• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Carma07

Nibla: Vad skönt med semester snart. Tyckte min sista vecka var riktigt seg. Man har lämnat över det mesta jobbet och har själv inte jättemycket att göra.

När magen blir som en cementklump är det sammandragningar. Jag brukar även få bara i vissa delar av magen så den tar sig alla konstiga former. Jag känner mig verkligen som Barbamamma.

Jobbigt med folk som lägger sig i vad man vill förbereda för sin bebis. Om jag skulle ta folks råd så skulle vi inte köpa någonting alls. Hur går den ekvationen ihop? Får alltid frågan; men behöver ni verkligen det? "Ni får så mycket saker av andra sedan" Skötbord, vagn och säng..ja det tycker jag att vi behöver. Och inte kan jag bara sitta hemma och vänta mig att andra ska köpa alla saker till oss. Varför ska inte jag själv få köpa saker till mitt barn. Det är ju en del av det roliga.

Jag har löst det hela med att inte berätta för folk vad vi köper och framför allt vad vi planerar att köpa. Pratar heller inte namnförslag. Speciellt inte våra familjer. De får snällt acceptera det som vi till slut väljer.

• Nibla

Carma,
    Det där med att magen tar rolig/konstig form är så märkligt! Jag låg på sängen häromdagen och magen var som ett ägg, helt toppig på toppen och sen som en "bulle" ut åt ena sidan. Skumt!

Ok, då vet jag att jag också har sammandragningar. Har fått frågan flera gånger men inte riktigt kunnat svara eftersom jag inte känner nåt nämnvärt, mer att magen bara blir hård, men det har jag trott berott på att bebisen legat åt just det hållet jag kännt efter med handen.

Ja förbereda och "bygga bo" är ju en del av graviditeten. Jag kan förstå folks kommentarer om man förbereder när man precis plussat, men nu är det ju ändå 6 veckor kvar, då borde det ju vara normalt att man vill ha saker och ting klara, man vet ju inte, bebisen kan ju titta ut i förväg.

Vi ska få låna N's släktvagga som står hos hans farmor och farfar. Jag börjar bli lite ivrig att få hem den snart så man kan ställa iordning och bädda, etc. Men hans farfar är envis och säger att det är "otur" att ställa iordning för tidigt. Hallå?!?!
    Snart åker vi dit och hämtar den, trots att de lovat att komma hem med den till oss.

• Nides

Godmorgon tjejer....

Jag har inte orkat läsa allt ni har skrivit. Men hoppas att alla har det bra.
    Själv njuter jag för fullt utav semester med lillkissen som vi hämtade i måndags. Sen dess har vi haft fullt upp.
    Förra helgen var jag på Tivolirock i kristianstad där maken spelade. De var grymma. Jag fick träffa Dj Sleepy och Petter oxå. Tjoho...

Nu ska jag dricka upp min kaffe och sen blir det träning.

Linum: Många kramar till dig o M. Hoppas att ni får en underbar holiday i España... hmmm undra om det är så det stavas på spanska.

Frujj, Nibla o Carma: Hoppas att ni o bebisarna har det gott. Shoppa loss!

Bauti, Ab och tezz: KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

• Bauti

Hej

Frujj. Jag har lågt bladryck i vanliga fall. Varför det blev så här lågt vet dom inte. Det kan bero på stress (som jag är allergisk mot), någon baskelusk som campar på mitt blanssinne, vädret, mm
    Men det börjar bli bättre.

Puss på er!:-P

• Frujj

Nibla och Carma: Har oxå fått kommentarer om det där med shoppandet, fast inte denna gång, nu har vi ju det mesta Fast jag är sååå sugen på att handla lite kläder!! Vill ju ha nåt som bara är den här bebisens oxå! Jag var i Alingsås förra veckan o där finns en affär som heter Rackarungar o en som heter hmmm *vad var det nu* hmm *tänker* Nåt på S... ligger iaf på Kungsgatan längst nere vid torget, där fanns massor med ursöta bebiskläder!! Hade jag bara haft lite mer pengar när jag var där så hade jag handlat lite mer!! Dessutom var det REA!!! Ett tips så här i boa-tider
    Ja och varför ska man inte få ha det klart innan? Bebis kan ju faktiskt helt normalt komma + - 2 veckor runt BF.... det är ju bara ett ungefärligt datum. Så boa loss!! Så slipper man stressa med en nyfödd bebis på armen...
    Nu ska här ätas lunch!
    *kurr*

• Frujj

Har varit hos doktorn med lille W idag, återbesök pga hans förkylningsastma, tog då även upp att han blivit blodsprängd i ögonen (och lite gulaktig i ögonvitan) den senaste veckan, läk trodde det var allergi, vilket inte jag tror på riktigt. Han varken kliar sig eller verkar besvärad av det, men vad har man att sätta emot? Fick utskrivet allergimedicin så jag får väl börja med att testa. Suck... detta medicinerande. W ser ut som om han är nyvaken hela tiden, t o m läk sa det men då sa jag att "nä det är så han ser ut nuförtiden"....

Konsigt att det ska vara nåt heeeeela tiden.

Åh fredag idag, skönt! Tänkte ev grilla med ett par kompisar idag men vädret verkar ju inte vara på grillhumör.. dessutom så är jag sååå trött efter att ha varit vaken sen kl 4 *gäääsp*

• Frujj

Fortsätter min monolog...

Det där med namn håller jag/vi oxå för oss själva. Det får visa sig vem det är när han eller hon kommer ut. Fast ska sanningen fram så är den som så att vi har inte ett enda namnförslag själva än... idétorkan är verkligen på topp....

• Nibla

Vi är överens om två flicknamn, och bestämmer oss för det som passar bäst om det blir en tjej.

Blir den en kille är det svårare...har inte ett enda klockrent namn som vi båda tycker om till 100%.

• Nibla

Vad jag menar, är att om det blir en tjej så bestämmer vi oss när vi träffat lillan och ser vilket namn som passar bäst på henne.

• Carma07

Nides: Kul med nya katten. Blir lite avundsjuk. Funkar det bra ihop med er andra katt?

Bauti: Hoppas du får ordning på det hela snart. Vila och ta det lungt!!

Nibla: Vi har precis samma problem med namn. Vad gäller killnamn har vi dessutom väldigt olika smak, så det gäller att hitta något vi båda tycker är ok.

Frujj: Tror det är Smultronstället du menar.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2