• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anja 19 juli 2008

Hmmm det var inte lätt

Shit så spännande Sofie!! Björns bror är verklgien en toppenkille! Vilken otrolig present!

Kan fortfarande inte låta bli att tycka synd om honom att han inte blev inbjuden t svensexan. Hoppas ni bekräftat honom i detta (för även om det blev bättre så så måste ju någon visa för honom att ni oxå tyckte det var för jä..ligt för han blev ju trots allt UTESLUTEN och det är inte ok, grrrr)

NÅ, till resan...

Låter som att ni ska till något hotell där det finns gym iallfall typ kanske nåt spahotell (såna finns det ju många av). Det där m syntetmaterialet fattar jag ingenting av.

Men det där m ryggsäckar är ju kanske för att där finns någon vandringsled, som tex djungelvandring, ökenvandring, bergsvandring beroende på vart ni åker.

Hur långt, hur dyrt, tror du att resmålet kan vara?

Är ju jättesvårt att gissa!

Jag tror inte ni ska enbart på nån vandringsresa utan jag tror ni ska till ett hotell, ett soligt land uppenbarligen, där ni har möjlighet (kanske t.om är inbokade redan) på någon form utav fysisk aktivitet som jag beskrev ovanför.

Vi ska ju till Korsika tex, där finns ju massor av vandringsprogram genom landet, upp i bergen etc. I västindien finns ju djungelvandringar osv beroende på vilken ö man ska till. I Egypten finns ju tex ökensafari, rida på kameler osv.

Så det är nästan omöjligt att gissa, hihi... Kan vara VAR som helst. Sorry Sofie

Du får bärga dig...

Ska barnen med?

Du MÅSTE in här och hojta och tala om var ni är så fort du får tillgång t internet

ha en underbar resa!

• Anettan73

Oj det är ju helt omöjligt att luska ut...

Knakar och sprakar och pyser från hjärnan men nä tyvärr kan jag inte hjälpa dig...

Men jag hoppas att ni får en super resa...

• Anja 19 juli 2008

Sökte nu på syntetkläder, för jag fattade inte riktigt varför det skulle vara syntetkläder. Stod så här, att syntetkläder är bra vandringskläder, de torkar på nolltid etc... Så ni ska säkert på någon form utav utflykt, kanske någon utfärd på havet? eftersom man då kan bli blöt? I don´t know, hihi...

• Anja 19 juli 2008

Svårt att gissa när man inte vet om barnen ska med eller inte?

Ska barnen med så är det förhoppningsvis inte en alltför LÅNG resa, det är jobbigt, men är de inte med så kan det ju vara längre bort.

Ska barnen med så är ju troligtvis utfärden (om där finns en sådan, jag är lite upphängd på det nu *asg*) inte en vandring för då skulle ni få bära noah och julia skulle inte orka alltför långt.

Hmmm du får berätta lite mer kring vad du vet och ifall ni ska åka själva eller inte, hur lång resan är osv? Eller det kanske du inte heller vet?

• a wife to be

Hur har ni gjort. Vi ska gifta oss i Hardeberga och där finns liksom inget litet rum bredvid där man kommer in. Oj, hoppas ni förstår vad jag menar Vi tänkte att efter vigseln så vill vi att alla gästerna ska ha gått ut först och att vi kommer ut sedan för att få alla underbara hyllningar Vi kommer då att få gå ut först, sedan springa runt kyrkan in i rummet där prästen byter om för att sedan gå ut ur kyrkan till våra gäster, hängde ni med?

Hur har alltså ni gjort, gått ut först och väntat där på gästerna eller låtit dom gå ut först?

När jag läser igenom detta så verkar det som om jag har druckit , men känner mig allmänt stressad och grötig i huvudet nu för tiden. Skönt med semester nästa vecka!

• Hedebris

barnen är hos barnvakt. vi är borta till söndagkväll

• Hedebris

vi gick ut helt.. ställde oss till sidan och lät alla andra vandra ut.
    a wife to be skrev 2008-08-14 11:40:55 följande:

Hur har ni gjort. Vi ska gifta oss i Hardeberga och där finns liksom inget litet rum bredvid där man kommer in. Oj, hoppas ni förstår vad jag menar Vi tänkte att efter vigseln så vill vi att alla gästerna ska ha gått ut först och att vi kommer ut sedan för att få alla underbara hyllningar Vi kommer då att få gå ut först, sedan springa runt kyrkan in i rummet där prästen byter om för att sedan gå ut ur kyrkan till våra gäster, hängde ni med? Hur har alltså ni gjort, gått ut först och väntat där på gästerna eller låtit dom gå ut först?När jag läser igenom detta så verkar det som om jag har druckit , men känner mig allmänt stressad och grötig i huvudet nu för tiden. Skönt med semester nästa vecka!
  • Anja 19 juli 2008

Annelie

vi gick ju in i rummet bredvid, innifrån kyrkan men förstår att inget sådant finns för er? sen gick vi ut när ni andra gått ut redan

Men annars hade jag sprungit runt och kommit ut efteråt, för jag ville ABSOLUT komma ut EFTER gästerna, dvs när de redan är utanför och väntar

• Anettan73

Vi gömde oss bakom en dörr där man går upp till läktaren, stog i trappan sen kom Tobbes bror o öppnade när alla hade kommit ut från kyrkan.

• ingenjörsbruden

Har osså lite funderingar på denna "procedur"....vi har vapenhuset o ingången på långsidan av kyrkan. Så man kommer in ung mitt på långsidan.....

Längst bak finns det orgel o piano.....ska man gömma sig där bakom eller????? *hmmm*

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5