• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • MSW

Muggles: Jag ska fundera lite på galleriet.. Men måste erkänna att jag är väldigt nyfiken på er.. Återkommer..

Frullan: Vad härligt att Dublin resan blev så lyckad!

Bs: Skönt att du känner dig utvilad, och hoppas att ni/hon orkar fortsätta hålla i denna nya rutin!

Gosnosen: Fy vad tråkigt, men lät ändå som att doktorn verkar vara bra! Frågan är juh vad som är värst, veta att något inte stämmer eller att allt "borde" funka, men ändå inte gör det..

Omsan: kul med positiva (mesta dels iaf) livstecken från dig, tråkigt att stora dottern känner sig åsidosatt men inte så konstigt kanske.. Hoppas ni får en riktigt härlig toppen fredag!

Annars rullar det på här, har fått påfyllning igen idag.. Men som sagt inget nytt att rapportera om!

• Telemarkgrrl

gosnosen, även om det inte ändrar det tråkiga resultatet så var det ju jätteskönt att läkaren ändå var så positiv och inte sa att det är tvärkört för er för all framtid. Med risk för att låta så där äckligt hurtig: men så länge dom inte säger att det är helt omöjligt så är det ju inte det. Ni kanske bara hade en väldig otur den här gången? Kram!

Funkar det inte för oss den här gången heller så tänker jag lägga alltihop på is över sommaren (och låta själen få ro ) och sen göra ett sista försök i höst. Funkar inte det heller så blir det helt enkelt inga barn i familjen Telis.

• Tinga

Muggles ? tydligen är det inte helt enkelt att få snits på dubbelamning, och många orkar inte amma tvillingar en och en, utan går då hellre över till flaskmatning, för att kunna mata båda samtidigt. Då antar jag att man gör som du skriver; pallar upp dem mot kuddar (eller sätter i babysitters) och håller två flaskor samtidigt.

Men du ? att du vågade köpa penséer! Igår och idag har jag oljat in ett par träbänkar som ska stå på balkongen, så snart är den redo att tas i besittning.

Och vilken cool klänning Moa har på bilden! Cool tjej överhuvudtaget, förresten!

FruLlan ? vad kul att Dublinresan blev så lyckad, i flera avseenden.

Cicci ? härlig vårbild på Victor!

Telis ? jag kopplar tummarna i ett hårt grepp nu, och lossar inte på dem förrän ditt VUL är avklarat. Eller ja, jag tänker fortsätta hålla dem under hela processen, förresten. Lika bra när man ändå är igång! Hoppas att allt ser bra ut!

Oms ? vad kul att se dig härinne! Och skönt att höra att lilla tjejen mår bättre och bättre. Det låter som att du har ett tufft jobb framför dig med vikten, men med rätt inställning går det säkert bra. Se bara på vad Vickan åstadkommit! Det underlättar ju också om du nu kan komma ut på promenader.

BS ? vad härligt att din mans kämpande med Iris sömn givit resultat! Det vore ju super om ni fick sova fram till femsnåret varje dag, i förhållande till hur det har varit.

Gosnosen ? jag beklagar verkligen att inget ägg blev befruktat den här gången. Så ledsamt! Men att de ägg som plockades ut var mogna, antar jag är ett litet positivt tecken, torts allt. Då är det ju åtminstone inte omöjligt att stimulera dina äggstockar, menar jag. Skickar en varm kram!

Frejis ? jättespännande att höra hur det går för dig med sprayandet!

Mrs B ? kommer ihåg att jag såg Mora Träsk på TV när jag var liten. Är det samma folk som håller igång ännu? Hoppas att du och Max får en trevlig stund tillsammans.

• Tinga

Förresten, angående den där trådträffen ni preliminärt planerat den 8 juni i Stockholm - eventuellt kan jag också vara med då. Min bror och hans sambo har preliminärt bestämt sig för dop i Gävle på lördagen den 7 juni, och isåfall passerar vi Stockholm den 8:e, på hemresan. Det är ju nästan två månader dit, så jag vet ju ännu inte hur jag kommer att må och om jag orkar åka ända till Gävle, men om formen är god blir det absolut resa av. Isåfall kommer vi att köra bil, eftersom vi inte vågar boka någon tågresa i förväg.

• Nattson

Muggles och Telis, tack för adressen! Nu har jag mailat en bild till din hotmail adress.

BS: hoppas at din makes "camping" har gett resultat!

Gosnosen: vilka tråkiga nyheter! Kram

Nenne, lycka till med spolningen!!

• Liten med Mindre

Gosnosen - kram! Så attans trist att äggen o simmarna inte ville kampera ihop.

BS - hoppas att makens campande har effekt även framöver. Behöver han göra om det så rekommenderar jag självuppblåsande madrass från Jysk. Jätteskön jämfört med liggunderlag.

FruLlan - det verkade som om Dublinresan var full (!)rulle. Skoj att maken o borren fick mysigt hemma.

Har hemmakväll med Mindre ikväll - hittills idag är vi igenom 4 kläduppsättningar. Kräkningar åt höger o vänster. Det börjar bli tröttsamt. O i perioder går det så bra... Givetvis händer detta när maken är borta så att jag får torka o städa allt själv. Fast hon var duktig på gympan idag o låg o stirrade nästan en hel timme.

Och nu skriks det igen - får se om jag hinner in igen.

Någon som fortfarande är på fika på lördag förresten? 19 alltså.

• viktualia

Omsan - det GÅÅÅÅÅR att bli smal och cool! Jag har ju tagit mig från 95 kg till 71 och varit tvungen att byta hela garderobens innehåll. Jag hejar på dig!!!!

Själv - har jag nog tankemässigt tagit ett kliv närmare bebisfabrik idag. Träffade en gammal bekant som sa en massa kloka saker och jag får nog snart inse att bebisfabriker inte är livsfarliga och att det INTE hotar hela min existens...

• BrudSommar2006

Omsan, jag har ju också 20 kg att gå ner, suck. Fast jag har inte kommit lika långt som du vad det gäller att sluta amma, fast i och med att jag inte behöver hålla på och strula på nätterna längre så har det ju sjunkit rejält tack och lov. Iris vaknade ett i natt, snuttade lite flaska och sov sedan till halv sex, helt fantastiskt! Måste ta tag i det där med vikten, helst igår, men har svårt att hitta motivationen.

• start september

Gosnosen, fy vad tråkigt att det inte ville sig. Men kanske ändå positivt att läkaren inte såg något som var negativt? Ta hand om er!

Telis, håller hårda, hårda tummar idag.

Freijs, roligt att höra att du är på g nu med spray!

Vickan, det kunde varit jag som skrev ditt inlägg för två år sedan. Jag har dock nu när det är allvar fått feedbacken både på jobbet (även av chefer) och av vänner att jag både verkar vara mig själv, och ha en sund inställning till vad som komma ska inklusive jobbprioriteringar, och det är inte illa för en ego- och jobbinriktad tjej som jag. Det gäller nog dig också en vacker dag! Samtidigt förstår jag om du vill ge ditt nya jobb lite tid och dig själv en chans att komma ikapp, verkar ha varit mycket nytt på en gång.

Omsan, kul att höra av dig! Skönt att den lilla nu är lite bättre, det måste vara jättejobbigt för er alla. Kämpigt med stora tjejen, men det är väl naturligt både i den åldern och med de förändringar som varit.

BS - duktig make du har! Håller tummarna för att det ska fungera!

Svar på tråden Barnkarusellen