• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

ojojoj vad det händer grejer här!

Blev otroligt rörd och imponerad att Tingas make kunde redogöra så tydligt så att vi får koll på vad som händer! Vad gulliga ni är! Hoppas, hoppas att allt går bra och att de stannar en liten stund till i magen! Kram!

Kramar också till Lappis och nu även till Telis!! Hoppades så när du fått 5 ägg och hoppas fortfarande att det delar sig som det ska! Vill att du ska få en mas (eller kulla) NUUUUUUUUU!!
    Berg-och dalbana är rätta ordet.

När är det dags för ÄP, Frejis?!?

Har idag varit och kikat på ett fint litet huuuuus! Vill ha! Vill ha! Vill ha! Förhoppningsvis blir det relativt billigt också (typ 1,7 mille om det går upp en halv som det brukar), det där ska vi fan ha!

Idag har jag även skickat iväg min första jobbansökan, håll tummarna! Det blir lite pendling om jag får det men förhoppningsvis dröjer det inte så lång tid tills jag får stanna hemma... Andra dagen med Pergo och känner nada. Men nu är maken hemma så vi har börjat värma upp ordentligt med ärtrör tills det är dags nästa vecka att bombardera skruttan med bazookan!

Är det nu lyckan vänder uppåt igen?

Izzie ? G R A T T I S *blåser i krulltrumpet*

Hej Pirr! 4 veckor !??!

• Lapinette

Kram tillbaka och lycka till med jobbsökandet!

• nennesjuttioåtta

*tv-puckhög*

tack Lappis.

• fru AM

Telis: Stor kram. Då hoppas jag innerligt på delning för det befruktade ägget. Det ska lyckas för er! Tänk om man kunde förstå vad det är som krävs för att det ska funka! Att det överhuvudatget föds NÅGRA barn ...

Tinga: Givetvis blir man orolig när man får läsa detta om sjukhusinskrivning och navelsträngar med för lie flöde osv. Men det känns som om ni är i goda händer och har de bäsa förutsättnignar att komma hem med friska barn om än lite små sådär ibörjan. Imponerad över din makes inlägg och att du tänkte på att informera oss i tråden. Tänk om du bara "fösvunnit"!? Kram till er

Helgkram till tråden!

• muggles

Jag vill också vara med på gruppkram!

Telis: aha då förstår jag. Håller fortfarande tummarna för ett litet mirakel... Du behöver inte ursäkta dig alls - när du är på dåligt humör så är det som en västanvind jämfört med mig verkar det som... Man FÅR vara på dåligt humör när så mkt går en emot!

Nenne: håller tummarna för dig med - att du får både jobbet och huset!

• viktualia

Tingas make - TACK för att du orkade uppdatera oss och ALL styrka i världen önskar jag er! Har en kompis som går igenom processen "för tidigt fött barn" för andra gången - det går men det är tufft!

Telis - näääää vad deppigt! *mängder av kramar*

Själv - önskar jag att jag hade mer kraft än vad jag uppbringar... Heltidsjobb, pendling och husrenovering.. hm.. klurigt.. men men.. det går väl över?!?!

• MSW

MrsB: Häftigt.. Då får vi försöka planera in någon träff till hösten.. Och skönt för dig och familjen om det inte blir längre resor än ni är vana vid!

Tinga och make: Usch vad bekymmersamt, men ändå låter det juh förhållande vis possitvt (hur positivt det nu kan vara i situationen), håller tummarna för att de ska stanna så länge som möjligt, varje dag är juh bra!

Telis: Åh vilka dumma ägg som inte fattar att dom ska vara bra!! Hoppas det förstår att dela på sig ordentligt!!!
    Hoppas att du slipper operera cystan också!

Grattis Izzie!! Hoppas dagen varit bra!

Nenne: Lycka till med hus, jobb och pergo!

Vickan: Jobbet borde juh bli lite lättare med tiden, du är juh fortfarande ny! Och husrenoveringen lugnar väl med ner sig "till slut" även om alla husägare säger att det alltid är något som behöver göras..

• viktualia

MSW - jobbet är faktiskt mindre hysteriskt nu! I måndags var det 3 månader sedan jag började på mitt nya jobb och det märks faktiskt!!

Och husrenoveringen lugnar sig lagom.... Den här helgen blir dock engagerad på renoveringsfronten. Svågern har just anlänt och ska bidra till att köket kommer på plats!!

Och på onsdag kommer två av mina bästa killkompisar för lite spritfest och lagom mycket bidrag till renoveringen... så vi har faktiskt hjälp utifrån!

• Telemarkgrrl

Det blev ingen tur till Falun idag precis som jag misstänkte. Det lilla skitägget hade inte delat sig.

Två ÄP och inte ett enda ET, jag får svårare och svårare för det där som en del säger att man måste tänka positivt osv.

Maken hälsar förresten till alla och tackar för allt stöd vi har fått!!

Svar på tråden Barnkarusellen