• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anja 19 juli 2008

Alltså sömmerskan har egentligen "halv"semster men sa att hon kunde klämma in min klänning men då talade vi ju bara om att lägga upp den!

Hon kanske varken har tid eller lust att fixa mer med den!

Blir helt nervös när jag tänker på det...

förstår din nojja Flamora, du har ju ännu mindre tid på dig.

Måtte vi båda få bli nöjda m våra klänningar

hej så länge.... Sticker direkt t jobb efter sömmerskan men hojtar därifrån o berättar hur det gick

håll tummarna please...

• Hedebris

usch vad trist att den inte passar. själv har ju mina bröst halverats sen jag provade den första gången. nu har jag typ DD kupa... innan hade jag G... så vi kommer sy in jättemcket över brösten...

sen i midjan vet jag inte riktigt vad som hänt... jag har pendlat mellan 56 och 59kg den senaste tiden...

• Fröken Planera

Anja och Flamora. Jag håller tummarna för er båda och hoppas att era klänningar blir bra. Jag förstår nervositeten, jag var ju hispig redan i April när jag trodde att jag inte skulle lyckas få på mig min klänning. Jag hade nog varit i uplösningstillstånd om det varit problem med klänningen nu.

• Fröken Planera

Jag var inne hos Sundelius igår.. Hittade en sån superfin Attling-ring. Så jag bestämde mig för att köpa den till mig själv i morgongåva..(Ut i fall att Sonny skulle glömma köpa något till mig.. )
    Man kan ju inte riskera att man står utan present den 20:e.. Eller?;-D

• Hedebris

hahaha... har inte morgongåvan tappat sitt syfta då?

• Fröken Planera

Äsch, skit i syftet. Jag ville ju ha den.. Hittade ingen bättre ursäkt till varför jag la så mycket pengar på en ring så här veckan innan bröllopet..;-D

• Flamora

Gabbi: Haha, klart man kan köpa sin egen morgongåva

Anja: Usch, vad jobbigt med klänningen. Hoppas, hoppas att det går. Jag ska åka in till Malmö direkt när de öppnar imorgon. Skulle det vara något som inte är bra, så får de faktiskt ta och fixa det under dagen! Annars vaknar nog bridezillan...

Embo: Kan tänka mig att ni handlade mycket. Jag kände mig lite dum igår när jag stod och tömde lådorna med fazermint i affären, haha.
    Känns så skönt att min syster fixade alla festhäften och vigselprogram igår. Ska lägga in bilder på dem senare.

Usch, idag står det i tidningen att det ska regna på lördag. Igår var det en sol med ett litet moln och idag ett grått moln med regn Visserligen kan man aldrig lita på Sydsvenskan, men ändå.. Kanske dags att fundera ut alternativa fotograferingsplatser...

• Anettan73
    Flamora skrev 2008-07-08 11:25:26 följande:
    Gabbi: Haha, klart man kan köpa sin egen morgongåva Anja: Usch, vad jobbigt med klänningen. Hoppas, hoppas att det går. Jag ska åka in till Malmö direkt när de öppnar imorgon. Skulle det vara något som inte är bra, så får de faktiskt ta och fixa det under dagen! Annars vaknar nog bridezillan...Embo: Kan tänka mig att ni handlade mycket. Jag kände mig lite dum igår när jag stod och tömde lådorna med fazermint i affären, haha. Känns så skönt att min syster fixade alla festhäften och vigselprogram igår. Ska lägga in bilder på dem senare.Usch, idag står det i tidningen att det ska regna på lördag. Igår var det en sol med ett litet moln och idag ett grått moln med regn Visserligen kan man aldrig lita på Sydsvenskan, men ändå.. Kanske dags att fundera ut alternativa fotograferingsplatser...
    Gå in på www.dmi.dk...

Den brukar stämma!!!
  • Fröken Planera

Flamora, jag håller båda tummarna för att ni ska få uppehåll på lördag!!!!
    Vi har inte heller några alternativa fotoplatser, men jag inbillar mig fortfarande att det ska vara sol nästa helg. Det är i alla fall sol när jag fantiserar om den dagen, så jag kan ju inte ha helt fel, väl?

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5