• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • MSW

Telis: Himla tråkiga besked, men du/ni verkar ändå ta med ganska mycket ro! Och grattis på födelsedagen!

MrsB: Här har vi också varit och slagit lite på ranchen (maken spelat länge och jag började i fjor).. Förstår att din make tycker det är roligt att kunna ta med Max.. Hoppas bara att Max fortsätter att tycka det är roligt också..

Annars har vi hjälpt några kompisar att flytta till hus i helgen och bjudit på grillning här..
    Har börjat få ont i ryggslutet(foglossning gissar jag) nu, och i helgen har det i mellan åt gjort rättså rejält ont, men gått över nästan lika snabbt igen..

• Frejis

Telis, massor med styrkekramar till dig och grattis på födelsedagen! Det låter i alla fall bra att mitt i det hela har ni en plan hur ni ska gå vidare. Strongt jobbat och bra att kliniken är med på tåget (var det du som övertygade dem eller kom de på det själva?) Sedan vet jag i alla fall av egen erfarenhet att livet bjudet på extra "trevligheter" och sammanträffanden just när man mår som sämst, men då ska man inte ge upp, det vänder så småningom.
    Hm, vad jag ville säga var att det var helt rätt att ni köpte en ny soffa idag

Min make hälsar jättemycket till dig och säger att ni ska åka till Danmark (iaf utomlands) om du bestämmer dig för ÄD. Han undrade nämligen varför jag nu satt vid datorn och då berättade jag snabbt vad och varför jag skrev. Men jag tror inte att det kommer att behövas
    Skickar med en bamsekram

• Lapinette

Telis - GRATTIS! Superbra med tröstshopping, titta på mig och maken som shoppar resor, möbler och skumpa. Allt för att "liva" upp när saker och ting bär emot = barnverkstan.

Själva blev vi äntligen av med vår soffa igår (annons på Blocket). I sista sekund för i nästa vecka ska vi få leverans på vår nya soffa + fåtölj !

• Frejis

Vickan, vilken underbar hälsning till Telis, det blinkar superfint, blir glad av sådant

Här har det varit en intensiv kväll. Maken har äntligen (efter två år!) satt igång med hyllor till badrummet så det ska bli fint så småningom. Och jag hade en extremt stor tvätthög att hantera, pust! Känner mig halvdöd i ryggen och områden kring axlar och nacken, men hoppas att bli återställt efter lite vin.

Lappis när ska du göra FET? Blir det i maj eller i juni?

Jag har nu sprayat i snart tre veckor och borde befinna mig en bra bit in i klimakteriet ganska ok tillstånd med lagom många snyftattacker, växlande lyckokänslor och ett och annat utbrott som brukar uppstå endast om maken visat sig i närheten. Att han har dessa förmågor visste jag inte för övrigt tror jag att han också är nedreglerad och går genom en parallell ivf-process eftersom han som vanligtvis är så lugn också uppvisat viss psykisk labilitet Det ska i alla fall bli skönt med en veckas semester, åker iväg nästa lördag.

Just ja, tror ni att jag kommer att stå för trådens nästa pluss? Hm *räknar* det borde komma någon i början eller mitten av juni. Vi får väl se hur det blir och om någon annan inte hinner före *sneglar på Nenne och Lappis*

Kram till alla! Ska nu gå och njuta av vinet

• Lapinette

Har också tagit hand om en stor tvätthög ... strykt och lagt in allt! I princip ska jag nu vara ikapp efter semestern med städning, deklaration och tvätt. Om man nu någonsin blir ikapp med sånt.

Eftersom min cykel är något längre efter alla hormoner så gissar jag på att FET kommer att inträffa i månadsskiftet maj/juni men som sagt en exakt vecka/dag vågar jag inte gissa på utan det får vi se.

Frejis - så du har sprayat i 3 veckor redan. När ska du börja med sprutor?

• Frejis

Lappis - jag börjar nog med sprutor 14 maj om allting gått som planerat. Vi kommer nog att hamna nästan samtidigt i processen om jag nu lyckas komma så långt som till äggåterföringen. Man kan aldrig vara säker att man gör det, har jag förstått nu.

• Lapinette

Ahhh....vore trevligt om vi ruvade samtidigt men som sagt har ingen aning om hur min cykel kommer att se ut nu efter IVF'n. Borde ha haft ÄL denna vecka men har inte alls kännt av den så troligen har den inte passerat än.

• Frejis

Japp, vi har ju kommit överens om att dra barnvagn tillsammans i Vasaparken om det nu någonsin blir verklighet. Får annars sitta och öppna vinflaska där i stället

• Piggelin1

Hej alla, bara ett jättesnabbt inlägg från mig innan jag hoppar i säng - kom hem från en superlyckad familjehelg i Tyskland för några timmar sen. Gick kanon med Amanda!!

Har inte läst alls sen i torsdags em, men hörde via sms från Muggles att Tinga är på sjukhus - har sen haft lite sms-kontakt med Tinga & ville nu bara klippa in det hon skrev innan idag (om ngn annan fått samma sms så sorry för upprepningen, men vet ju inte alls vad som skrivits senaste dagarna, så jag ville bara förmedla för säkerhets skull).

"Hej! Har fått ett par dagars respit pga kortisonspruta, men nu börjar det se sämre ut igen (flödena blir tillfälligt bättre av kortison). Det är dag för dag som gäller nu, & from imorgon kan det bli snitt vilken dag som helst. Mitt tryck är lite högt, men allt annat ser bra ut. Hälsa tråden!"

Nu ska jag hoppa i säng & imorgon är mannen ledig & det ska bli 22C - så det blir nog först lite senare imorgon som jag kikar in

Telis - grattis på födelsedagen (det såg jag här ovanför!).

• Lapinette

Frejis - vi kanske blir två fyllekajor istället för mammor !

Piggelin - skönt att det funkade så bra att resa med lilltjejen.

Svar på tråden Barnkarusellen