• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • _koko_

telis - Jag vet att du vet, blev bara så frustrerad över hur de håller på. Skönt att de går på din linje nu till slut. Hoppas du slipper biverkningar och får en skön, bekymmersfri sommar. Kram!

• Lapinette

Telis - Sturehovs slott är mysigt! Kram på er och ta hand om er!

• Telemarkgrrl

koko, förlåt om jag lät snäsig. Jag menade bara att jag också är så frustrerad över att läkaren här i Sthlm inte höll med mig om det skulle vara en fördel att vara nedreglerad under sommaren. Men nu höll ju som tur var kliniken med mig.

Undrar bara hur det är att spreja i tre-fyra månader, om biverkningarna är värst dom första veckorna och sen försvinner? Kanske bättre med sprutor som du fick?

• Telemarkgrrl

Tack Nattson, Vickan och Lappis!

Vickan, arbeta inte ihjäl dig med hus, jobb och pendling! Kram!

• Vännerfan

Telis,

Jag blev ledsen för din skull, men nu ser jag att du har en plan för framtiden och det låter som att du är vid gott mod, så nu blir jag lite gladare igen.

Försöker hålla mig någorlunda a´jour med vad som händer i tråden, även om jag knappt hinner skriva just nu.

Var barnvakt till båda brorsans barn igår kväll plus Prinsen förstås. Gick riktigt bra, så det var skönt. Brorsan sa att hans barn är jättejobbiga nu, men jag hade liksom inte tid att oroa mig i förväg utan tänkte att jag tar det då, men allt gick i stället jättebra. De kom och sa att nu är det dags för oss att lägga oss... jag läste sagor och sa god natt och kvart i nio var det helt tyst i huset.

Nu väntar en intensiv vecka med sista packningen. Slutliga lasset går på lördag. Sen vet jag inte när jag har internet igen, men jag får väl be Mugglan att messa mig när det händer nåt speciellt (det gör det ju rätt ofta), så jag har lite koll iaf.

Ha en bra dag alla!

• Telemarkgrrl

Lycka till med flytten, Vänner!! Hoppas att du snart är tillbaka här i tråden.

• Nattson

Vickan, hoppas atta det går bra med renoveringarna!! Glöm inte att vila lite mellan varven

Vänner spännande med flytt! Hoppas att allt går smidigt!

• Nattson

Jag har just kommit in från en trädgården, vi ska fixa till marken under våra vinbärsbuskar och jag har plockat ogräs. men nu är fingrarna som korvar så det är dags att vila lite. Men snart ska maken och grannen börja lägga ut jord och sedan tidningspapper och jord igen. Vi hoppas att det ska stoppa hirskolen som frodas där!

Trevlig söndag alla!

• viktualia

tjoho!

idag har jag tagit renoveringstimeout minsann! inser också att jag inte pallar vilket tempo som helst. så planen för dagen är att softa och ev åka till en plantskola och shoppa lite växter (ska bara komma på ett sätt att sno bilen av maken... hm...).

annars ska jag försöka hitta på schysst Valborgsmiddag som tar noll tid att laga och som blir vansinnigt god.. hm...

Svar på tråden Barnkarusellen