• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

Hej hej,

hemma igen efter en BLÅSIG men mysig picknick Det är verkligen grymt att vara mammaledig nu på våren (som fö är min absoluta favoritårstid). Jag njuter verkligen av att kunna vara ute i solen så mkt!

Hur som helst, fick nytt sms av Tinga nu i eftermiddag, jag klipper & klistrar:

"Hej! Flödet är exakt detsamma idag som igår, så nu bockar vi av en dag till. Skönt! Var ute & åt en glass igår & sitter ute i solen nu; försöker njuta. Kram XX"

Skickade tillbaka ett sms & då kom det ett till:
    "Jag blir alldeles rörd när jag inser hur många som tänker på oss Handlade det bara om tankekraft skulle jag gå 40v! Känslorna går verkl upp & ner, & vi både skrattar & gråter. Maken bor oxå på sjukh & det är jätteskönt att få vara tillsammans hela tiden. Tack för att du hälsar tråden. Kram!"

• Piggelin1

Skrev i mitt sms att alla härinne tänker på henne & var jätteglada över men även rörda av hennes makes inlägg i fredags.

• MSW

Nenne: Okey, bara att fortsätta hålla tummarna för att allt ska fungera med andra ord.. Och även att ni vinner budgivningen!

Piggis: Bra att du fungera som länk till/från Tinga!

Jag funderar lite.. När började ni handla till bebbarna? Har tänkt att åka till Ullared och hitta det mesta, men känns som att jag tycker att det är lite för tidigt, men vill samtidigt helst ha det gjort innan jag blir för stor och tjock (och varm) i sommar.. Så hur länge väntade ni?
    Barnvagn får vi låna av svägerska och säng från syster (som även vi haft när vi var små)..

• Nattson

MSW, vilken vecka är du i?
    Jag är i v29 nu och vi har kvar att handla säng, skötbord, sängkläder och täcke osv till vagnen. Allt som hör till skötbordet också, som blöjor osv.
    Vi ska handla det sista i slutet av maj eller i början av juni och om jag inte orkar gå runt så får maken åka till Ikea ensam och handla. Vi har varit där ett par ggr och har då passat på att spana in vad vi vill ha.

• BrudSommar2006

Hej! Här har badrumskillarna äntligen börjat komma någonvart och idag blev väggarna kaklade, han påstår att han ska vara klar i slutet på veckan, trots helgdagar, så att de andra killarna kan komma och börja sätta in allt nästa vecka. Jag tror det när jag får se det... Hur som så betyder det att jag åker ut till mina föräldrar på dagarna för det är så stökigt att vara hemma med Iris och hund här när ytterdörren står öppen och det springer folk ut och in hela tiden. Alltså har jag inte suttit så mycket framför datorn på ett tag men läst ikapp har jag i alla fall.

Lapinette, jag tycker att det är jättebra att ni ställer er i adoptionskö, väntetiden är ju lång vad jag förstår så mycket kan ju ha hänt innan dess och det har ju säkert löst sig innan dess i vilket fall. Ska ni inte behålla nedfrysta ägg för eventuella syskon apropå äggdonation? Annars tycker man ju att de hellre skulle vilja ha fina ägg donerade från någon som är lite över vanliga åldersgränsen än att inte få några alls.

Soon, jag tycker att det är fantastiskt bra om du kan tänka dig att donera ägg!

Neri, du får nog berätta lite mer om dig och barnen och era sömnproblem om vi ska kunna komma med tips.

Piggelin, vad bra att Tinga klarat sig igenom ett par dagar till!

Vi ska inte göra något mer spännande än att äta middag hos mina föräldrar imorgon kväll, någon brasa blir det inte heller, det är ju mitt i Iris sovtid och känns mest struligt. Skönt att maken ska vara hemma några extra dagar den här helgen i vart fall för på måndag åker han till USA igen i drygt en vecka, fast halvtid åker jag med mina föräldrar till Öland och blir borta en vecka så där går det två veckor utan att han får träffa Iris. Blir jobbigt att sköta all nattsömn själv men, men, det får gå.

