• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Telis: jag vill absolut inte ifrågasätta dina motiv men vill bara lägga en kommentar. Mina moderskänslor kom i vardagen med Moa, inte under graviditeten. Visst går man och funderar en massa och känner en kärlek till det lilla livet som är därinne men det är ju inte förrän man lär känna barnet som det faktiskt är med sin personlighet som man börjar känna den riktigt stora kärleken. El jag ska inte skriva "man" utan "jag", alltså för _mig_ var det så. Men nog sagt om det, du behöver inte försvara ditt tankesätt.

Trist att ni varit krassliga Liten!

pirr: om du läser detta - säg till när du är mogen för träff! Vill gärna träffa din lilla dotter innan jag börjar jobba om det funkar för dig (börjar 2/6).

Jag hoppas också att Piff och Puff stannar i magen ett tag till - det låter ju onekligen lite oroande...

• Soon and very soon

halloj alla! ny här har två egna knoddar men är adopterad för en masssa år seda, har funderat på ägg donation länge men inte fattat att folk vill ha det men ska nog anmäla mig igen då jag ser alla funderingar här! ha dte bra alla! stor kram

• MSW

Piggelin: välkommen tillbaka till Svergie igen, skönt att allt gått bra.
    Vad skönt för tinga att få det lite lugnt, även om det nu lät ganska osäkert.. Hoppas verkligen de stannar så länge som det bara är möjligt!

Liten: Jobbigt med förkyldningar, skönt att ni är på bättringsvägen iaf!

• Lapinette

Soon - jag funderade också på äggdonation OM vi mot all förmodan skulle lyckas med nästa IVF (har 5 ägg i frysen). Läste dock Metros bilaga igår och såg att man där helst vill ha donatorer som är under 36 år (jag är tant!).

• _koko_

Telis - Vad du tampas med!!
    En fd kollega till mig adopterade under tiden vi jobbade ihop, det var jätteintressant att följa! Eftersom det tar så lång tid och är så mycket förberedelser var det inte helt olikt att fysiskt vänta barn faktiskt. Fördelen med att adoptera är ju att pappan kan vara med lika mycket som mamman från start, det värderade min kollega högt.

Soon and very soon - menar du att du vill donera ägg? Fint av dig isf, kön för att få ett donerat ägg är lång!

Liten - låter hemskt med mindres förkylning! Conny fick bara lite snuva av mig som tur är, jag kanske har använt näsfridan 3-4 gånger bara. Kan gott vänta till i höst innan första riktiga förkylningen!

Frejis - Nog blir männen påverkade också! Kommer ihåg att jag blev lite provocerad av det - här proppar jag mig full med mediciner, då har väl jag ensamrätt på att må dåligt, eller??

Tänker på Tinga.

• Lapinette

Läste om några som efter flera IVF försök valde att adoptera. Hon beskrev känslan som en stor befrielse. Inga fler måsten, inga depressiva tankar och nervositet. Nu var allt bara positivt samt det där koko skrev om att mannen helt plötsligt blev en större del i processen. Oavsett hur mycket han än vill hjälpa till och stötta under en IVF så är det svårt att helt och fullt vara med och förstå alla känslor som rusar omkring hos kvinnan.

Vi ska ställa oss i kö! Har sagt så i ett par månaders tid nu men måste kolla upp vart vi ska vända oss.

• Mrs  B

Telis
    Grattis i efterskott!!!!

Muggles
    De här nätterna började för ca två veckor sedan så jag hoppas att det bara är en fas som han ska gå igenom. Men i natt var det likadant. Gnäll och skrik vid 01, mat vid 03 och gnäll och skrik vid 06. Och nu sover han ute i vagnen.

Liten
    Inte kul med förkylningar.
    Vi har avverkat feber och hosta här med, inget kul alls.
    Max hade hosta, Malte feber, jag halsont och maken var snorig.

• fru AM

Telis: Skit med odelat ägg. Och stor och försenad förselsedagskram. Då hoppas vi att den nya planen med lång nedreglering och nytt försök till hösten funkar.

Någon som hört något från Tinga?

• nennesjuttioåtta

hej alla glada!

Telis! Herregud! Grattis i efterskott på 22-årsdagen! *krulltrumpetsfanfar* *KRAAAAMar om* Jävla skit med ägget.

Tinga
    hoppas, hoppas att Piff & Puff stannar kvar ett tag till, alternativt att det kommer att gå bra hur som helst! *en försiktig kram utan att klämma för hårt*

mrs B
    oj, har inte fattat att Malte sovit dåligt förut! Hoppas ni kommer i fas igen snart!

Lappis!
    Härligt beslut att ni ska ställa er i adoptivkön! Nu kommer FETet att säga pling i magen! men hörru, jag har för mig att du hade en citronlivmoder, men sen läste jag att du hade ett hjärta (vilket jag har en kompis som också har och hon har flera MF men nu en son). Hur många sorter finns det egentligen?

• nennesjuttioåtta

hej frullan, Koko, Am och ni andra som inte är inne så ofta! Som jag då. Ungefär.

Svar på tråden Barnkarusellen