• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Fick tårar i ögonen när jag läste om Tinga och tvillingarna. Just för att inlägget var så sakligt så blev det extra rörande på ngt sätt och jag är ju en av dem som träffat både Tinga och hennes man. Om du är inne igen - hälsa henne så otroligt gott från mig!!! Jag hoppas att ni inte blir föräldrar förrän i v30 iaf! Tänk vad det kan vända snabbt, Tinga har ju annars mått så himla bra...

BS: vi kan väl bilda klubb?! Men imorse sov hon "länge"; först till 05.20 och så gick maken upp och stoppade i nappen och sedan vaknade hon 05.50 vilket är helt ok. Men det var ju det där med nappen då... Annars har hon sovit hela natten.

Vi tror efter att ha läst både Barnaboken (kap om 8-mån ångest) och utv.period-boken att hon är inne i den jobbiga utvecklingsperioden nu. Och idag har hon varit frustrerad för att hon inte kommer framåt på mage, bara bakåt

Håller alla tummar och tår för Tinga och hennes man och tvillingarna!!!

• Mrs  B

Skickar många kramar till Tinga och hennes make!!!!!
    Håller tummarna för att allt ska gå vägen och att barnen får stanna lite längre i magen. Ni har verkligen hamnat på rätt ställe, Lundaläkarna ÄR duktiga och kan sin sak.

Telis
    Hoppas allt går bra idag och att du har fått ut många fina ägg!

BS och Muggles
    Här har vi en till som har varit uppe tidigt idag. I vanliga fall vaknar Malte 06.00 (nästan prick varje dag) men de två sista dagarna har han vaknat 05 och 04.30 och varit pigg som en mört och det har verkligen inte varit roligt.
    Då har vi inte lagt honom tidigare utan vid samma tid varje kväll, mellan 20 och 21, så jag förstår inte varför han måste vakna så tidigt. Men men han kanske brås på sin bror som inte sov så mycket han heller.
    Ikväll ska vi prova med eget rum till Malte så får vi se hur det går.

Idag skulle vi ha lekt med en dagiskompis till Max, men mamman ringde precis och sa att storasystern var sjuk och hade ont i ett öra så de skulle till läkaren. Kompisen hade blivit väldigt ledsen över det och tårarna sprutade på Max när jag berättade den dåliga nyheten. De tycker så mycket om varandra och gillar att leka tillsammans så detta var nog bland det värsta jag kunde säga till Max.....

• Lapinette

Inne och kikar....fortfarande inga nyheter från Telis.

• Nattson

Oj vad dramatiskt, det blev med tvillingarna! Tack Tingas make för att du uppdaterade oss med info! Stora kramar till er båda, och jag håller tummarna att det ska gå minst två veckor innan de föds.

Telis, hur har det gått??

• Izzie

Åh stackars Tinga och tvillingarna! Jag fick oxå tårar i ögonen när jag läst inlägget. Jag håller tummarna stenhårt på att de stannar kvar i magen ett tag till. Så skönt att utvecklingen gått framåt när det gäller vård av så små bebisar, men det vore ändå bra om de stannar där inne ett tag till, förutsatt att de får näring förstås. Stor kram till Tinga & maken!

Telis - håller tummarna!

På tal om nattsömnen så har Matilda oxå börjat vakna tidigare på mornarna igen. Idag vaknade hon vid 06 och jag petade lite på maken och frågade om inte han kunde mata (skulle ändå upp vid 06,20) och eftersom det är min födelsedag kunde han inte neka , så jag fick sova ända till nio... SÅ skönt! (Fast nu har jag nästan huvudvärk

Oj, nu stönar och gnäller hon igen. Ungen är hopplös nu när hon HELA tiden vänder sig på mage och sen inte fattar hur hon ska ta sig därifrån och vill att jag ska vända tillbaka henne. Kräktes upp hela frukosten gjorde hon visst med. Suck. Men hon är iaf söt

Måste gå... Återkommer under dagen om jag hinner

• Zozo

Huvaligen! Skickar en tanke med tillhörande kram till Tinga och maken!

