• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Ab fab

hihi... en kollega har det som ringsignal på mobilen

• Bauti

Hej.

Linum:
    Du kan ju alltid köra med frasen:
    I morse var jag nyckter, men ny börjar det änna rätta till sig. *finiss*

Jag yrar omkring här hemma. Har 85/65 i blodtryck så jag ligger och snurrar i soffan mestadels.
    Känns som man är hur full som hälst och snurrar som om jag åkte kaffekopparna på LIseberg.

P börjar sin två veckors semester i morgon kväll.
    Vi drar ut till Lysekil. Hoppas på fin väder bara.

Tjing tjing på er!

• Linum

Bauti: Du skulle kunna köra omkring mig i rullstol i Spanien annars... En som är sketfull som blir puttad av en annan vinglig person *fnissar åt tanken*

Nu har min semester börjat!!! Jippii!!! Vi ska fira med kokoslikör ikväll...

Ha en riktigt härlig semester allihop! Vi hörs om 2 veckor.

Over and out from Cold River.

• Bauti

Linum:
    Hahaha, den synen hade jag viljat se

• Frujj

Carma: Hur gick BB-provsresan? Har för mig att det är väl skyltat dit när man kommer på den stoora vägen. Vet inte hur det är om ni åker genom skogarna förstås.
    Ha en trevlig semester ni som gått idag och hoppas ditt bltr blir bättre snart Bauti. Hur kan det bli så lågt??

• Frujj

Suck.. vaknade kl 4 imorse (trots att jag la mig sent) av magen som levde rövare (sammandragningar) och sen dess har jag inte kunnat somna om, lika bra att gå upp! Mkt frustrerande...
    :-]

• Nibla

God morgon!
    Sista dagen innan helgen! Sen är det bara EN vecka kvar innan semestern. Ska bli sååå skönt!

Frujj,
    Sammandragningar, jag vet inte riktigt om det är det jag känner. Men magen blir emellanåt helt stenhård. Igår var det som jag hade en cementklump därinne.
    Träffade för övrigt en kompis igår som fullkomligt vrålade ut (det kändes i alla fall så) på Kungsgatan mitt bland alla människor: "Det var banne mej den största magen jag sett". Sååå stor trodde jag inte den var......

I helgen kommer mina föräldrar på lite grill, sen kommer paret från föräldragruppen på fika på söndag, de fick en liten dotter i lördags. Var på Zara igår och inhandlade en liten söt tunika i jeanstyg, med lite krås på framsidan, hur söt som helst!!

• Frujj

Godmorgon Nibla! Skönt att det snart är semester även för dig!

Hmm jo sammandragningarna känns som om magen blir stenhård, på mig gör det även ont ungefär där som man har mensvärk ibland, inte alltid men ofta. Vaknade även inatt av världens "mensvärk". Sammandragningar är ju normalt men de ska ju inte gör ont nu. Men men..

Guuu va irriterande när folk ska skrika ut sina kommentarer.. *morr* Jag har förstått att folk tycker att man har en megastor mage hur "liten" eller "stor" den än är, folk som själva inte är gravida tycker att alla gravidmagar är JÄTTEstora. Antagligen för att de inte är vana.
    Trist bara att folk ska hålla på och skrika och vråla om det. Jag är som ni kanske förstått lite trött på tex min mamma som hela tiden ska fråga hur mycket jag gått upp i vikt. Förra ggn, med W, så frågade hon det VARJE gång vi pratade, jag blev skitirriterad men sa inget. Denna gång frågade hon det jättemkt i början och till slut sa jag att "jag går upp normalt". Sen var det tyst med den frågan för ett tag.. tills häromdan då hon ringde och hade inget vettigt att säga men kläcker just den frågan. Jag svarade (bara artigt) att jag går upp normalt och la sen till att jag inte gillade den frågan, det har ingen betydelse hur viktuppgången ser ut, och att jag tycker det är en närgången fråga. Då blir min morsa SUR och fräser nåt i stil med att "åh stackars dig att folk frågar hur du mår, tänk att folk bryr sig" påpekade då tillbaka att det är inte samma sak att fråga efter antal kg:s viktuppgång som att fråga hur nån mår! Då fräser hon "ha en trevlig semester" och slängde på luren!! Jag hann fråga om hon blev sur men hon sa att hon blev ledsen!! Men hallå.. Då blev jag riktigt sur och tänkte att va f_n, här ska jag acceptera en massa knasigheter som hon gör (tex det jag berättade i ett mail för inte så länge sen om när stora E var där osv) och så kan hon inte ta att jag säger ifrån om en fråga jag inte vill höra... ehh...?!?!

Sådärja, då fick jag vräkt ur mig det oxå

• Nibla

Frujj,
    vad jobbigt! Har dock full förståelse för din reaktion och att du bli irriterad på din mamma som hela tiden frågar om vikten. Jag menar, vad säger viktuppgången egentligen? Varför är det så intressant??
    Jag menar, man kan ju samla på sig vätska och gå upp massor, vilket inte är samma sak som om man skulle svulla och frossa och gå upp av de orsakerna.
    Nej, det är inte samma sak att fråga om vikt som att fråga hur nån mår!

Jag har också tjafsat med min mamma, när jag berättade om vad vi förberett i form av skötbord, vagn, babyskydd, kläder, balja. Då säger hon: "Vad ni håller på, vad ni shoppar!" So what!?!? Det är första barnet, och jag älskar att förbereda och dona. Särskilt skönt att ha det klart, vem vet, jag kanske inte alls hade orkat göra det framöver........Lika bra att greja när man har orken!

Mammor......

• Carma07

Halloj

Trevlig semester alla ni som sticker iväg på det idag. Hoppas nu sommaren hittar tillbaka också. Tycker det börjar bli en repris på förra sommaren.

Provturen gick bra igår. Till sjukhuset är inga problem, det var området runt omkring där vi ville kolla. Sjukhus brukar vara så stora och vi vill ju hamna så nära rätt avdelning som möjligt. Vi vandrade omkring där och hittade till slut så nu vet vi vart vi ska åka.

När vi kom hem var jag så trött och gick och la mig och sov en stund. Men jag måste ha legat väldigt konstigt för jag fick jätteont i nacken och ner i axeln så det bara värker. Det har inte varit lätt att sova inatt. Jag blir så sur!! :-] Det var inte så här semestern skulle vara. Att jag är sjuk eller total invalid. :-]

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2