• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Dagens on-topic inlägg:

Det såg inte så bra ut på VUL:et idag. Blodprovet var sämre än sist och äggblåsorna var över hela kartan i storlek. Jag tror att vi avbryter den här gången, doktorn ville bara prata med kliniken först så vi får väl se vad dom säger.

Inget av alternativen är särskilt bra, jag vill inte offra ett försök på dom där få blåsorna (även om det sägs att det räcker med ett ägg...) Men det går inte heller att vara säker på att det är cystan som ställer till det den här gången, det kan mycket väl bli likadant nästa gång, det kanske inte blir bättre än så här. Och det är inte heller säkert att vi hinner med en omgång till före sommaren, det blir i så fall den korta metoden, utan sprej,. Men det är inte säkert att korta metoden är så bra på mig (fast det är ju inte den långa heller... ). Annars blir nästa omgång i slutet av september och det är ju typ ett halvår dit.

Många "inte säkert" och "man vet inte" och det "kan vara bra men det kan också vara dåligt".

• nennesjuttioåtta

telis!! hur har det gått!?!??!

hej vänner!!!!

• nennesjuttioåtta

neeeeeejjjjjjjjjj fy fan vad trist!!!!!!

• Vännerfan

NEJ men vad säger du! Så skulle det ju inte bli! Fy, vad jobbigt att ingenting går att säga säkert. Och att inget alternativ är bra. NEJ, NEJ och åter NEJ! Skickar en stor kram och hoppas verkligen att cystan försvinner!!

• Vännerfan

Skickar även en kram upp till Dalarna!

Nu ringde maken om att han är på ingång, så nu måste jag redan lämna er igen.

Ha en trevlig födelsedag Nattson och han det bra alla ni andra också!

• nennesjuttioåtta

ibland passar inte min bild med mina inlägg...

• Nattson

Tack för alla grattis!

Telis vad trist, fasiken det var ju inte så vi sa att det skulle gå. Den där ovissheten om det kan gå eller inte måste vara så svår! Styrke kram till dig!

• Mrs  B

Nenne
    Fy vad trist med jobbet!!!!!!
    Får man fråga vad su sysslar med, vad du har för jobb???
    Själv blev jag uppsagd undertiden jag var mammaledig med Max, en månad innan lagen kom att man inte fick säga upp mammalediga...
    De andra jobben jag haft har bara varit vik, men det har ändå varit tråkigt att sluta.

Telis
    Skickar en stor kram!!!!
    Har ni bestämt er för hur ni ska göra?

Just nu är Max på fotbollsträning för första gången, vi har faktiskt ett lag här i byn fast det är en LITEN by. Maken och Max cyklade ner för en timme sedan så de bör nog vara hemma snart igen.
    Undra hur det har gått????????

• Frejis

Telis - styrkekramar i massor till dig! Vilken krånglig process ivf verkar vara och vad mycket det krävs för att det ska fungera. Hoppas att den dumma cystan försvinner och att du orkar genom processen.

Nenne - en kram till dig med! Hoppas att det går att hitta ett nytt jobb ganska fort och att det hela löser sig... ibland kan det vara bra att byta jobb och jag hoppas att det blir så för dig även om erfarenheten är ofrivillig

Nattson: grattis på födelsedagen!

Liten - trist att du blev förkyld och att magen inte fungerar. Vet du varför det blir så eller kom det plötsligt?

Cicci - skönt med mens, det känns dock konstigt att skriva det i den här tråden.

Själv håller jag på att spraya och ska fortsätta med det i evigheter. Mer än tre veckor till, buuu! Min mamma började idag diskutera när BF skulle bli och jag kände bara... nä, ta det lugnt nu, en sak i taget. Får nog hitta på något fel i schemat så att hon slipper oroa sig
    Annars känner jag mig förfärligt trött, antingen vårtrött och allergisk som sjutton eller så är det biverkningar av sprayen. Eller båda

Skulle kommentera något mer, men minns inte vad det var längre.

• FruCicci

Hej tjejer!

Grattis nattson!

hej Vänner, skönt att du lever.

Nenne, va fan, skit med, håller med att de kunde väntat att du var på tjocken

Telis, håller tummarna, har tänkt på dig.

Victory, kul att du tittar in då och då iaf

Mugglan och Vänner, jag tycker att Linderx har en fin Jacka, den är röd, blå o vit, lite Henry Loyd över den så kan man ta bort kapuschongen, jag gillade den och den kostade 179:- passar både tjej o kille

I dag har jag varit på 10 månaders kontroll med junior, han skötte sog exemplariskt o gjorde precis som han skulle.
    han vägde 9,7 kg och var 73,5 cm
    Stor kille!

Kul att ni köpt skor, vi köpte Superfit, det märket ska vara bra för både hålfoten och vristen och sen är den jätte mjuk skon... men 400 spänn för små pjuck som han kan ha i 3 månader!!!

Nu måste jag laga middag till min familj.

kram så länge

Svar på tråden Barnkarusellen