• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Nenne: håller tummarna för huset! Bra att ivf-processen rullar igång men du ska se att Pergon gör susen i musen!

Lappis: härligt med lite snusk igen i tråden - det är alldeles för lite nu för tiden. Har alla blivit städade bara för att de plussat?! Jag skulle resonerat som ni, ställa sig i kö och ta beslut under den långa adoptionsprocessen... Tidigare var jag mer tveksam till att adoptera men nu när jag har fått barn är jag mer positiv - paradoxalt nog. För jag har märkt att, som jag skrev förut, det är i vardagen som kärleken växer fram. Att skratta tillsammans med barnet (det bästa med barn förutom den stora kravlösa kärleken man får tillbaka måste vara att få kikna av skratt tillsammans!), att se hur de lär sig saker, att se hur de utvecklas, ...

Sänder en tanke till Tinga och Piff och Puff!

Frejis: ha så trevligt i Uppsala!

BS: undrade just vart du tagit vägen. Vad spännande med snart klart badrum! Kan du visa oss inredningsintresserade lite bilder sedan?

Här är allt bra! Igår när jag gick till vår brf föreningsstämma så tittade tydligen Moa flera ggr efter mig, mot dörren och såg ledsen ut. Hon blev tydligen aldrig riktigt glad sedan igen trots att han försökte busa med henne (ett säkert sätt att göra henne glad annars). Så det verkar att hon börjar bli mammig, lagom tills att vi ska byta... Hmmm. Men det lät väldigt gulligt när han berättade det.

Idag ska vi picknicka i Trädgårdsföreningen här i Göteborg, jag, en kompis, Vänner, och Piggelin och alla barnen. Lyssna på vårtal och vårsånger. Lite bubbel blir det nog också. Sedan blir det plockemat med Miss X och min mamma ikväll. Maken har dragit till sin håla i Värmland för att rusta sommarhuset för sommaren; dra ris och annat kul. Så jag är också ensam med Moa i 2 dagar men hon sover hela nätter igen nu så det ska nog gå bra. Nu sover hon faktiskt från kl 19 till 05.30-06 och det är helt ok! Hon är så glad och jollrande pigg när hon vaknar efter 11h så det är en fröjd att se.

Glad Valborg på er alla!!!

• Mrs  B

Godmorgon alla!!!!!

Maltes nätter har tyvärr inte ändrats fortfarande så trött är bara förnamnet vad man är.

Max är i alla fall på dagis så man kan vila lite.

Ikväll bär det av till kusten för grillning hos ett kompispar och sen ska vi sova över där, vilket kan bli väldigt spännande.
    Vi kommer att vara 3 par, Max, Malte, en bebis på knappt 2 månader och en kille på snart 2 år.
    Ska bli väldigt spännande och se hur natten bli med alla dessa barn som ska sova, huset är nämligen inte så stort och bara på ett plan.

Imorgon ska killarna spela golf och vi tjejer får ta hand om barnen. Hoppas på bra väder så vi kan vara ute och rasta Max!!!!!

Resten av veckan blir det renovering här hemma. Vi ska tapetsera och måla två rum. KUL!!!!!!!!!!!
    Äntligen efter 5 år ska det bli av.

Tänker på Tinga och hoppas barnen stannar i magen ett tag till.

• junilejon

Hej tråden...

Nu är jag tillbaka igen...har varit hos mina föräldrar ett bra tag nu och dem tog fram stora plånboken och köpte allt till lilla kotten dem är verkligen underbara....

Nu blir jag orolig..vad har hänt Tinga???? Kan någon snäll själ tala om det för mig,så slipper jag sitta och läsa ikapp 2 veckor!!!!
    Piggelin,hälsa henne att jag tänker på henne....

Nu har man snart varit hemme i 4 veckor och herregud vad det har gott fort...känns mer som en vecka

MSW handla du saker till bebben när du känner för det,men det är klokt att inte vänta för länge för det blir jobbigare och jobbigare för varje vecka sen...

MrsB hoppas att ni få en mysig helg och att det går bra med alla barnen...och framför allt att lilla Malte vill sova...

• Nattson

Mugglan, det låter verkligen härligt med picknick i vårsolen.

Nenne, Då är det igång snart då för er del! Spännande!

Tinga, hoppas att barnen stannar lite längre! Jag tänker på er!

Efter två-tre månader av ganska stabilt humör hardet börjat dala igen och jag tycker inte att något är roligt, gråter väldigt lätt för att i andra sekunden skratta... Hu dessa svängningar är inte roliga alls. Det blir inte bättre av att maken inte vill kramas, knappt hålla en hand på mig för att jag är så varm så han inte kan sova. Jag har blivit som Frullan var under hennes graviditet, vill inte ha sex alls men gärna en kram då och då...

• Telemarkgrrl

Oj, Nenne, är ni inne på IVF! Jag trodde att ni skulle köra med såna där tråkiga inseminationer först. Men det är rätt, skjut med det tunga artilleriet. Blir det Falun då kanske?

• Telemarkgrrl

Nattson, hoppas att humöret blir bättre snart! Kram!

• FruCicci

Glad Valborg!

Här har det hänt massor på ett par dagar!

