• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • _koko_

Telis - Vad är det första jag ser när jag gör ett av mina sporadiska besök i tråden... Blir så ledsen för er skull, finns inga ord liksom.

Läste tillbaka och såg att de verkar väldigt motsträviga till att ändra på behandlingen? Speciellt konstigt tyckte jag "du kan komma för långt ner i klimakteriet" lät. Att behandla endo innan en ivf är ju något man annars rekommenderar! Helst 6 månader! kör man dessutom med nässpray försvinner ju effekten så fort man slutar! Jag använde ju sprutor i 4 månader och gick sedan över på nässpray just eftersom effekten av sprutorna kan sitta i lite längre.

Intressant att höra dock att du fick antibiotika pga att de punkterade en endocysta - det fick inte jag, vilket ju resulterade i en allvarlig infektion, operation och över en veckas sjukhusvistelse... Conny är verkligen ett mirakel på så många sätt...

Lappis - Vill bara säga att jag tänker på dig jätteofta.

Tinga m make - Hoppas att det dröjer lite till innan ni får träffa tvillingarna och att allt går bra för hela familjen!

Känns väldigt futtigt att skriva om min vardag just nu med allt som händer i tråden, så jag låter bli helt enkelt.
    Kramar till alla!

• BrudSommar2006

Koko, jag håller med men vi vill ju ändå gärna höra om din vardag!!

• Lapinette

Tveka inte att skriva om era vardagar! Allt är välkommet här på tråden och koko vi vill veta hur ni mår.

Telis - finns inga ord som hjälper till tröst men jag är så ledsen över att det inte fungerar för er. Vi får väl båda spotta i nävarna och köra en paralell IVF i september.

• muggles

Telis: NÄE! Klart man får svårt att tänka positivt när så mkt går en emot. Kunde väl räckt med cystan liksom...

• viktualia

Telestubben... Tungt besked... *kramar om jättelänge*

Koko - vardagspladder är väl alltid välkommet... den här tråden innehåller ju verkligen både glädje, sorg och vardag!!!

Själv - är jag ledbruten efter att ha målat väggar och tak på halva vindsvåningen. Maken och svågern har lagt köksgolv och nu har jag flytt hem till lägenheten medans de monterar kök....

... ska servera en skaldjurspasta med tillhörande Riesling om nån timme.. men jag är så matt i axlarna att jag knappt orkar skriva på tangentbordet....

• _koko_

Förlåt, det blev helt fel, jag menade bara att jag skulle komma tillbaka lite senare och skriva om min vardag, att jag ville ägna det inlägget helt åt det som händer i tråden just nu.
    Jag var absolut inte ute efter att bli "tillbakaropad"!

Här kommer så min vardag:
    Conny vände sig för första gången idag!! 3 gånger har vi sett honom vända över på mage den senaste halvtimmen, så nu börjar en helt ny dimension här.
    Efter vaccineringen i förra veckan hade han en period med mycket gnäll och amning, men nu verkar vi vara tillbaka i efterlängtade rutiner igen. Våra rutiner är en lång (ca 2h) sovstund på förmiddagen och en på eftermiddagen. Sen försöker jag få till en powernapp tidig kväll också, men det funkar inte alltid. Nattamning vid 2-3-tiden och 5-6-tiden för det mesta.
    Rutiner är underbart.

Sen har jag varit förkyld i en vecka nu, kan det gå över nån gång? Conny har fått lite av det (snuva), men verkar klara sig bra ändå.

Vi bygger nytt garage hemma, vilket vi väntat på i nästan ett år... Härligt att bygget äntligen är igång! På måndag kommer betongen till plattan, så då ska jag försöka hålla katterna inne. Hittills har de dock gjort tassavtryck i allt vi har gjutit!!

Känns som att det är söndag idag eftersom sambon slutade tidigt och vi hade en mysig grillmiddag med några kompisar igårkväll. Lyxigt att vi har en hel dag till ledigt ihop innan det är jobb för sambon igen.
    På lyxigt lördagsmanér funderar jag på att göra redd grönsakssoppa och mackor till middag, hahaha...

• Telemarkgrrl

Tusen tack alla!!

koko, angående det där med lång nedreglering - jag veeeet! Men nu har jag snackat med kliniken i Falun och dom är helt inne på mitt spår som tur är, så nu blir det nedreglering hela sommaren och sen ny IVF i höst. Skönt, det var precis vad jag ville, dels för att det kan vara bra för IVF och dels för att jag förhoppningsvis slipper på fler cystor över sommaren.

Så i höst blir det ett Menopurförsök och funkar inte det så är det inget mer vi kan göra.

• Telemarkgrrl

Trots allt så har vi haft en sagolik dag! Vi hade ju hyrbil (för att ev kunna åka till Falun) så vi har varit på Sturehovs slott och suttit och fikat och läst i solen i flera timmar. Så härligt att sitta under äppelträden som blommar (blommar äppelträd så här års?!) och lyssna på bina som surrar runt. Sen har vi också hunnit med en massa nyttigt som badrumsaffärer (inför vår stundande renovering - tjoho!), Ikea och storhandlat på mataffären. Och så känns det som söndag för mig med så det är ju en jättebonus att det faktiskt bara är lördag.

• Telemarkgrrl

Ikväll blir det räkor och rosévin (allt vitt verkar vara uppdrucket?! ) på balkongen och så ska jag surfa runt och planera semestern. Så det går ingen nöd på mig precis.

• Nattson

Telis, stor kram till er! Skönt att ni har haft en bra dag och kunnat njuta av det fina vädret!

Svar på tråden Barnkarusellen