Det där med äggdonation har jag inte funderat så mycket på. Mer än att jag förmodligen inte skulle välja det själv. Inte heller spermadonation. För är det inte jag och P tillsammans i en liten filur så önskar jag hellre en som inte är någon av oss. Fast så tänker jag NU.
Sista dagen med pergo igår! Ni som knaprat, flyttades ÄL något, märkte ni den mindre eller mer mot vanligt?? Jag fick spunk igår och trodde att jag säkert kommer att släpa jättemånga ägg bara för att jävlas och så blir det 5-lingar. Huvaligen!!!!
Jag har även träffat min kompis som blev mamma för 2 veckor sen och hujedamig vilken tur att vi inte fått barn samtidigt. Så där vill jag inte bli!!! Fy fasen! Hon är så mån om att upprätthålla den perfekta ytan så jag blir spysjuk. De tyckte det var konstigt att vara föräldrar de första dagarna men nu kändes det helt naturligt. OK, det är möjligt, men jag kommer fortfarande på mig själv att "jajustja, jag är ju för fan fru!" 2 år efter bröllopet. Så vad ska det inte bli om man blir mamma? Ni vet säkert hur det är och jag kan ha fel. Och han är såklart så snäll, och sover bra och inga problem med amningen och förlossningen var perfekt och... OMG. Sen frågade jag om hennes sambos bror, som har 3 barn i en lgh på 65 kvm hur det var med dem. Och hon svarade: Jo, XXX har gått ner alla kilon och är så smal, fin och vältränad..
öööhhhhh OK? Nu var det inte det jag undrade, och det är väl ändå inte prio 1?Hon sa innan födseln att hon var så stolt över att bara ha gått upp 10 kg. Hon fick lite panik när hon hörde att jag tränade en del för hon fick inte göra det på 10 veckor. Och eftersom jag vet att hon haft ätstörningar för länge sen så snurrar saftblandaren och snart ljuder sirenen... Problemet är att hon är lite speciell så man gör bäst i att tassa runt henne istället för att gå rakt på. Tyvärr. Det funkar med andra men inte med henne. Så jag vet inte om jag ska säga något eller bara avvakta och se vad som händer. Jösses, det här blev långt. Ni behöver inte kommentera eller svara, jag behövde bara spy ur mig lite.