• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • MSW

Junilejon och nattson: Jag är väl kanske inte ute så tidigt som jag tycker att det känns som då.. Men känns som jag skulle vilja vänta till slutet av maj, men ska man/jag till Ullared vill jag juh må tillräckligt bra för att orka med det.. Jaja.. Vi får se.. Promblemet att jag tvekar är nog att jag fortfarande inte riktgit har fattat att det kommer att komma en bebis.. Fast magen är stor och bebisen "far runt" i magen.. Fast handlar vi, så lär det juh kännas mer på riktigt.. Får fundera och diskutera med maken vad han tycker..

Junilejon, igen, roligt att du är tillbaka i tråden igen! Tänkte på dig för någon dag sen, att du borde komma tillbaka snart...!

Zozo: Jobbigt med blodtrycket! Hoppas Barcelona blir bra "plåster på såren"..

Lappis, Frejis: Hoppas ni får det bra på era respektive resor!

Var det något mer jag hade tänkt kommentera..?? Hmm.. Hoppas inte det..

• junilejon

Ojjjj vad vad det händer grejor...
    Jag hoppas verkligen att Tingas värden bli bättre så att dem små få stanna kvar lite till i mammas mage!!!
    Nu blir man ju jätte orolig.....

Själv har jag börjat få huvudvärk igen,han nu haft det i 6 dagar på raken...jobbigt när man inte få ta starkare tabetter än alvedon...men man få härda ut!!!!

Idag är det regn väder här och vi ska ut på konstrundan men men det regnade lika mycket förra året... kram

• BrudSommar2006

Skräphelg! Andra dagen nedbäddad med feberyra och 38,8, Iris också, men medan jag är riktigt risig så är hon pigg som en mört så klart! Försöker sitta uppe en stund och äta lite glass, får sådan huvudvärk av att ligga hela tiden.

Tingas tvillingar håller sig på mattan fortfarande ser jag, skönt!

MSW, det är väl lika bra att börja handla medan man är pigg?

Cicci, tråkigt med din farmor. Iris går också runt möbler nu men är i övrigt sådär lite halvintresserad av att gå, hon kryper ju så jädrans fort nu så det går väl fortast så gissar jag att hon tycker!

Nej nu måste jag nog gå och lägga mig igen, får kommentera mer senare.

Förresten, OM vårt badrum blir klart så kommer det bilder!

Iris har fått dagisplats hos en dagmamma på vår gata, jippi!

• BrudSommar2006

AM, men vad såg jag, en våffelkassenorpare!!!! Det var det värsta jag hört!!!! Stackarna. Nu blev jag riktigt deprimerad, vilken värld vi lever i. Och det går tydligen majblommekassanorpare lösa också, usch så trist!

Cicci, Iris sover också rätt dåligt efter initial framgång men egen-säng-projektet. Hon sover fortfarande i egen säng men vaknar och skriker och är otröstligt ledsen oftare och oftare och oftare... Varför!?

• muggles

Cicci: oj, fattar inte vad som hände men någonstans har jag missat att läsa hela ditt inlägg så jag missade detta med din farmor (måste har blivit avbruten - gissa av vem?!). Beklagar verkligen! Hoppas att hon får ett fint slut och att ni kan ta avsked på ett bra sätt. Det ordnar sig med den 17:e, det finns ju viktiga och viktigare saker...

BS: HA! Bara för att jag var kaxig och skrev att Moa sover hela nätter igen så straffade Gud (el Moa ) mig genast med att vakna en sjuhelvetes massa gånger i går natt bara för att maken är bortrest. Och idag var jag borta i 4h och när jag kom hem till henne och mormor så var hon hysterisk - tills hon fick komma i min famn. Hon har helt klart blivit mammig nu. Och jobbig läggning ikväll med, argh. Ja ja, som Cicci skriver det är nog en fas (jag tror det är den där jobbiga utv.perioden i 8-9 mån ålder), det ordnar sig så småningom. Grattis till dagisplatsen, vad bekvämt med samma gata! Här där vi bor finns det hur mkt som helst att välja på så nu känner man en press att välja det bästa

junilejon: har du kollat upp det där med huvudvärken med din BM? Det är ju ett symptom på havandeskapsförgiftning (vill inte skrämmas men så är det). 6 dagar låter kanske lite väl länge...?

• Nattson

BS - skönt att ni fått plats på dagis samt att det ligger på samma gata. Vi har också ett dagis på samma gata som vi hemskt gärna vill ha plats på! Hon som är skef där råkar vara grannens mamma så hon sa att vi skulle ställa barnet i kö när det fötts.

Muggles, låter tufft med utv perioder för både dig och BS.

Jag har börjat svälla i händerna och idag började det sticka i höger hand. Måste prata med BM om det, men det gick över på ca en två timmar och har inte kommit tillbaka så jag hoppas att det håller sig borta! Det mest trista av allt är att jag har börjat må illa igen lite då och då, hatar att må illa så jag hoppas att det är en övergångs fas i samband med hormonomställningen som verkar vara på G igen..

• Zozo

MSW; jag fick faktiskt medicin för blodtrycket i onsdags.. inte sa himla kul att veta, men samtidigt sa är det ju inget jag känner av alls. Mysko! För sockret var värdena sa pass bra att jag inte behöver göra mer än att vara lite mer noggrann med kosten.
    Vi har inte köpt nagot alls än - det känns fortfarande sa overkligt att det känns fel pa nat sätt. Men i juni far vi väl börja..

• junilejon

Nattson jag har med börjat må illa lite igen,vaknar mest på nätterna att jag mår skit illa....och jag hoppas med att det går över,jag mådde ju illa ganska länge och blev så glad när det försvann....

• Piggelin1

God förmiddag

Meddelandecentralen har lite nya news från Tinga, som jag fick igår:

"... Ingen flödesmätning idag; allt var fortf stabilt igår. Skönt! Mitt blodtr håller sig oxå ok. 27+0 imorgon! Varje dag är en seger. Kram xx"

Hoppas alla haft en skön valborg & första maj! Vilket urtrist väder det var i Götet igår - ingen picknick Fast det har ju fakstist varit kanonväder i flera veckor nu, så jag klagar absolut inte Hade en skön fm med mannen som gjorde amerikanska blåbärspannkakor m lönnsirap till frukost, mmm! Senare en vända till Freeport i Kba resp. shoppingcentrat 421. Plus att vi hämtade spjälsäng hos brorsan - dags att byta ut korgen mot säng! Måste dock införskaffa en styck madrass eftersom detta saknas.

Vänner, vilken bonus det var att få träffa dig & prinsen en sista gång innan flytten, ism picknicken i onsdags! Kort men intensivt!

• Nattson

Junilejon, usch du också?! Jag mådde illa i 4månader innan det släppte så jag hoppas verkligen att detta går över snabbt både för dig och mig!
    Ett tips bara ifall du ligger på rygg och sover. Om jag vaknar och ligger på rygg är jag oftast lite snurrig men då vänder jag mig till sidan och så blir det snabbt bättre.

Svar på tråden Barnkarusellen