• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

Heeeej Omsan,
    kul att se dig - du har varit saknad!
    Vad skönt att M kräks så mkt mindre nu! ...och vad gott att hon sover bra! Amanda sover mellan liknande klockslag, fast somnar ofta ngn timme senare än M. Har tänkt att vi på sikt ska få henne att somna tidigare & tidigare, men tar det i lugnt tempo.
    Amanda blir stora tjejen denna veckan, fem månader imorgon!

Annars så har jag dragit på mig A's förkylning sen slutet av förra veckan. Helgen var väl på en OK nivå, men middag hos en familj med katt i lördags gjorde väl inte saker & ting bättre precis, så igår & idag känner jag mig ganska däckad Lugna inomhusaktiviteter som gäller, med pauser... Tack & lov har A varit ganska lugn, skönt!

BS, vad gott att Iris sovit bättre nu!!! Håller tummarna att det ska fortsätta så!

Frullan, vad kul att Dublin blev så lyckat & vad KUL att mannen din fick sådana bra dgr på egen hand med Borren!!

• Piggelin1

Gosnosen, fasen vad tråkigt Skickar en kram

telis, lycka till imorgon!

• Telemarkgrrl

Åh, gosnosen, så himla tråkigt!! Jag förstår hur det känns, precis detsamma hände ju oss (fast dom gjorde inte mikroinjektion på våra). Usch så jobbigt. Hoppas att du får prata med läkaren så att du får veta lite mer.

Stora sympatikramar!!

• Telemarkgrrl

Tack snälla för tumhållningar! Det känns som om det kommer att behövas, jag tror att mina äggstockar är på semester (eller kanske till och med har tagit förtidspension).

• Frejis

Gosnosen - tråkiga nyheter, sänder många kramar till dig. Det är märkligt att kroppen "beter" sig på olika sätt med tanke på att äggen blev befruktade förra gången. Jobbig process, men som jag förstår funderar ni redan på hur ni ska gå vidare. Det är jättestarkt, tycker jag!

Telis - håller tummar och tår att det blir bra resultat imorgon, och att din kropp lurar dig på samma sätt som det gör vid BIM. Massor med symptom = ingenting, inga symptom = plus

Pirr - jättefin bild på din dotter!

Muggles & Nenne - bra att ni håller de gröna fingrarna i styr, några penséer ska man inte sätta ut i år mina har iaf överlevt kylan och trivs i sina balkonglådor. Det känns som vår i Stockholm idag, + 8 grader ute... högsommarvärme eller hur?

Muggles igen - Goa Moa är så söt! Jag studerade dock intresserat den lilla biten av inredningen som man kunde se, snygga cirklar på köksmatten (var det det?).

Piggelin - när skulle du komma till Stockholm? Det vore kul att ses; förresten så är det dags för nästa brunch före sommaruppehållet i Stockholm, vad tycker ni andra om det?

Brudsommar - kul att din makes metoder har fungerat på Iris och att du har fått vila. Hoppas att det fortsätter så!

Frullan - det låter härligt med en helg i Dublin och att din make har haft egen tid med Borre. Jag ser och lär

• Piggelin1

Frejis, vad kul! Det blir helgen runt nationaldagen, fredagen där är röd dag. Har funderingar på om det kan funka att smita ifrån mannen & kompisarna på söndagen där, den åttonde. Annars är jag nog kvar mån & ev tisdag med. Tänkte passa på att njuta av Kungliga Hufvudstaden & kompisarna däruppe, det var evigheter sen jag var där (nästan två år sen)!

• Frejis

Här sprayas det för fullt, inne på dag 6. Känner inga biverkningar, men det bestämde jag mig för redan innan, det vill säga att sprayen bara kan förbättra mitt liv. Värmevallningarna hade jag innan, humöret är... hm, lite häftigt ibland, sovrutinen fungerar inte heller fast en morgon fick maken inget kaffe och jag hade oerhört stor lust att slå honom i huvudet med en nydiskad stekpanna - lite förstärkta reaktioner om vi säger så. Annars känner jag mig som världens trevligaste människa just nu och har övergått till ett något psykotiskt glatt tillstånd; det är dock en trevlig biverkning.
    Nästan en månad till, hua tur att jag får träna och dricka vin annars vet jag inte

• Frejis

Piggelin, skoj att ni kommer noterar datumen.

• Mrs  B

Gosnosen
    Skickar en kram till dig!!!!!!!!!!!

Telis
    Lycka till imorgon!!!!!!!!!!!

BS
    Max började sin trots redan vid 1 1/2 år och har inte slutat än, men det går upp och ner hela tiden det där. Men så envis som barnet du beskrev har han inte varit. Men däremot har jag fått ta honom i famnen/under armen en hel del gånger och släpat hem honom.
    Och bråttats när vi skulle klä på oss ytterkläder.....mm.

• Telemarkgrrl

Frejis, jag känner igen den där psykotiskt glada biverkningen. Den var helt okej för mig men säkert lite läskig för maken eftersom det är en sån väsensskild förändring mot normaltillståndet.

Svar på tråden Barnkarusellen