Ska för övrigt gå och lägga mig nu, tror jag håller på att bli förkyld faktiskt, pappa har gått runt och hostat som sjutton den senaste veckan men han har astma och får ofta saker som inte drabbar någon av oss andra så jag insåg inte att vi borde hålla oss därifrån, suck.

• Frejis

God morgon tråden!
    ... vad var det jag skulle kommentera, allt som bortblåst...

Skönt att läsa att Tingas bebisar fortfarande är kvar i magen. Skickar en extra tanke och en stor kram!

Piggelin - bilar ni ner till Italien? Eftersom vi inte har bil (vilket beror på att vi inte garage, säger maken, medan jag tvivlar på det hur som helst är det jobbigt med parkering i stan) kommer vi att flyga ner till Florens och hyra bil där. Sedan har vi tänkt att vara två veckor i Toscana och Umbrien, det får bli en blandning av en lugn skön semester och lite sightseeing. Fast risken är stor att det blir allt annat än lugnt, jag brukar vara så rastlös

Lappis - det måste vara ganska skönt att ha bestämt sig för adoption. Har för mig att kön är kortare på vissa organisationer och till vissa länder fast det var ett tag sedan jag läste på olika hemsidor. Det låter i alla fall som en bra plan!
    Vad jag har funderat på för egen del är hur man skulle göra om man redan påbörjade adoptionsprocessen och sedan fick ett eget barn.

Nenne - trevligt att se dig här och hoppas att du får bli ägarinnan till din herrgård snart Vad jag minns så ändrade Pergo inget i min cykel (det bara blev konstigheter i humöret Men tänk på det att menscykeln kan "normaliseras" och ÄL kan komma redan dag 14 15. Inga lata dagar här inte!

Koko, japp min man är också nedreglerad och spänningen ökar!

Ska kanske till Uppsala om vädret håller i sig. Gillar staden och så kan man hitta trevliga små restauranger för middag.

Iiih måste rusa. Vissa är alltid sena!

• Lapinette

Frejis - om jag inte har helt fel så avbryts i sådana fall adoptionsprocessen, om man får barn under tiden. Jag är inte helt hundra på om jag vill adoptera men då kön är så lång känner jag att vi lika gärna kan ställa oss i kön och under resans gång bestämma oss.

Är de nu ni åker till Italien i två veckor? Gud så härligt!

Tinga (genom Piggelin) - skönt att höra att de små liven fortfarande är kvar i magen. Så gulligt av dig/er att meddela hos här inne hur ni mår. Hoppas att de vill stanna riktigt länge!

• MSW

Godmorgon!

Nattson: Är i slutet av v23 början på v 24 någonting.. Men du har köpt typ kläder och sånt då? När gjorde du det?

Nu hinner jag inte mer, dags att åka till jobbet!

Trevlig valborg på er förresten! (Jag ska spendera dagen med att jobba till 17.30 och sen middag hos mor och far + en del gäster och sen titta på bål!)

• nennesjuttioåtta

Tinga
    gulle dig! Kniiiip och ha en riktigt skön Valborg! Hoppas du och din man får njuta tillsammans bara ni två ett bra tag till!

Frejis! Italien! OMG, lyckost dig! Vad bra att du sa att cykeln "normaliseras" för då slipper mannen åka hem på tisdag för en blixtvisist, so to speak... För det är då min ÄL borde vara. Har inte märkt några humörsvängningar, men hey! det kanske är för att jag brukar vara lite svängig som det uteblir...
    heheheh Herrgård är ju att ta i. Men det ligger fint vid en avskräckande (för oroliga mammor) bäck och det bästa är att det tråkiga är gjort. Det är dränerat, nytt tak och hela källaren målad fräsch inuti, ny pelletspanna...sen är resten slarvigt målat eller helt orört. Bara att sätta tänderna i!

Igår fick vi brev från Läkarhuset här och har blivit kallade på IVF-samtal i slutet på maj. Snabba ryck! Känns bra men lite läskigt! Jag kan själv! Eller nej, det kanske är därför de hör av sig...

• Nattson

MSW, min mamma shoppade loss när hon var i London. Då var jag i v19-20 tror jag. Vi har en massa bodys i olika storlekar, några sparkdräkter, två mössor osv. Men vi behöver nog en pyamas och några fler byxor tror jag.

Svar på tråden Barnkarusellen