• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Ha en riktigt skön Valborg på er! Själv drar jag snart nedåt till Zozo's trakter.

• Telemarkgrrl

Ha det riktigt härligt hos svärmor, Lappis!

• Zozo

Trevlige resa Lappis!

Själv drar jag till Barcelona pa lördag

Nu har jag däremot fatt blodtrycksmedicin eftersom mitt brakat sky high... Inte sa kul..

• nennesjuttioåtta

Zozo
    ååååh vad härligt med Barcelona! Ha det så jäkla bra!
    Trist med blodtrycket och att ni inte fick se annat än ändalyketn av krabaten där inne. Och socker på det! Då är ni väl värda en semestertripp! Gött mos!

• nennesjuttioåtta

ja Lappis, ha det så gött i Frankrike!!!!

Å ni andra som ska frysa vid en brasa här hemma, kram på er och ha en skön helg!!! Här ska bakas bulle (eller i alla fall förbereda) som ska jäsa som attan!

• Sweetstreet63

Men Herregud!!!
    jag tittade just6 in i tråden efter att ha varit bortrest en vecka och ser Nennes inlägg om Tinga! Ja eller Tingas makes inlägg då!!!
    hade ingen aning om detta!!!!
    SHIT!!!!!
    Hoppas verkligen det går bra1
    Har ni hört något mer om detta! När hände det?
    Oj nu blev jag orolig som tusan!!!!!!!!!!!

Har inte hunnit läsa ikapp alls, och sitter på jobbet så det blir nog kasnke inge ikappläsning. Men har det annars hänt något nytt här inne?! Hur har ÄP etc gått för Telis???????

Nenne är det BIM snart???

• muggles

Sweet: inget nytt om Tinga, det senaste vi hörde är att Piff och Puff fortfarande häckar i mammas mage men det är osäkert varje dag.

Telis ÄP gick inte vägen; hon fick ut ett befruktat ägg tror jag och det delade sig tyvärr inte. En ivf i höst kvar som står ovan.

Hur mår du?

• muggles

Apropå 6 så använder vi fortfarande Klick el vad det heter; jag fick riktigt känsliga slemhinnor av amningen vad det verkar. Men konstigt nog så tar det inte bort sexlusten alls att greja med sådant. Vi kör stenhårt på eftermiddagssex - och då går det riktigt hett till Måste säga att vårt sex blivit ännu bättre efter grav (det har alltid varit bra till skillnad från övriga boyfriends jag haft, som alla varit värdelösa på just det), så hang in there Piggelin!

• muggles

Moa föll precis raklång med bakhuvudet mot en tröskel när hon var uppe och gick och släppte mina händer (hon har fått hybris och vill stå och gå själv vilket hon absolut inte klarar). Hon skrek som bara den och jag blev skiträdd - det såg lite otäckt ut. Sedan när hon lugnade sig föll ögonen igen och jag trodde hon skulle somna och dessutom var hon väldigt blek. Så jag var tvungen att kolla upp hjärnskakning på growingpeople men jag tror inte jag behöver oroa mig. Ibland är man så mkt "förstagångsförälder"...

• Soon and very soon

halloj alla oj vad saker o annat det var att läsa! familjen tittar på bollibompa och vi går ut senare för att kolla in elden. ta hand om er! trevligt att vara här!

Svar på tråden Barnkarusellen