• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

men åååååh är alla hemma och är banrlediga (dvs ute i solen och gottar sig)? Är det bara jag som sitter och halvsover på jobbet och är pratsugen (och hoppas att uppsägningstiden ska ta slut så att det händer något nytt)?

• Piggelin1

Hej nenne!
    Jag är här! Har nyss kommit hem från A's andra vaccination & om en knapp timme ska jga ut i solen igen

• nennesjuttioåtta

Det där med äggdonation har jag inte funderat så mycket på. Mer än att jag förmodligen inte skulle välja det själv. Inte heller spermadonation. För är det inte jag och P tillsammans i en liten filur så önskar jag hellre en som inte är någon av oss. Fast så tänker jag NU.

Sista dagen med pergo igår! Ni som knaprat, flyttades ÄL något, märkte ni den mindre eller mer mot vanligt?? Jag fick spunk igår och trodde att jag säkert kommer att släpa jättemånga ägg bara för att jävlas och så blir det 5-lingar. Huvaligen!!!!

Jag har även träffat min kompis som blev mamma för 2 veckor sen och hujedamig vilken tur att vi inte fått barn samtidigt. Så där vill jag inte bli!!! Fy fasen! Hon är så mån om att upprätthålla den perfekta ytan så jag blir spysjuk. De tyckte det var konstigt att vara föräldrar de första dagarna men nu kändes det helt naturligt. OK, det är möjligt, men jag kommer fortfarande på mig själv att "jajustja, jag är ju för fan fru!" 2 år efter bröllopet. Så vad ska det inte bli om man blir mamma? Ni vet säkert hur det är och jag kan ha fel. Och han är såklart så snäll, och sover bra och inga problem med amningen och förlossningen var perfekt och... OMG. Sen frågade jag om hennes sambos bror, som har 3 barn i en lgh på 65 kvm hur det var med dem. Och hon svarade: Jo, XXX har gått ner alla kilon och är så smal, fin och vältränad..
    öööhhhhh OK? Nu var det inte det jag undrade, och det är väl ändå inte prio 1?Hon sa innan födseln att hon var så stolt över att bara ha gått upp 10 kg. Hon fick lite panik när hon hörde att jag tränade en del för hon fick inte göra det på 10 veckor. Och eftersom jag vet att hon haft ätstörningar för länge sen så snurrar saftblandaren och snart ljuder sirenen... Problemet är att hon är lite speciell så man gör bäst i att tassa runt henne istället för att gå rakt på. Tyvärr. Det funkar med andra men inte med henne. Så jag vet inte om jag ska säga något eller bara avvakta och se vad som händer. Jösses, det här blev långt. Ni behöver inte kommentera eller svara, jag behövde bara spy ur mig lite.

• nennesjuttioåtta

piggelin
    hehehe jo men vad kul för dig! Jag ska nog ge mig ut en sväng på lunchen också och samla a-vitamin.

• Piggelin1

Ska göra en repris på förra veckans picknick i Slottskogen - mmmm! Hoppas vi inte blåser bort, för JÖSSES vad det friskar i idag

Nu har jag iaf läst ikapp & Telis, f-n vad allting går dig emot Orättvist är bara förnamnet.

Lappis, vad glad jag blev av att läsa att ni ska ställa er i kön för adoption! Även om det är lååååång kö, så är det ju en mer positiv väntan än all oro med ivf etc. Nu ska jag iofs inte döma ut din tredje ivf ännu, men ändå liksom, gott att höra att ni har en plan
    På tal om adoption, läste i tidningen igår att adopterade barn från Sydkorea är i genomsnitt smartare än andra adoptivbarn - tänkte direkt på Sweet

Nu är det ngn som är störtilsk, måste lämna. Försöker hinna in lite till innan jag drar ut i solen.

Inga nya sms från Tinga förresten.

• Piggelin1

Tiden sprang iväg & nu är jag strax på väg ut, men kikar förmodligen in igen ikväll! Kram på er allihopa
    Måste ju skriva lite egoinlägg om vår tysklandsresa!

Frejis förrresten, vi ska till Verona första veckan i augusti. Vart ska ni & när? Ska ni bila ner?

• Neri05

Tjo!får jag oxå vara med,har 2 knoppisar o den minsta har börjat vägra sova i sin säng!Hur ska jag göra??Tips nån?

• Lapinette

nenne - där är du ju?! Tänkte faktiskt efterlysa dig för att höra hur det går med hormonerna. Har inga erfarenheter av Pergo så jag vet inte riktigt hur den karusellen funkar. Vad är näst för er?

Läste också det där om kloka barn från Sydkorea. Visst, Sweetan är ett riktigt praktexempel!!!

• nennesjuttioåtta

hej Lappis! hahha, var det så länge sen jag var här?
    Jo, tack det går bra! Tror jag har fått lite konstig hy av dem, men det går väl bort snart, antar jag. Är liksom torr och lite plitig på bröstkorgen. kliar lite också. Men jag slapp dimsynen. Vi fick 6 månaders recept (har hämtat ut för 2), men läkaren skulle skicka remiss till Läkarhuset här för vidare utredning/insemination, de skulle höra av sig inom 2-3 månader. Jag hoppas ju att det tar sig ändå, men det är ändå skönt att veta att det inte är allt för långt bort att få vidare hjälp. Men det krockar väl med semestrar och så, men sommaren brukar ju (tyvärr) gå fort.

hahaha tänkte också på Sweetelainen när jag läste det!

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-04-29 09:10:01 följande:
    Soon - jag funderade också på äggdonation OM vi mot all förmodan skulle lyckas med nästa IVF (har 5 ägg i frysen). Läste dock Metros bilaga igår och såg att man där helst vill ha donatorer som är under 36 år (jag är tant!).
    Nej men vad synd, Lappis! Du hade kunnat få bli min egen donator (man får ju iaf inte ägg från sin egen så du hade inte behövt vara rädd för att jag skulle få ditt).
Svar på tråden Barnkarusellen