• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • start september

Mrs B,

jo tack, det sparkar alldeles förträffligt tack och lov.

Med största sannolikhet är det just mättekniken som ställt till det och då har vi fått se den lill* på ett UL till i alla fall.

• muggles

Galleriet är nere just nu... de verkar köra lite updates emellanåt.

Page: KUL att höra ifrån dig!!!

• start september

OK, HM och Lindex ska besökas angående bodies. Angående dubbelstorlekar, det var lite det som var min fundering kring PoP, att deras stl 50 var skulle växas ur för snabbt? Dubbelstorlekar kanske är att föredra? Men ngn skrev att PoP är stora i storleken?

• Mrs  B

September

Kommer ihåg att BM mätte fel på min mage också och fick mäta om igen för att få "rätt" mått. Malte var som sagt livlig i magen och det var förklaringen när BM mätte fel.

Piggelin

Amanda och Malte är lika stora....
    Fast inte lika gamla....

• muggles

Piggelin: du får spana efter en insändare i GP ang kökaoset över bron. Jag har skrivit en med en lysande idé (i mitt tycke då ) - få se om den kommer in...

• Mrs  B

Jag gillar inte dubbelstorlekar, passar inte alls mina pojkar...

• Piggelin1

Igår var jag iväg & fixade pass till Amanda förresten! Såg slutresultatet på en bildskärm, men blir skoj att se på riktigt när jag hämtar ut passet i nästa vecka! Känns för himla roligt med PASS till en sådan liten! Blir inte så mkt look-alike när hon är fyra-fem år

...och igår fick vi sålt min VW Lupo! Tre bilar i familjen de senaste månaderna har varit minst en för mkt... Det blev en tjej född -77 som köpte den - känns som en bra "arvtagare" till min allra första bil (jag är den enda som kört den)
    Så Telis - MiniCoopern blir kvar ett tag till & mannen är hur lycklig som helst! Vi får ta en tur om/när du är i Götet nästa gång
    Så det blev ett gott tillskott i kassan med bilen såld! Hmmm, finns massor av hål att stoppa pengarna i... Reskontot, framtida bröllop & så inte minst till flytten så småningom... Kommer nog att använda de pengarna flera ggr om

• Piggelin1

Muggles - jag ska spana! Är det kaos eller? Jag har hört flera denna veckan som inte tyckt att det varit så jättefarligt
    Jaja, just nu känns det såååå bra att vara mammaledig, så behöver jag inte bry mig - lagom tills jag börjar jobba så är de klara!

• Tinga

Mrs B & Nenne - intressant info om Mora Träsk!

September - håller verkligen med om att måttbandet inte är något precisionsinstrument, så det är säkert ingen fara med den lill* där inne.

Piggelin - vad skönt att bilen blivit såld! Tre bilar på två personer med körkort känns kanske som en onödig lyx, och det dröjer ju några år tills Amanda är "körklar".

• Piggelin1

Japp, Tinga - lite väl lyxigt...! Lupon har stått hemma i brorsans trädgård den senaste tiden, eftersom vi inte haft parkering till alla tre... Så nu ska brorsan & hans fru inkassera en styck middag hos oss som tack för lån av p-platsen

Har förresten precis pratat med Hotell Gässlingen i Skanör - min pappa fyller 70 om 1½ vecka & vi syskon tänkte ge dem samma gourmetpaket i present som mannen & jag var på i höstas. De kommer att få det såååå bra!! *vill åka dit igen*

Svar på tråden Barnkarusellen