• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Hedebris

han har haft feber och varit förkyld inget allvarligare...

• a wife to be

ok, det kunde ju varit värre, skönt

• Hedebris

var på hyffsat humör...trots min extrema nackspärr!
    tagit massor med smärtstillande för att orka gå till dagis och hämta julia.

när jag kom dit så tittade julia på mig och sa: mamma, jag vill inte följa med hem. jag vill stanna här och cykla. Du och noah får gå hem igen. Så förklarade jag för henne att hon måste följa med hem och att jag blir ledsen när hon säger att hon inte vill följa med hem. då tittar hon på mig och skriker: jag vill inte! gå din väg. Så springer hon iväg.

jag går efter henne och förklarar igen att det är inte okej att hålla på så. och att hon får följa med nu. annars vill jag inte lämna henne på dagis imorgon (det vill jag egentligen!!!!!!Men hon älskar dagis så det är det bästa hot man kan komma med) hon sa fortfarande: jag vill inte.

så säger jag: vill du åka vagn eller gå. (tänkte, det brukar funka med valmöjligheter.) då säger hon att hon vill gå...

jag drar lättnadens suck och börjar gå. Hon säger då att hon måste säga hejdå till sina kompisar. Jag säger..visst! så satte jag mig ner och såg hur hon sprang bort mot sina kompisar. VÄl där börjar hon leka igen och sätter sig på en cykel. jag får lämna noah för att gå bort efter henne. Jag tar henne i handen opch säger: vi skulle inte leka mer utan bara säga hejdå. Då skriker hon att hon inte har sagt hejdå och börjar störtböla!!!!

då pallar jag inte mer utan tar henne bort till vagnen och sätter sig i den. Då skriker hon att hon inte vill, att jag ska släppa henne och att hon inte tycker om mig. jag bara började gråta och förökte flytta på noah till vagnens bakläge. Dagisfröknen gick fram till julia och sa: ser du inte att du gör sofie ledsen? julia bara stirrar med hat i blicken upp på mig.

sen fick jag bara fram: vi kommer nog inte i morgon.... och gick där störtbölande ifrån....

alla i personalen tittade på spektaklet. dvs 6 i personalen. skämdes så!

ursäkta för ett långt egoinlägg... man man känner sig så maktlös som bonusmamma i en sådan situation...

• a wife to be

Du behöver inte alls skämmas. Tyckte du gjorde helt rätt i att sätta henne i vagnen, jag hade nog gjort det ännu tidigare. Tycker du ska hålla henne hemma imorgon, om du orkar , för att visa att det inte är ok. Visst kan barnen ha så roligt just när man kommer att dom inte vill gå hem, men för den sakens skull får dom ju göra som man säger.

Hedebris skrev 2008-07-02 17:19:19 följande:
    var på hyffsat humör...trots min extrema nackspärr!tagit massor med smärtstillande för att orka gå till dagis och hämta julia.när jag kom dit så tittade julia på mig och sa: mamma, jag vill inte följa med hem. jag vill stanna här och cykla. Du och noah får gå hem igen. Så förklarade jag för henne att hon måste följa med hem och att jag blir ledsen när hon säger att hon inte vill följa med hem. då tittar hon på mig och skriker: jag vill inte! gå din väg. Så springer hon iväg. jag går efter henne och förklarar igen att det är inte okej att hålla på så. och att hon får följa med nu. annars vill jag inte lämna henne på dagis imorgon (det vill jag egentligen!!!!!!Men hon älskar dagis så det är det bästa hot man kan komma med) hon sa fortfarande: jag vill inte. så säger jag: vill du åka vagn eller gå. (tänkte, det brukar funka med valmöjligheter.) då säger hon att hon vill gå...jag drar lättnadens suck och börjar gå. Hon säger då att hon måste säga hejdå till sina kompisar. Jag säger..visst! så satte jag mig ner och såg hur hon sprang bort mot sina kompisar. VÄl där börjar hon leka igen och sätter sig på en cykel. jag får lämna noah för att gå bort efter henne. Jag tar henne i handen opch säger: vi skulle inte leka mer utan bara säga hejdå. Då skriker hon att hon inte har sagt hejdå och börjar störtböla!!!!då pallar jag inte mer utan tar henne bort till vagnen och sätter sig i den. Då skriker hon att hon inte vill, att jag ska släppa henne och att hon inte tycker om mig. jag bara började gråta och förökte flytta på noah till vagnens bakläge. Dagisfröknen gick fram till julia och sa: ser du inte att du gör sofie ledsen? julia bara stirrar med hat i blicken upp på mig.sen fick jag bara fram: vi kommer nog inte i morgon.... och gick där störtbölande ifrån....alla i personalen tittade på spektaklet. dvs 6 i personalen. skämdes så!ursäkta för ett långt egoinlägg... man man känner sig så maktlös som bonusmamma i en sådan situation...
  • Hedebris

man känner sig så maktlös bara.

• Anettan73

Hede- Du gjorde helt rätt. Jag hade nog oxå börjat lipa. Jag blev helt ledsen bara jag läste det och tänkte stackare... Min älsta var med så, älskade sitt dagis. Min mellersta vill gärna vara hemma och dona...

• Hedebris

det är superjobbigt. jag vill att hon ska trivas på sitt dagis.

men jag kräver samtiidigt att hon respekterar mig när jag hämtar och lämnar henne

• Anettan73
    Hedebris skrev 2008-07-02 18:36:49 följande:
    det är superjobbigt. jag vill att hon ska trivas på sitt dagis. men jag kräver samtiidigt att hon respekterar mig när jag hämtar och lämnar henne
    ABSOLUT!!!
  • a wife to be

Var de svårt att välja tårta? Jag har ju min bild hur jag vill att den ska se ut, men vet inte vad fyllningen ska vara. Vad har ni i eran?Känner att jag måste ta tag i tårtan nu, dagarna bara går och snart är det dax.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5