Jesus Crist TINGA, jag hoppas så att Piff och Puff stannar ett tag till. Vilket fantastiskt inlägg av din man, det var verkligen rörande...

Nennelainen: Prego, shit vad spännande nu! Jag har läst så mycket om det (på FL) att jag inbillar mig att ni kommer få nästa tvillingpar! Hi hi hi

TELIS GUMMAN!!!!!!!!!!!!!
    What to say? Helsike alltså! Skönt att ni har en plan framför er och en sak är säker, ni kommer bli föräldrar, det är bara lite knorr på statistiken i tråden nu.

Frejis: Spännande, snart är det dags för dig med! Tänk vad många IVF bebisar det är på gång i denna tråden, nu verkar de vara 4-5 stycken!
    Härligt med Italien och bila, jag ska åka till Kroatien den 22 juni, när Junior är 1 år och 1 dag Vi bilar ner och stannar på ngt ZimmerFrei på vägen ner, förut körde vi i ett sträck från södra Sverige. Var det nu ni skulle åka eller senare?
    Ha det så bra i Uppsala! Det är ju världens Valborgsröj där idag med Champagnefrukost! I like! Men det är det ju i alla stora universitets städer i dag, jag minns själv alla sillafrukostar med champagne i Lund o längtade tillbaka till den tiden en kort sekund

Lappis... Okej, nu gäller FET, betyder det att ni insiminerar ett av de frysta äggen? När gör ni det i så fall? För som jag förstod det hade du värsta halkbanan i muffen nu och ev ÄL och snabeln hade glidit in trots allt?

Mugglan, Piggis och Vänner, ha det så fantastiskt skönt på fikan idag!
    Mugglan: Min farmor är döende så jag ska åka ner till Blekinge på söndag för avsked, vet inte hur det ser ut till den 17 maj, verkar som jag kommer nu, men farmor har slutat äta nu och det kan gå fort. Så jag har inte bokat ngt än, jag tänkte att det får bli som det blir och säkert överpris om jag väl kommer iväg...

Liten och Mindre förkylda, krya på er!

Frullan och Snartis, underbar picknick sist, och de goda ölen som Frullan hade med sig satt som ett spjut i vårsolen! Thanx!

Vardagen är underbar, jag njuter varje dag. Vi går nu i parken mycket och smutsar ner oss i sandlådan och sen gungar vi. Victor går nu runt möblerna hemma och är relativt rörlig. men han fattar fortfarande inte hur man kryper Vilket är skönt! Tror ev att han snart går själv och hoppar det stadiet.
    Han är inne i en skitsov-period igen, vaknar 3-4 gånger per natt. har givit honom massa juice blnadat med vatten på nätterna o även välling, vad händer då, jo han har kissat utanför för blöjan är så full... ja är det inte det ena såär det det andra, men jag ska nog få bukt på det hela igen! De har ju sina perioder....
    I dag ska jag städa lite för i helgen kommer mina föräldrar en tur till sthlm för att träffa sitt barnbarn och oss.

Hoppas alla mår bra och jag har säkert glömmt någon nu, men jag måste plocka upp Victor ur hoppgungan, han har suttit där ett tag

KRAMAR till alla, vi alla behöver massa kramar av olika anledningar!

mer snusk i tråden håller med Mugglan

• nennesjuttioåtta

Telis
    nja, jag vet inte om det är IVF direkt, för läkarn sa att det var inseminationer först. Men de hade väl inte så många kryssrutor på lappen. Så det visar sig, men helst vill jag ju slippa åka dit alls.

Cicci och Mugglan
    Jag kan redogöra i detalj vad vi haft för oss när den här helgen är över, om det hjälper. Här ska utövas älskog!!!! PITTEN I PANNAN!!

• Piggelin1

Tjing tjing!

Muggles - ahaaa!!! Ska Vänner med i eftermiddag?! Vilken bonus att få träffa henne nu innan allra sista flyttlasset går! Kul!

Vänner - om du är inne & läser - ska jag ta med kaffe & fika till dig med? Eller förresten, jag tar med för säkerhets skull!

Det blir en ganska lugn Valborg för vår del i år - lite picknick i em som sagt, lite cortege-koll ikväll & sen middag hemma. Har inte riktigt hunnit planera så mkt nu när Tysklandsresan var ganska nära inpå. Men det passar oss bra, har istället bokat in en del de andra lediga dagarna i långhelgen!

Frejis - vad kul med Toscana! Har varit där flera ggr & gillar det skarpt. Vissa delar är det förvisso väldigt packat med turister, men minns bla en himla trevlig biltur genom Chianti där vi provade både viner & olivoljor - mmm! Såg förresten ett reportage om Umbrien på TV häromsdagen, tror det var ett gammalt avsnitt av Packat & klart som gick i repris på Kunskapskanalen eller SVT24. Blev klart sugen!
    Planen är att vi ska bila ner & nu när det gick bra att bila hem den "långa vägen" från Tyskland, så fick vi blodad tand. Minst två övernattningar ner resp hem är planen. Hoppas bara att vi inte fastnar för mkt i "Stau" i södra Tyskland, men det är väl bäst att ställa in sig på att så kan bli fallet.

Svar på tråden Barnkarusellen