• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

snartis
    nä, spolningen var i onsdags.

BS
    vilket crap med tröjan! Vad var den sydd till, en orangutang?

Cicci
    skönt att mensen dök upp!

Jag hoppas också att min gör det snart så att vi kan skjuta skarpt igen, nu boostad med hormoner! Jag och maken pratade igår och han sa att det fick gärna bli tvillingar, och då sa jag att då vore vi ju klara med detta i så fall men han tyckte att vadå, näää då ska vi väl ha 3?

OK, kl 13 i morgon vid svampen! Ska försöka ta mig dit, annars hör jag av mig.

• viktualia

åååå hade varit så SKOJ att haka på dejten imorgon!! men om en dryg timme blir maken och jag husägare och morgondagen kommer att gå åt till första renoveringsrycket!

*spännande värre*

• Nattson

Cicci, jag är också tokig i Mcfeast!!!

Tinga, vi ska också gå på Annas profylax men först i maj. Du kanske kan lämna en rapport över vad du tycker när ni varit där!

BS, trist med Me&I kläderna! Jag fick hem en tunika därifrån i helgen och den satt sådär... Men blir det varmt i sommar så kan jag ha på tomten eller ev som ett nattlinne när man inte har täcke.

• Telemarkgrrl

Jag kommer också till svampen imorgon kl 13. Kuuuul!!

Cicci, då kanske vi ses på lunchen idag med. Jag gillar också McD och idag råkar alla mina kollegor vara borta (dom vägrar att gå på McD), så då tänkte jag passa på och gå dit.

• Telemarkgrrl

Vilken trevlig tradition, Tinga!

Maken och jag har som tradition att träffas på fredagarna efter jobbet och så promenerar vi hem och äter någonstans på vägen. Fast idag är han upptagen med annat tyvärr. Men det är skoj med såna där små traditioner.

• Tinga

Telis - japp, visst är det mysigt med traditioner! Oftast är de små vardagliga minst lika trevliga som de "stora" (typ jul och så).

Nattson - recension av profylaxkursen kommer!

Nenne - orangutang!

• Tinga

Telis - har ni bestämt än om ni ska löpa linan ut under den här cykeln, eller avbryta och köra på i nästa istället? Tänker på dig!

• Telemarkgrrl

Tinga, tusen tack! Nej, jag sprutar på tills på måndag så får vi se hur det ser ut då. Det kan ju ha skett mirakel så att fler äggblåsor än fyra är jämnstora då. Om inte så vill jag nog inte göra något ÄP. Det här är ju typ det näst sista försöket jag har på mig att få barn någonsin i livet så då känns det lite fel att slösa bort det försöket om det till och med ser sämre ut än förra gången. Jag kan ju uppenbarligen få fler än sex äggblåsor (tror att det är runt tio den här gången).

• Liten med Mindre

Tinga - mysig tradition. Jag har gått till min frisör i snart 8 år tror jag. Har "vänstrat" några gånger, men återvänder alltid trots priset.

Det blev en livad natt och jag känner mig lite halvdan, kass i magen o kli i halsen. Mindre är kinkig värre oxå. Vi får se var det barkar hän, om det blir fika i morgon eller ej. Typiskt!

Angående konstiga kläder så fick jag en body från en kollega. Jättemjuk o skön, men en ful krage tätt runt halsen. Kragen blev knölig efter tvätt (vem sjutton stryker en body??) och står åt alla håll - och för att den ska kunna sitta där den sitter så har bodyn knappar i nacken???? Urbota dumt. Prövade den i morse, men tyckte synd om tjejen som hela tiden fick kragen i ansiktet. Aldrig mer där heller.

(Inköpt på Exit som förvisso har fina kläder, men ibland usel design och riktigt kass returpolicy. Har blivit vägrad retur av presenter 2 gånger nu.)

Usel design nr 2 är ett par byxor strl 62 från H&M. Hårt "vanligt" byxtyg, blixtlås o knapp fram, 2 knappar (den vanliga jeansknapp-typen) på ficklock bak samt skärp med spänne. Vem vill ha det på sin lilla mysiga bebis som oftast ligger på rygg eller mage och sprattlar??

• Tinga

Telis - aha, vad bra att ni kan kolla äggblåsorna en gång till innan ni bestämmer er. Så här från ett "utifrånperspektiv" tycker jag att det verkar förståndigt att avbryta och köra på igen i nästa cykel, om det är få äggblåsor som är på gång den här rundan. Som du säger kan du ju få fler äggblåsor än sex, och då tycker jag att det verkar vettigt att maximera chanserna under nästa cykel istället. Jag förstår ju att man vill ha bästa möjliga förutsättningar för att lyckas! Tusan att den där cystan skulle komma och förstöra den här gången, när allting annat är tipptopp.

Svar på tråden Barnkarusellen