• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Flamora

Gabbi: Tack, lovar att se mig för Vad kul att det blev möhippa, precis som du misstänkte. Ser mysigt ut på bilderna. Låter som en härlig dag!

Jag går omkring här hemma i mina skor och försöker bli kompis med dom Går ganska bra att gå i dom iaf, men dansa...??

Nu ska vi snart iväg på andra kalaset för den här helgen. Kalasande hela tiden!!

• Embo81

Gabbi: Ååå, vad gott du verkar ha haft det Gabbi! Vad rolig! Ska bli kul att höra mer detaljer sen.

Anja: Hur ska vi göra med vår lilla tripp på månadg? Eller ska vi ta det på tisdag? Jag ska jobba natt på tis, så det får inte bli för sent, men den dagen passar nog mig bäst. Ska besikt. bilen på tis 1040, så efter det kan jag.

Flamora: Hur hade du det på tis? Har du tid att hänga med?

• Jen82

Jag försöker gå in mina skor nu. Lite sent att tänka på det nu. Men jag måste gå i dem varje dag nu tills bröllopet. Hoppas jag ej får skoskav.

Vad hittar ni på tjejer?

• Anja 19 juli 2008

Embo

måndag är min enda lediga dag. På tisdag jobbar jag kväll ohc innan det ska jag hinna åka t sömmerskan med min brudklänning och prova och mäta och allt sånt så jag får nog sticka direkt t jobbet därifrån. Så tisdagen funkar tyvärr inte alls för mig

Går måndagen inte alls för dig?

• Anja 19 juli 2008

Undrar såååå vad Daniel och dom gör nu

hihi

Gabbi då är ju Daniel o Sonny ute på svensexa SAMTIDIGT.

Kul!

• Fröken Planera

HAr du fått reda på vad de ska göra med Daniel? Det var inte meningen att jag skulle få reda på att de skulle ta Sonny igår morse. Tanken var att de skulle ta sig ner till Lund och hämta honom tidigt på morgonen, medan han sov. Men de hittade inte mina husnycklar, så de var tvungna att fråga mig var de var, så då fattade jag ju att de hade något på gång. JAg har fått ett mms, så jag har fått se hur han ser ut.
    Jag är sååååå glad över att både hans och mina vänner inte tagit ner hos i stan för offentlig förödmjukelse, utan hyrt ställen med övernattning så vi verkligen kunnat slappna av. I och för sig så har Sonny synts ute bland folk mer än vad jag gjorde, men jag har fått reda på att han varit civilklädd då..
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-07-05 23:10:00 följande:

Undrar såååå vad Daniel och dom gör nu hihiGabbi då är ju Daniel o Sonny ute på svensexa SAMTIDIGT. Kul!
  • Fröken Planera

Nej, vi har varit i de Blekingska skogarna...

Hedebris skrev 2008-07-05 15:50:24 följande:
    var det ni som var på elysee?
  • Fröken Planera

Anja, vad skönt att du hittat sömmerska!!! Hur gick det när du provade din klänning?

• Flamora

Embo och Anja: Tisdag hade nog funkat, men måndag är stora eferrättsdagen för oss. Då ska det tillverkas passionfruktsparfait i mängder Så jag kan tyvärr inte hänga med om ni tar det på måndag!

• SNOTCROW

Här händer det grejer!
    Några har hippats, några har gift sig! Grattis till alla!

Igår fick jag ett litet styng av möhippenervositet. Ungefär samtidigt igår kväll hände följande saker: min kollega på jobbet sa att jag kunde gå om jag ville, min kompis ringde och lät förvirrad och undrade om jag ville ut och käka, och så fick jag ett mystiskt mms av en annan kompis och på bilden var ytterligare en annan av mina vänner och de två känner inte varandra alls. Men allt var bara sammanträffanden... :)

Vi sitter och biter på naglarna över budgeten. Jag har trott att det är lugnt med pengarna, men nu har vi adderat alla utgifter och inser att ungefär nu är det dags att strypa utgifterna! :D Tur att upptäcka det i tid i alla fall...
    Är det någon som vet vad praxis är kring betalning av mat och catering? Eftersom vi har serveringspersonal, mat och dukning/porslin genom samma ställe gissar jag på att man inte vet vad summan blir förrän efteråt och då får en faktura. Kan det stämma?

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5