• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Telis - vilken berg- och dalbana. Blev så glad när jag läste att du fått ut fem ägg. Det lät ju jättebra men shit vad jag håller tummarna att det lilla som har blivit befruktat vill fortsätta växa. Det räcker ju med en liten survivor för att det ska bli ett bebis i magen!!!

Vad innebär den där cystan och operation? Måste den helt bort innan ni kan göra några fler försök (självfallet hoppas jag att ni inte behöver göra fler försök men OM, utifall)?

• gosnosen

telis - säger som lapinette, berg- och dalbana! skickar styrkekramar åtminstone och håller tummarna hårt att det befruktade ägget delar sig som det ska så att ni får sätta tillbaka ett toppembryo imorgon!

stor kram till lapinette också som jag såg hade en tuff dag häromdagen! det går upp och ner tycker jag hela tiden. träffade en väninna igår som hade köpt ett jättefint "karma-halsband" på designtorget som det står "believe" på. började gråta... hoppas bara att det hjälper att tro!

tinga och tingas man- tänker på er och hoppas som de andra att bebisarna trots allt kan må bra några veckor till i magen!

• Lapinette

gosnosen - vad är nästa steg för er?

• Telemarkgrrl

Lappis, ja, jag kan ju erkänna att jag kände ett visst hopp också när dom fick ut så många som fem ägg och skulle köra mikroinjektion på allihopa. Men som vanligt i den här svängen är det dumt att vara optimistisk, det lönar sig ju aldrig.

Jag pratade bara med en sköterska om den där cystan och hon visste väl inte så mycket heller. Dessutom så är ju standardsvaret alltid "vi vet inte riktigt, det beror på, yadda yadda".

• Lapinette

Telis - känner igen det där "vi vet inte" eller "nog". Läste mailet jag fått från CvL och där stod det "nog" i varenda mening. Inte VET som man vill höra. Där nog, kanske, eventuellt, vi tror ... bla, bla, bla.

• gosnosen

lappis - nästa steg är vila! jag ringde vår samarbetsdoktor i stockholm igår, men hon hade inte hunnit prata med CvL ännu, mer än bara fått info om vad som hänt och att de tycker att det var lite oväntat. hon skulle prata med dem idag och sen ringa sa hon. jag ska iallafall ta om alla mina prover om ca en månad och då ev. göra clomifentest. det innebär att man tar dag 3-prov, äter pergotime och sen tar ett nytt prov dag 10. om då fsh-värdet har stigit är det väldigt tydligt tecken på att äggstockarna är trötta. på ett sätt tycker jag att det känns lite meningslöst, jag menar, vi vet ju redan att de är trötta... vi får väl se. tror de att det finns möjlighet för oss att lyckas försöker vi iallafall en gång till, sen får vi se. kanske bör vi på allvar fundera på att ställa oss i ÄD-kön också. vi har inte bestämt något ang. det ännu. vill avvakta CvL:s rekommendation först. är lite nyfiken på att höra om korta metoden skulle kunna vara något för oss, kanske med p-piller. vill diskutera det med dem iallafall.

vad säger CvL till er? vill de förändra något nu inför ert nästa försök efter sommaren?

• Lapinette

Har inte pratat med dem eller med min läkare. Bara mailat och talat om att det inte gick vägen och då frågat om det är något som vi har missat att kolla upp. De verkar övertygade om att de har kollat upp allt och det inte finns så mycket mer att göra än att försöka, försöka, försöka...

Eftersom det blir ett FET nästa gång så har jag inte orkat eller brytt mig fundera på nästa IVF. Kanske de vill ändra strategi och byta till menopur eller något men samtidigt varför ska dem göra det när allt ser så bra ut för oss? Jag menar, fram till befruktning av äggen så får vi ju jättebra resultat. Det är ju mer det som händer efteråt som verkar vara vårt/mitt problem.

• Nattson

Telis, jag håller tummarna för att det lilla ägget ska dela sig ordentligt! Kramar

Grattis på födelsedagen Izzie!

• muggles

Telis: vet de varför äggen inte blir befruktade trots mikroinjektion? Finns det ngt skäl el är det bara extrem otur? För problemet är väl eg din endo och dina "trötta" äggstockar? Så när ni väl får ut ägg borde det inte vara fler problem el? Usch, vilken pärs ni har haft! Känns så futtigt att skicka cyberkramar men här kommer en bamse iaf!

Izzie: grattis på födelsedagen!

• pirr!

Åh, här sitter jag och gråter..
    Blev så rörd och berörd av Tingas makes inlägg! Så otroligt att Tinga bryr sig om att rapportera till oss även när hon ligger inlagd och att hennes make skriver så ingående och personligt..

Tinga & make:
    Jag är helt övertygad om att ni är i goda händer och jag hoppas att de små får stanna kvar så länge som möjligt med god hälsa!

Svar på tråden Barnkarusellen