• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • FruTez

*semesterlugnet har nu lagt sig över tråden*

• FruTez

God morgon tjejer!

Abbe: Hur har det gått med soffan?

frujj: hoppas du hade trevligt på båten igår!

Carma: Blev det några fotografier på magen?

Är så glad över att det är fredag idag! Har knappt träffat en människa denn veckan, inte många som jobbar och alla vännerna är upptagna eller bortresta. Började nästan få lappsjuka, hehe! Maken har ju varit vid huset hela veckan och byggt på garaget så honom har man inte sett mycket av. Fast det har varit lite gott att ta det lugnt. I helgen är han iaf. "ledig" så ikväll kommer han hem. Vi ska mysa lite och sitta på balkongen och dricka vin! Imorgon blir det middag med två vänner och sedan ska vi alla fyra på Iron Maiden och headbanga! Hehe! Eller kanske titta på yra 18 åringar som Headbangar, känns säkrare så!

Förresten, en fråga till alla er bullbagerskor! En kollega på jobbet väntar bebis och hon berättade att hon har svårt att hitta kläder. Har ni tips på var hon kan kolla? Hon har varit på H&M, men där var det väldigt utplockat... hon har en ganska "modern" stil... någon som har tips??

• Nibla

God förmiddag!

SISTA dagen innan semestern! Yay!!

Slutar vid 15 idag och ska sen hem och förbereda grillmiddag då min farbror och hans familj kommer på besök.
    Imorgon ska vi till Borås och hälsa på vänner. Söndag blir det lugnt, ska nog slappa i hängmattan med en god bok.
    Måndag ska vi till MVC, sen bär det av till sommarstugan ett par dar. Skööööönt!

Tez,
    Ang din fråga om mamma-mode. Jag har inte köpt så fasligt mycket mammakläder faktiskt, eftersom jag kunnat ha trikåkjolar, klänningar och tunikor som är lite luftiga och passar över en gravidmage. Det finns en affär mitt emot Pedagogen, vid Grönsakstorget som heter Mums som säljer mammakläder. Sen finns det en affär i Avenygallerian också.
    Båda dessa affärerna är lite dyra tycker jag och jag tyckte faktiskt inte de hade så värst mycket....inte i min smak i alla fall.
    Jag satsar mer på kläder som jag kan ha efteråt också. Blir mest prisvärt så.

Har idag väldigt ont. Promenerade 1,5 timma på stan igår, i värmen. Sen på kvällen promenerade vi hem till ett par vänner, ca 10 min gångväg. Foglossning=AJ!
    Idag är jag väldigt svullen om fötterna, mer än vanligt. Känner mig som en kvinnlig variant av Svullo.
    Har i alla fall en nyinköpt klänning på mig, i mönstrad trikå med färgerna vitt, lila, rosa, rött och svart, lite orange också. 98 spänn på REA på KappAhl, som hittat!!!

Kikar nog in här en sväng innan vi sticker till torpet på måndag.
    Kram kram

• FruTez

Nibla: Va gott att äntligen få lite semester och att fynda klänning till ett sånt otroligt billigt pris!

• Carma07

Godförmiddag

Tezz: Härligt med lite ledighet snart. Det blev inget fotande av magen igår. Vi tyckte alla att det var alldeles för varmt och vi har skjutit upp det tills på måndag.

Nibla: Härligt med semester snart. Hoppas ni får en härlig semester.

Jag har heller inte köpt så mycket kläder. Köpte lite på H&M och försökte hålla mig till kläder som man kunde börja använda tidigt och även ha ett tag efter. Jag hade turen att först få låna en del kläder av en kompis och senare få en kasse med kläder av en annan kompis, så jag har inte behövt köpa jättemycket. Däremot saknar jag lite sommarkläder, men vill inte köpa något nu när det bara (förhoppningsvis) är tre veckor kvar.

• Bauti

Hej flickor.
    Har lyckat hacka mig in på grannens när här i Lysekil.
    Satan vilken värme vi har här idag, 33 grader.

Folk har avlöst varanra här så inte en lugn stund. Men vad gör det när vänner kommer förbi

Hoppas ni har det bra med magar och ni utan

• Frujj

Hej i hettan
    Sitter framför fläkten och flåsar lite. Jösses vad varmt det är. Nästan sån där tryckande värme, skulle vara skönt med en åskskur!! Nä ska inte klaga men i det här tillståndet är det lite väääääääääl hett

Tezz: Jag hade kvar en hel del kläder från förra gången då W låg i magen. Fick oxå låna en del av en kompis. Hittade några byxor på HM oxå men nu är det kjol och linne som gäller.. Annars finns det Mums och LovelyMama (den i Avenygallerian) som Nibla nämnde, sen finns det oxå en affär på Linnégatan. Sen finns det ju määääääääängder med mammaaffärer på nätet, tex www.4mom.se Där har jag handlat nåt o jag tyckte det var bra

Båtturen igår var trevlig. Behövde komma ut efter värsta psykbrytet här på förmiddagen, känner mig fortfarande slö slapp och likgiltlig. Vet inte om det är en kombination av värme och hormoner men stackars N fick försöka dra ur mig vad det var och jag som knappt visste själva. Var bara i behov av att böla och deppa.

Var hos min BM igår och fick kika på bebisen med UL, osäkert om den ligger med huvud eller rumpa först men UL visade ett huvud neråt. Men sen på kvällen så låg den på tvären så här är det en som har gott om plats att vända sig både hit och dit.

Ha det gött!!

• FruTez

Bauti: Låter som att du har det bra i Lysekil, härligt!

Frujj: Ibland är man bara deppig och behöver gråta lite för att rensa i systemet. Hoppas du mår bättre idag!

Vill passa på att önskar er alla en riktigt trevlig helg och Nibla en skön semster!

KRAAAAAAAM!

• Ab fab

Hej alla snyggingar

vilken härlig dag! Vi har paddlat hela dagen. Mör i armarna kan man lugnt säga. Vi åkte ut från Nääs fabriker i morse. Runt om i sjön, förbi slottet och sen till Norsesunds station. Det skall jag göra fler gånger. Träningsvärken kommer väl i morgon.

Carma- orkade inte plocka idag. Hör av mig om ni är hemma lite senare i helgen/veckan.

Soffan mår bra. Vi har skrapat o slipat. Nu är grundfärgen målad så nu väntar den antikgrå färgen. Åkte förbi Ljungbergs tygtryckeri i Floda. Hittade en stuvbit för 100 kr (2,5 meter) Ordinarie pris var 495 kr metern så jag är väldans nöjd.

Nu väntar allmän rengöring av mig- dusch, fotbad o nagelvård, sen blir det grillning o tinto de verano (rött vin o soda)

Nästa vecka skall vi till Falsterbo. Glassigt ställe o fantastiskt hus. R skall spela golf- jag skall dricka champagne på klubbhuset tror jag

• Nibla

Hej på er!
    Fasen vad varmt det är!!! Sitter för närvarande inomhus och ska börja lyssna på dagens sommarpratare.

Imorgon ska vi till Varberg över dagen och hälsa på faster som har stuga där. Gött!

N har redan rastlöshet i kroppen, han är iväg och springer ärenden på K-Rauta, Jula och Clas Ohlsson. Tack och lov att jag inte är med! AVSKYR den typen av affärer..........

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2