyder att man får (KAN få) få och dåliga ägg och att miljön i livmodern inte heller är så gynnsam för embryon att fästa. Den här barnverkstaden är ju verkligen för festlig ....

(Förlåt min ironi och mitt dåliga humör idag!!)

• Lapinette

Telis - jag tycker att de borde ändra taktik eftersom det uppenbarligen inte fungerat så bra på era första försök. Känns ju lite dumt att då trava på i samma fotspår. Varför inte lägga om upplägget och se om det hjälper?

• Telemarkgrrl

Lappis, precis min åsikt. Även om man inte vet säkert att det blir bättre med menopur/korta metoden/lång nedreglering eller vad man nu väljer så kan det ju knappast bli sämre?

• Lapinette

När ska du tillbaka till Falun om det går vägen för det lilla embryot?

• Mrs  B

Skickar många kramar till dig Telis!!!!!!!!!

Izzie
    Grattis på födelsedagen!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen