• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Oj, "svårföräldrarna" var faktiskt en felskrivning. Mina svÄrföräldrar är jättesöta och inte alls svåra.

• nennesjuttioåtta

hahaah telis, jag har smittat dig! Svårföräldrar... tssss! Vinkelivink!

• Nattson

Mugglan, jo kanske kan få till en bild till galleriet. Ska hitta en som funkar Hur gör jag sen? Skickar jag den till din inbox här på BT??

• fru AM
    muggles skrev 2008-04-14 09:46:47 följande:
    Jag har lagt in ett nytaget foto på Moa i galleriet om ngn är intresserad...
    Var tvungen att kolla direkt! Vad söt hon är Mugglan! Och vilken tuff klänning!
  • Sweetstreet63

Å jag har inte hunnit in. Är lite busy....
    Men ville kolla om Gosnosen rapporterat ngt om ÄP. Men tydligen inte. Hoppas iallafall det gick bra!

Piggelin!
    Jag ska kolla det inlägget senare. Har inte hunnit läsa ikapp än.

Och nu ser jag att det är nytt foto på Moa. Ska kolla det med!

Och magbild till galleriet ja, hm, kan skicka den jag tog senaste även om det är ett litet tag sedan (den som är i min blogg). Men magen har växt lite sedan dess också. Men jag har ingen nyare än.
    Ska se om jag får tid att skicka den till Mugglan senare idag.

Kram
    på er alla!!

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer

Tillbaka i svedala efter en super trevlig helg i Dublin. Det hela gick mycket bra faktiskt. Lite jobbigt första kvällen och första morgonen me mina kompisar var helt införstådda med hur jag skulle känna och var precis så kramiga som behövdes. De erbjöd sig även att spilla mjölk på kläderna för att lukta bebis
    men det gick bra ändå

mycket öl och cider gick det åt och många telefinsamtal hem och massa mms från maken.

Så det gick faktiskt himla bra.

MEN det ABSOLUT roligaste i det hela är hur underbart super lycklig maken är över att han fått ta hand om borren helt själv i tre dagar.

Han var helt lyrisk när jag kom hem igår och grät en skvätt och var helt till sig över att de hade haft det så bra.
    och det var verkligen det absolut bästa av allt tycker jag. Att maken hade det så underbart ensam med sin son.
    Att han dessutom hade städat hemma och mötte mig med rosor och mys var inte helt fel det heller.

Så summa summarum det var HELT rätt att jag åkte. Mycke bra träning för en hemmatomte och kontrollfreak som mig och ovärderlig upplevelse för maken.

Sen var det faktiskt så jääävla härligt att vara dygnet runt lullig/full i tre dagar utan att behöva fudnera på ansvar eller annat. Sååå skönt, det var ju ett tag sen jag gjorde nåt sånt.

Näe ni nog om mig nu ska jag läsa ikapp

puss på er!!!

• FruCicci

ååååå frullan, vad härligt att du har haft det såååå bra och vad nice att maken din fick en så fin upplevelse hemma med sonen. Jag borde åka iväg själv en helg med!
    Nu måste vi ses snart!

Mugglan,jag har mailat en vårbild till dig på Junior, blev inspirerad när jag såg goa moa!
    Vad fin hon är!

Det blir inget Frankrike för mig, hinner inte med det... tiden går bra fort nu! Fast jag är glad för det iaf, inte att tiden går fort utan att åka iväg, det är skönt att vara hemma i vårvädret, jag har ju varit iväg trots allt.

Victor är mycket bättre med, han var ju magsjuk förra veckan, nu är det slut spurten, med betoning på spurt från hål 2 på honom

Jag mår kanon, så jag hoppas det var falsklarm förra helgen. Berättade för maken igår, och han blev med lite... ja vad ska jag säga, typ upsidaysi shites pommesfrittes.

Piggis, start 14 för loppet den 17 maj, jag funderar på att åka ner lördag morgon och hem sent måndag kväll... då hinner jag ner om jag åker tåget på morgonen....

nu är det brisonbreak

kram

• muggles

AM: tack det var snällt sagt...

Cicci: har lagt in bilden på Victor i galleriet, jättefin bild! Schyssta skor, jag måste också handla skor till Moa nu när hon vill stå så mycket. Hur är det, trillar de av hela tiden (såg en unge på café igår som sparkade av skorna hela hela tiden, hans pappa bara suckade )?
    Ja nu får det banne mig vara bra med magsjukor! Tycker du och jag har åkt på tillräckligt av den varan...

Nattson: du mejlar en bild till mugglesfan@hotmail.com (säg gärna till här i tråden när du gjort det, kollar inte den adressen varje dag).

Det är så härligt att våren är här, vi satt ute med babyplaskgänget igår, visserligen lite kyligt men det går. Moa dök som 17 igår, hon är helt cool och tycker det är superkul. Det bådar gott inför sommarens bad...

• Telemarkgrrl

Frullan, vad kul att du åkte och att det blev så lyckat både för dig som åkte och för din man som var hemma!

Mugglan, vad söt Moa är!

Nattson, prova att mejla ett foto till Muggles på mugglesfan@hotmail.com, jag vet inte hur ofta hon kollar av den adressen i och för sig.

Nenne, ett stort fett LYCKA TILL imorgon!!!!

Ego: Jag sprutar nu och sprejar bara hälften så mycket (och har slutat nysa). Imorgon ska jag gå och ta blodbrov och göra VUL för att se om det blir några äggblåsor. Men det känns inte så. Förra gången hade jag ont och magen var svullen som på en ballong men det här gången - iiiiiiiingentiiiiiing. Inget ont och ingen svullnad (bara dom helt vanliga fettvalkarna )

Jaha, där nös jag bara för det..... Jag sprutar och sprejar och nyser visst fortfarande.

• Telemarkgrrl

Ojdå, där satt jag och skrev så länge att du hann före, Muggles.

Svar på tråden Barnkarusellen