• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Soon and very soon, om du har funderat på att donera ägg så gör det! Det är verkligen en otroligt fin och självuppoffrande insats!

• Telemarkgrrl

Nenne, hur går det med det där huset ni hade tittat på och så gärna ville ha? Ligger husköp på is nu tills du fått ett nytt jobb?

• nennesjuttioåtta

Hej telisen!
    nejnej, här ska handlas! Jag får fortfarande ta lån eftersom min man har fast och ajg får a-kassa. Tur att jag är med i facket så att den där arbetsförsäkringen hjälper till... Det var visning igår för pöbeln (vi fick ju VIP-visning i fredags) och det blir väl en till visning nästa vecka innan det är budgivning några dagar efter det. Det är inte lika bråttom här som i Sthlm, där hade det väl redan varit sålt... *fniss*

• Lapinette

Telis - jag läste att man går efter utseende etc när man får ett donerat ägg. Jag menar att läkaren tittar efter ett ägg som har en moder som liknar dig till kropp, hår och hudfärg. Låter himla intressant! Undrar vem jag då skulle få donera till...?

nenne - skoj med huset! Ska vi hålla tummarna för hus (budgivning) eller för knodd i nästa vecka?!

• Telemarkgrrl

Nenne, riktigt spännande med huset. Jag håller tummarna och tårna!

Lappis, till någon lång, smal, mörk och vansinnigt snygg kanske?

• Lapinette

Faaan vad du är snäll Telis !!!

Ska ni göra något skoj i Valborg tjejer?

• MSW

Vad bra det låter med att både Telis och Lappis funderar över nästa steg, även om vi så klart hoppas att det aldrig behövs!

Nenne: Ja, det var så länge sen du var inne, tänkte på dig igår och undrade hur det gick med pergon.. Men då märker du ingen större skillnad eller? Hoppas att det var "skjutsen" som behövdes!

Tinga: funderar på hur det går för dig.. Hoppas att allt är så bra som det går!

Jag funderar även på en av mina grannar, som har planerat kejsarsnitt imorgon, även om det är deras tredje (hennes fjärde) måste det kännas lite nervöst och förväntansfullt idag... Dessutom är det en ganska rejäl sladdis då deras yngsta blir 12 i år..

Har jag förresten talat om att min bror och hans sambo också ska ha barn? En sådär 3 veckor efter oss.. Så de kusinerna borde kunna få himla roligt ihop..

• Telemarkgrrl

Äsch, det var ju bara sant.

Vi ska inte göra något mer spännande än att hämta hem vår nya soffa imorgon och försöka få ihop den.

Sen ska vi väl sälja den gamla soffan men det kommer att bli trångt ett tag. Särskilt om någon vecka när vi får hem alla grejerna till nya badrummet, då kommer vi väl att ha typ två soffor, ett badkar och en toalett i vardagsrummet.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    ska te Dalarna på FEST, finns det andra alternativ?!?!

MSW
    oj då, jag brukar läsa varje dag men orkar oftast inte logga in. Så jag har koll på er och glömmer faktiskt bort att jag inte ens kommenterat det så det kan ju bli lite ego ibland. Nej, alltså jag känner kanske liiiite spännt i nedre magen, men vet inte vad jag ska tolka det som. ÄL borde inte vara förrän nästa tisdag, om jag ska räkna som vanligt. 17 dagar efter mensdag 1. Därmed också långt kvar till BIM Fan vad långtråkigt. Och jag räknar hela tiden i almanackan så at tjag inte har gjort fel. Men det verkar stämma.
    Vad kul med en kusin som är så nära inpå! Min man har en jämngammal kusin och de umgås och hörs väldigt ofta. Fast de är hemskt olika, hans kusin är mer en Stig-Helmer, medan min man är en Mark Levengood (förutom det där med tycke för killar, vad jag vet, andra har ju tvivlat... ).

telis
    jajaaaaa huset har vi så många planer för! Men det dröjer som sagt till en budgivning, så håll lite löst så länge.

Svar på tråden Barnkarusellen