• Victory

Stor kram till Tinga med make! Tänk så snabbt det kan vända. Men även jag håller förstås tummarna för att det ska gå bra med tvillingarna. Vi måste ju ligga helt lika - jag går också in i v. 27 idag (fredag). Och jag måste ju erkänna att det känns långt borta att föda redan nu, den är ju så liten än. Och era tvillingar är ju ännu mindre! Men det kommer förstås att gå jättebra! Hoppas minstingen kan hålla ut så länge som möjligt! KRAM!

• Lapinette

Telis ... jag börjar bli nervös av att vänta.

• Telemarkgrrl

Hej!

Det viktigaste först: Tinga+make, jag kan inte säga hur otroligt rörd jag blev över att du har en tanke över till mitt lilla futtiga ÄP när du ligger på sjukhuset och kan få två, egentligen alldeles för små, tvillingar när som helst! Så otroligt gulligt! Jag hoppas ju förstås tillbaka med allt mitt hjärta att dom mår bra där inne så länge det bara går och sen kommer ut friska och starka! Jag säger som dom andra, så skönt att ni har passerat den där magiska tidsgränsen och att läkarna har all förhoppning om att allt kommer att gå bra. Men jag förstår hur jobbigt det måste vara just nu och kommer att vara ett tag framöver. Stora stora kramar till er alla fyra!!

Jag har haft ett par jobbiga dagar. Först när vi skulle åka till Falun så var det värsta trafikkaoset, det hade skett någon olycka på E4:an söderut men eftersom vi skulle norrut så trodde vi inte att det skulle drabba oss. Jo tjena ... eftersomt ingen kunde ta sig ut på E4:an söderut så blockerades alla påfarter till motorvägen och alla andra smitvägar i typ hela stan. Bara Sveavägen tog EN TIMME! Efter två timmar hade vi tagit oss från Söder till Akalla. Baaaaaah.

Och sen efter ÄP:et igår så ville jag åka hem redan före kl 10 men då var sjuksköterskorna upptagna och sen var vi tvungna att gå på Apoteket och äta lunch och ja, när vi väl kom hem till Stockholm så hamnade vi ju förstås i rusningstrafiken.... Jag var helt sänkt igår kväll. Och hela förmiddagen idag har gått åt till att jobba ikapp en massa bråttomsaker från igår.

Önskar att jag kunde komma med ett sånt där "tjoho, mirakel kan ske"-inlägg men så är det ju sällan i verkligheten. ÄP:et gick bra, vi fick komma in snabbt och det gjorde inte så farligt ont, lite mer ont än förra gången men det berodde nog på att han punkterade den där cystan jag hade.

Det visade sig att det var en endocysta, inte en sån gulkroppscysta som försvinner av sig själv som min (och Lappis ) läkare sagt. Så nu måste jag äta antibiotika i ett par dagar och antagligen så kommer jag att få tillbaka cystan och då kanske den måste opereras. Jag viiiiiiiiiiilllllllllll iiiiiiiiinte!

Hur som helst, dom fick ut fem ägg och det var ju förvånande och bättre än förra gången när dom bara fick ut tre. Dom skulle också köra mikroinjektion på allihopa den här gången. Så då började man hoppas lite igen.

Men det ska man ju inte. Nyss ringde dom och sa att bara ett hade blivit befruktat men att dom var väldigt tveksamma till om det skulle dela sig ordentligt. Så status är just nu att dom ringer imorgon bitti och berättar om vi ska komma upp eller inte.

Så det verkar verkligen mer och mer osannolikt att det blir några barn gjorda i Telisfamiljen, varken med egen kraft eller IVF.

(Förlåt att det blev långt!)

• Telemarkgrrl

Grattis på födelsedagen, Izzie!! Det vad värst vad det var många aprilbarn i tråden.

Svar på tråden Barnkarusellen