• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

Här är en till som älskade gosedjur som liten, hade hela sängen full när jag skulle sova....

Max har däremot inte varit så förtjust i dem.
    Han hade ingen snuttefilt och tog inte napp förrän han var 5 månader.
    Första gosedjuret han tog till sig var en Nalle Puh som han fick av min bästa kompis. Då var han 1 år och 4 månader. När han fyllde 2 år fick han en STOR Tiger (Nalle Puhs kompis) och då blev den favoriten. I somras var vi på Zoo i Köpenhamn och då köpte jag en liten tiger (som Max kallar för Lejonet) och den är det bästa just nu.

Malte har en snuttefilt och en LITEN Tiger och napp då och då.

Innan vi fick barn handlade vi mycket kläder till barnen i släkten (alla flickor)och kompisars barn som fyllde år för det var oftast det de önskade sig. Och det var så kul att gå runt och spana på kläderna och köpa det som var sött, snyggt och coolt.
    Sen fick vi pojkar och då blev det mycket pojkkläder och de som har fått barn runt omkring oss nu har alla fått pojkar så nu saknar man att få köpa flickkläder för det är så mycket roligare tycker jag, finns mer att välja på.

• Nattson

Jag älskade mina gosedjur när jag var liten och hade en massa i sängen. Min favorit var en nalle som jag tydligen fick när jag var runt 1år. Den hette kort o gott Nalle När jag var 10 bytte jag till katten Gustaf och den hängde med tills jag var 23 tror jag.

• BrudSommar2006

Mrs B, när det gäller bebiskläder så kan jag hålla med om att det finns hur mycket sött till flickor som helst. Det är möjligt att det är likadant med småbarnskläder men de är banne mig inte lika praktiska som pojkkläder. Redan nu är de smalare och figurnära och inte gjorda för lek och rörelse. Inte passar de Iris i alla fall.

• Liten med Mindre

Hejsvejs!

En ny människa med kortare hår. Bara lite, men skönt det med. Efter en heldag på stan med gympa, lunch med föräldrarna och sen frisör så är Mindre o jag rätt trötta (fast hon sov ju hela em också??). Kanske blir det en livad natt. Ska skynda mig i säng.

Tjejer, ang lördag så funkar Östermalm fint för mig. Jag har dock ingen koll på annat än Gateau, så vill ni föreslå annan mötesplats går det fint. Annars är Svampen kl 13 ett förslag (utan systempåsar denna gång... )

Natti natti! *rusar mot sängen och grabbar tag i en muffins på vägen (mer hungrig!)*

• FruCicci

Hej!

Köpte 100 pack tamponger i går o gick hem med klump i halsen, sen kom maken hem med en ros Öppnade en flaska vin och typ kände att det är ingen rätt tid när det gäller barn.
    Vaknade precis av illamående, men denna gången för att jag är bakis! Det rinner och jag tror faktiskt att det är första mensen på 1,5 år som har kommit

Jag är vid svampen i morgon kl 13, för en fika alt lunch.
    Jag älskar Mc Donalds, är det fler? Jag menar inte att vi ska gå dit i morgon, men jag sitter o längtar till lunch idag, vill gå dit redan, jag är tokig i McFeast!

Hinner inte kommentera, men hoppas att MrsB känner sig bättre och att Start September hittar bodies och grattis Nenne till spolningen, pergo vet jag många som fått tvillingar med

I kväll ska jag på AW, inte för att jag är sugen nu när jag är trött o bakis och har ont i magen, men det kommer säkerligen ändra sig. Ska bili kul!

Kram till er alla så länge.

• Snartis

en sjuk snartis tittar in, har åkt på Kick´n förkylning

Cicci, skönt att tanten kom, nu kan du andas ut. Se till att skydda er nu så du inte blir gravid för tidigt. Efter sommaren har vi ju sagt

Idag är Kick´n hela 8 månader!!! Shit var tog tiden vägen, det var ju inte länge sen vi stog vid svampen med våra systempåsar
    Kick´n är helt vild som vanligt, fullkomligt älskar sin gåstol. Speciellt om han får tag på sin favvovisp så han kan springa runt oc slå på saker

Kan hålla med om att till flickor finns det massa fint medan till pojkar är utbudet mindre. Fast finns massa coola saker till grabbar oxå, gäller bara att hitta dem.

Är det idag nenne spolas?? Lycka till!!! Håller tummarna på tvillingar

BS; oj är det en liten vampyr du fått? Du har verkligen en liten dam med mkt humör och egen vilja.

• Snartis

Liten, gu vad skönt att få klippa av en bit av håret. Efter bröllopet så ska jag kapa av minst 20 cm har jag bestämt.

Så många kort det ligger i albumet nu, kul att se alla bebisar

Ha en bra dag allihopa i det stålande fina vädret

• Tinga

Telis - det är faktiskt helt OK att gnälla ibland, bara man inte fastnar i gnällträsket (framför allt för sin egen skull).

Liten - visst är det härligt att vara nyklippt! Själv ska jag till frisören på måndag, och jag längtar verkligen tills dess; ser ut som ett troll i håret. Av någon konstig anledning blir jag oftast inte färdig till att boka tid förrän jag känner att NU skulle jag behöva bli klippt, och då tar det ju oftast åtminstone en vecka innan det verkligen blir av. Det är dessutom en av mina bästa kompisar som är min frisör, och eftersom hon bor några mil ifrån mig brukar vi se till att jag klipper mig sista eller nästsista tiden på kvällen, och sen går vi ut och äter middag tillsammans efteråt. En trevlig tradition! Det är så lätt hänt annars att man bara pratar i telefon, och inte träffas.

Cicci - vad skönt att det verkar vara tanten som gjort sitt intåg! Säger som Snartis; skydda er nu ordentligt framöver, så att ni slipper sådana här ångestattacker och gräl varje månad framöver.

• Tinga

Ikväll och imorgon förmiddag ska maken och jag gå profylaxkurs hos Annas Profylax. De av er andra som gått denna har väl varit väldigt nöjda, om jag förstått det rätt? Det ska i alla fall bli spännande att testa! Min mamma har bara gott att säga om profylaxandning, och säger att det var andningen som räddade min bror från att födas i bilen (han är född 10 minuter efter ankomst till KK).

Det är ju större risk för att det blir kejsarsnitt för min del, eftersom det oftare blir det med tvillingar än med enlingar, men jag sade till maken imorse att man kanske kan ha nytta av profylaxandningen även när barnen är födda, om man behöver slappna av. Blir det två vildingar vi får kan det kanske behövas!

• BrudSommar2006

Igår hade Iris på sig en tröja från Me&I och det var banne mig första och sista gången!! Den var så jäkla trång i halsen så det var knappt att jag fick på den och igår kväll när jag skulle ta av den så var det nära att jag fick ta fram saxen, Iris skrek och grät och jag slet för att försöka få tröjeländet över huvudet på henne. Ärmarna var så långa så de nästan gick över händerna på henne men de var så smala och trånga att de inte gick att vare sig dra upp eller vika upp. Vilka värdelösa kläder, aldrig mer!!!

Svar på tråden Barnkarusellen