• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Telis - vår läkare är lite väl "traditionell" och har svårt att gå utanför ramarna. Vet inte varför men det är åtminstone den uppfattning jag har fått under resans väg.

• Mrs  B

Hej hopp alla!!!

Börjar med att skicka en lång kram till Telis....
    Hoppas verkligen att det ska gå vägen för er i september!

Pratade med Max gympafröken idag på avslutningen och frågade hur det hade gått med deras IVF. Hon har testdag nästa fredag....
    De hade fått ut 7 ägg men bara ett hade blivit befruktat.
    De har en dotter som fyller 5 år, fick MF för 3 år sen och sen har det inte blivit något. Hoppas verkligen att det kommer att gå vägen för dem nu!

Maken är just nu iväg med Max och spelar golf för första gången.
    Maken är helt lyrisk över att Max börjar bli stor och kan hänga med på lite sådana här saker.
    Imorgon är det ju fotbollsträning igen och om jag känner maken rätt kommer det att bli lite golfträning också.
    Nästa år ska jag också börja spela golf igen efter ett uppehåll på 3 år.

Malte sover tyvärr inte bättre på nätterna fast vi har satt in hans säng i eget rum. Sover i stort sätt ingenting mellan ca 01 och 07. Är så TRÖTT just nu.
    Vad ska man göra?????
    Har provat och ha honom i vår säng också men det går inte heller så bra. Han smågnäller mellan matmålen och sen när det närmar sig mat igen skriker han för fulla muggar.

• start september

Telis,

vad ledsen jag blev för er skull. Men det värmer att se att ni hade en så bra resterande dag igår! Det låter ändå bra att kliniken och du är överens om hur ni går vidare.

Kram!

• start september

Här känner jag mig större och större. I helgen har jag börjat känns av svag mensvärk, är säkert någon sorts förvärkar. Jag har knappt känt något alls tidigare, så det är säkert ett steg i rätt riktning. Men typ två veckor till vill jag helst att den där inne ska stanna, känns om jag skulle vilja ha lite tid själv hemma när jag slutar jobba. Det är ändå bara 36+2 idag.

• Nattson

September, när slutar du jobba?
    Jag har tagit sem tre v före BF, gissar atta det kommer att vara skönt att vara ledig då.

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer
    Sticker in huvudet en super snabbis medan vi håller på att packa bilen. Jag och borren åker till landet i kväll och så kommer maken efter på onsdag. Så det blir datorfritt i en vecka nu men jag bara MÅSTE in och skriva lite.

usch det var inte alls någe kul att läsa ikapp

Tinga: Usch och fyyyyyy vad jobbigt. Hoppas att du inte blivit mamma än utan att barnen fortfarande är kvar därinne och växter till sig. Usch vilken resa! Men vad skönt att ni verkar ha hamnat på helt rätt ställe. Underbart av din make att komma in och uppdatera tråden. Super många kramar till hela er familj och jag hoppas verkligen att det går bra nu och att de stannar inne så längte det går och får bra med näring.
    Kramar...

varför ska det behöva strula så?????

Telis: näeeeeeeeeeeee vad super tråkigt att det inte gick bra . Faaaaaaan vilken skiiit! Kramar till dig och maken

Nenne: Näe vad trist att förlora jobbet, känns som det kom väldigt plötsligt. Usch vad trist, hoppas att det dyker upp ett nytt och bä-ttre snart.

lappis: super kramar till dig och din make också och precis som för telis så håller jag tummarna allt vad jag bara kan.

Usch vad himla platt och dumt det här inlägget blev. Jag får liksom inte fram hur jag känenr för alla i tråden som har åkt på massa smällar på senaste tiden. Usch.... blir platt men... jag verkligen känner med er
    bara dålig på att uttrycka mig

Jag vill skiva massor och hälsa till alla
    men nu måste jag verkligen åka för att komma fram i tid innan borren blir galen efetr kvällsmat

kramar

• start september

Frullan,

kul att se dig här! Tråden är som vanligt en berg-och-dal-bana, men det har varit på tok för många dalar på sistone.

• Lapinette

Vi blir ju bara färre och färre som inte har plussat än här inne men nu tycker jag att det borde vara dags med ett plus. Det är väl ingen som har plussat 2008 överhuvudtaget...eller har jag fel? Jag tror på att Frejis blir årets första plus!

• start september

Nattson, jag går hem på onsdag, det blir också tre veckor plus någon dag till BF. För någon vecka sedan tänkte jag att jag orkade lite till, men jag hade bestämt mig sedan länge så jag håller fast vid det. Om jag går mycket över tiden blir det länge hemma, men jag tror det behövs, jag har jobbat mer än mina 100% nästan hela graviditeten och har ett behov att känna mig utsövd och fokuserad inför det som komma ska. Jag har komptid att ta ut så det är jättebra. Det innebär också att jag om jag skulle vilja jobba lite hemifrån kan det utan strul med föräldrapengar. Lite separationsångest har jag minsann från jobbet...

Svar på tråden Barnkarusellen