Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Håller på o läser en bok - Handbok för gravida, allt din doktor inte berättar
Har ni bullbagande fruar lite tid över så är det en rätt kul bok
Linum: Är det imorgon du åker till Espana? Ha en trevlig resa i så fall! Hoppas ryggen är snäll mot dig!! (annars kommer vi wedding troop commanders (eller vad vi nu kallade oss för) och skäller på den!!!)
Godmorgon
Uppe med tuppen idag också. Tänk om man var så här pigg på morgonen när man jobbade också. Kanske det är kroppen som håller på att förbereda sig på att vakna titt som tätt.
Idag tänkte vi provåka till Borås så vi hittar till sjukhuset och rätt avdelning. Kan kännas skönt att slippa irra omkring när det sedan blir dags.
Linum: Är det idag som ni åker? Ha en underbar resa isf.
Typiskt ändå när man ändå är uppe och hyfsat pigg så här tidigt så kan jag ändå inte starta upp varken diskmaskin eller tvättmaskin eftersom de andra sjusovarna ligger och sover.
*vinkar till carma*
Vad spännande att åka till Borås... Nej, jag menade att åka till sjukhuset och reka. Det måste blir lite mer "på riktigt"! Hoppas att ni hittar, annars kan ni ju alltid ringa Nibla för GPS-assistans.
Vi åker till Alicante imorgon eftermiddag. Ryggen/benet är faktiskt ganska hyfsade. Jag räknar med att kunna sitta och sova i tre timmar på planet.
Carma,
Hittar till sjukhuset i Borås i sömnen.
Allt lugnt här, inte så mycket att pyssla med. Fattar inte hur det ska gå nästa vecka, kommer dö av tristess.
Fick igår inbjudan till ett bröllop, goda vänner ska gifta sig på en vingård i Italien i maj. Man kommer dit på fredagen, då det är gemensam middag och besök på en lokal vinodlare. Lördag är fria aktiviteter, söndag vigsel och bröllopsfest och hemfärd måndag. Detta går på 2100 per person. Sen tillkommer kostnad för flyg, transfer, mat på den fria dagen, kläder till bröllopet, kostnad för svensexa/möhippa. Vi ska svara redan om 5 veckor om vi ska med. Flygbiljetterna har inte ens släppts så vad kostnad blir för dem har vi ingen aning om.
Känns lite surt att behöva lägga närmare 10 000 på en bröllopshelg. Sen är man småbarnsförälder och vet inte hur det kommer vara att lämna bort en 9 månaders bebis (Eventuell barnvakt blir ju tvungen att ta två semesterdagar också)
Brudparet menar på att man kombinerar deras bröllop med en minisemester. Men en minisemester för mig går inte på lika mycket pengar som en hel vecka i Grekland, plus att jag kanske inte ens kommer få ut så mycket pengar med mammaersättningen i månaden.
Vill ju givetvis åka och närvara på deras stora dag, men inte till vilket pris som helst. Förstår om det är deras stora dröm att gifta sig på en vingård i Italien, helt klart, men då är ju det viktigare än att ha sina vänner närvarande. Så jag hoppas vekrligen de har förståelse för om man tackar nej, dels pga kostnaden, och dels pga att man har en bebis som man faktiskt inte vet hur den funkar.....
Svårt!!
*vinkar tillbaka*
Linum: Maken har rekat på nätet så jag tror vi hittar till själva sjukhuset. Det är nog mer att hitta runt på området, kolla parkeringar och att hitta rätt dörr in om det finns fler att välja på.
Nibla: Vad bra att du hittar i sömnen. Då kanske vi kan ringa mitt i natten om vi irrar bort oss när det blir dags.
Vill dem ha betalt 2100 kr bara för att få komma på bröllopet? Låter jättedyrt tycker jag. Om man väljer att bara komma på själva bröllopsdagen blir det billigare då? Man kanske inte vill ha en sån semester som de föreslår.
Förstår att det är svårt val och svar så jättetidigt? Svårt att veta när man ännu inte vet alls hur det blir med bebis eller föräldrapengar.
Hmm...undrar om jag ska gå och väcka maken????
Nibla: Knivigt... Det är ju ofta så att brudpar som gifter sig utomlands och vill ha folk med på resan hävdar att det blir som en semester för gästerna också, men det blir det ju inte... En semester betalar man oftast inte så mycket för... Svårt. Hade nog tackat nej och gjort något kul med dem när de kommer hem istället.
mornings
sitter i sommarstugan. kom hit igår så jag har inte gjort så mycket.
Hade play-date med Knut först o sen tåget hit. Nu skalljag försöka sysselsätta mig så jag inte får svärmor på nerverna
Nibla- bröllopet låter härligt men det är mycket pengar. O som sagt ni är ju fler nästa år så man vet ju inte vad den nye medborgaren tycker om saket
Idag kommer min väninna hit. Det väntar arabisk mat o massor av rosévin. Hon vill prata så det blir väl ett par pavor vin, bryggan o stora öron
Linum- hoppas din semester blir härlig. Invalido, invalido går ju alltid
Abbe: Jag övar på att säga det på rågötebosska...