• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Har också missat Piggelins resa men ser fram emot att få höra hur det gått.

Clownis, undrar också hur det går för maken, bra hoppas jag.

• start september

Freijs,

tack för att du frågar!

Idag är det vecka 37 (36+0) och bara en vecka kvar på jobbet. Det känns just nu alldeles lagom. Jag är om vart annat lugn och om vart annat ganska nojig över allt som kan hända. Troligen helt normalt. Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad över att vi får vara med om detta. Kvar någonstans sitter fortfarande känslan från förra årets bommar.

Jag önskar dig (och alla våra andra IVF:are) stora feta plus så snart som möjligt, nu är det på tiden att det vänder!

• start september

Clownis,

Skönt att höra från dig! Du har också funnits i mina tankar. Som alla andra hoppas jag at du och maken tilsammans får uppleva detta, men jag förstår samtidigt om du inte vill lämna mer info om hur han och du har det, känn inget tvång. Vi finns här!

Det låter jättebra att graviditeten går bra - spännade att det närmar sig!

• BrudSommar2006

September, så spännande! Vi märker väl framöver om du helt plötsligt inte tittar in här att något är på gång! Har ni kommit i ordning med allt hemma nu då eller går ni och drar på det fortfarande?

• Lapinette

Tinga + make - Tack för att du kom in och skrev och så utförligt dessutom. Förstår om ni är oroliga men vad skönt att ni har hamnat på rätt ställe och får den bästa tänkbara läkvård man kan få. Håller tummarna att allt kommer att gå bra och skickar kramar till Tinga!

Clownis - vad skönt att allt flyter på väl. Tänk att det snart är dags!

Frejis - hur går det med sprayandet? Känns det tungt eller är det ok? När är det ni åker på semester?

Och så anledningen till varför jag kom in här. Telis hur har det gått??!!! Har tänkt på dig och hoppas så otroligt mycket att du fått ut fina ägg.

• start september

BS,

nja, en hel del är inhandlat men inte upppackat. Vi har både fått och köpt en del och det behöver tvättas och kanske kompletteringshandlas. Mest behöver jag tid för att varva ner, träffa lite vänner och bara vara ett tag så att jag förstår att det är på G.

Det låter kämpigt att Iris vaknar så tidigt. Men hon sover ändå hela nätter fram till dess? Då har ni ju tagit ett stort steg framåt!

• Vännerfan

Halloj!

Shit, vad orolig jag blir för tvillingarna nu! Tack Tingas make för att du berättar för oss vad som händer! Jättesnällt av både dig och henne! Och det var inte alls ett torftigt inlägg. Men inte konstigt då att blodtrycket höjdes trots att hon tog det lugnt. Skönt att iaf vecka 26 är passerad (det är väl en magisk gräns som jag förstått det) och Gud vad bra att BM upptäckte äggvitan! Håller verkligen tummarna för att den lill* ska få näring så länge det bara är möjligt nu.

Skicka massor av kramar till Tinga från mig!

• Vännerfan

Åh, hoppas också att det gått bra för Telis!! Den helgoa tjejen är sååå välförtjänt av det!!!

• BrudSommar2006

Jag undrar också hur det gått för Telis, nu börjar Iris dock tröttna på att jag sitter här så snart får jag ge upp för ett tag.

September, nja, hon vaknar en eller två gånger innan dess men vi brukar inte behöva ta upp henne då utan det brukar räcka med att sticka ner flaskan till henne i spjälsängen och sedan vagga lite, vi har sådana där gummitassar på. Det är ändå en förbättring mot förut men det klart att vaknar hon ett, tre och sedan fem så blir det ju inte så himla bra med sömnen för en själv ändå.

Svar på tråden Barnkarusellen