• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • FruTez

Nu mitt i semesterperioden är det jättelungt! Jag tycker det är sååå skönt! Hihi! Jag bävar inför hösten, då allt trar igång igen. För att även om det är lugnt här så finns det ju att göra om jag säger så. Det är inte som på mitt gamla jobb där man nästan somnade för att man inte hade nått att göra! Sedan är ju allt så nytt så att jag måste ju fråga hela tiden... det är lite frustrerande. Tänk. för två veckor sedan kunde jag mitt jobb utantill, nu är jag "barn" på nytt!

Det är en tjej här op jobbet som är gravid och hon köpte en vagn på nätet. Det var en väldigt fin gammaldags vagn för 600kr! Det kallar jag fynd. Enda nackdelen är att den är lite stor... dags för lunch!

• FruTez

Är det bara jag som stör mig på den jäkla pinuppan som gör reklam för underkläder här på BT? Hon som dyker upp längst upp till höger här? Känns som att folk sneglar på mig när jag loggar in och pinuppan trycker upp sina boobs rakt mot bildskärmen!

• Ab fab

Hemma efter segling o makrillfångst. Inte dumt alls. Lyckas blli grisskär på benen

Det finns nån oil and vinegar liknande butik i Haga. Åtminstone fanns den i våras.

Jag har varit på blomsterkurs på Prinsgatan, det var himla trevligt. Hon som hade den är också lärare på floristskola så hon var duktig

Det är strömavbrott hemma. Jag sitter i trädgården, R är på golbanan

• Carma07

Hej

Tillbaka från en shoppingtur i stan. Inhandlade lite bebisgrejor plus att vi hämtade ut vårt gratispaket från babyproffsen.

Ab: Såg att vi också har haft strömavbrott under tiden vi har varit borta. Trevligt med segling och makrillfångst. Vi har också fångat makrill idag. Hos Feskarbröderna.

• Carma07

Godmorgon

Underbart väder idag igen.

Ikväll ska jag och maken troligtvis iväg till kusin och fota magen. Hon ska fota den på samma sätt som hon har fotat sin hund med svart bakgrund och svag belysning. Det är den andra bilden på hunden som finns på min blogg. Tror det kan bli jättefina bilder.

Nu ska jag ge mig ut på altan för en sommarfrukost.

• FruTez

Morsning!

Carma: Låter som att det kommer att bli riktigt fina bilder. Hoppas verkligen att vi får se dom sedan!

Jag är så glad över att det redan är torsdag idag. Är så trött på att jobba, nu när det är så fint väder. Sedan sitter jag hemam hela kvällarna för maken är på tomten och bygger garage.

Förresten, har någon tid och lust att träffas i eftermiddag? Kanske ta en fika, kolla på pysselsaker eller bara ta en mjukglass vid hamnen? Jag slutar 16:30!! *någon* .-D

• Carma07

Tezz: Skulle har varit trevligt med spontanfika, men som sagt så är det ju andra planer ikväll.

Det ska bli jättevarmt till helgen också så passa på att utnyttja den.

För min del är det faktiskt lite för varmt idag. Om man nu får gnälla lite granna.

• Ab fab

god morgon.
    en härlig frukost vid sjön idag. hur skönt som helst. sen väntar lekdejt med knut, bad o glass vid stamsjön. Så ingen stadstur för mig heller idag.

I morgon funderar vi på att paddla kajak. Carma är ni hemma kanske vi tittar förbi för bärplockning om det fortfarande finns kvar?

• Carma07

Ab: Om du menar idag så är vi precis bortbjudna till ett par vänner som lånar ett hus här i närheten. Men imorgon är vi hemma hela dagen. Skulle det inte funka för er imorgon utan det är idag som är bäst så är ju trädgården öppen. Krusbärsbuskarna står längst ner till höger i trädgården.

• Ab fab

I morgon skall vi paddla kajak från 10 vid Nääs fabriker. Jag ringer dig på vägen hem o kollar om ni är hemma. Krusbärssylt levereras till din dörr om en vecka eller så

Spännande med bilder på magen. Det låter grymt snyggt.

Nu skall jag ge mig på sommarens projekt. Vi målar om en gammal soffa. Skrapat bort 150-åriga färglager just nu. Nu skall det slipas!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2