• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • labbråttan83

Aj då Den som väntar på ngt gott....

Flamora skrev 2008-08-11 12:22:51 följande:
    Nä, det gör det inte för dum-prästen har inte skickat in papperna än. SUCK!
  • Anja 19 juli 2008

Flamora

men shit... maila prästen. Han måste ju ha glömt det. När jag ringde folkbokföringen sa dom att det inte brukar/ska ta mer än en vecka att få papprena från vigselförättaren!

Vi gifte oss den 19 och den 30 registerades jag med mitt nya efternamn, men redan några dagar innan det registerardes jag som att jag var gift. (är två olika avdelningar som sköter det tydligen).

• Anja 19 juli 2008

Har inte ringt, men skickat ett mail till Langley... hoppas såååå att de har förbarmande... (med en oekonomisk, halvförivirrad brud)

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-11 12:34:48 följande:

Har inte ringt, men skickat ett mail till Langley... hoppas såååå att de har förbarmande... (med en oekonomisk, halvförivirrad brud)
    Ring ring ring ring ring ring ring!!!!

Det är alltför lätt att avfärda någon via mail.....men i telefon så är det mkt svårare, allra bäst är det att knata in där o blinka lite med rådjursögonen *hehehehe*!!!!

Tack Anne!! Börjar få lite småpanik med klänningen....har ju inte varit ute o provat än....har sömmerska som ska sy den men ändå!!!!! *gulp*

Hinderbeviset ska ju skickas in 4 mån innan.....o det blir i nästa vecka!!!!! *tjohooooo*

Vi längtar redan till bröllopsresan!!! Big time!!!
  • Anja 19 juli 2008

Nu har jag varit i kontakt m Langley men det är JAG som missförstått infon på deras sida. Resan kostar fortf lika mkt.

Så vi kan inte ändra nåt. De billiga resor jag såg är med avgång den 16 augusti och till en annan destination på korsika (inte alls dit vi vill) medan samma resmål, samma datum som vårt, fortf kostar ca 7.000 per person. (jag knappade in två personer o fick upp detta pris och trodde det var för båda men det var för EN). Pinsamt värre

Så nu slipper jag ha ångest i allafall. Behöver bara ha ångest över fickpengarna nu då

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-11 14:23:56 följande:

Nu har jag varit i kontakt m Langley men det är JAG som missförstått infon på deras sida. Resan kostar fortf lika mkt.Så vi kan inte ändra nåt. De billiga resor jag såg är med avgång den 16 augusti och till en annan destination på korsika (inte alls dit vi vill) medan samma resmål, samma datum som vårt, fortf kostar ca 7.000 per person. (jag knappade in två personer o fick upp detta pris och trodde det var för båda men det var för EN). Pinsamt värre Så nu slipper jag ha ångest i allafall. Behöver bara ha ångest över fickpengarna nu då
    *asg* Du är så underbar Anja!!!!
    nåja nu behöver ni inte känna er "skinnade" av resebolaget iallafall.....
  • Anja 19 juli 2008

ingenjörsbruden

haha själv skulle jag vilja säga att jag är långt ifrån underbar när jag klantar mig så här *asg* såååå jä..la pinsamt

• Anja 19 juli 2008

a wife to be

Jag såg nu att du skulle ha växel tillbaka. Tittade aldrig på pengarna innan du gick. Vi löser det sen

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-11 15:33:55 följande:

ingenjörsbrudenhaha själv skulle jag vilja säga att jag är långt ifrån underbar när jag klantar mig så här *asg* såååå jä..la pinsamt
    Klart du är underbar!!!! Du bjuder ju på dig själv!!!!!
  • a wife to be

Anja. Ja,just det var väl 3 kr,eller? Det är lugnt du kan få dom till din reskassa

Annelie
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-11 15:34:42 följande:

a wife to beJag såg nu att du skulle ha växel tillbaka. Tittade aldrig på pengarna innan du gick. Vi löser det sen
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5