• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Carma07

Idag har jag varit trött och sovit mest hela dagen. Vaknade upp alldeles svettig och slängde mig i duschen. Till slut så hittade jag en svalkig plats på altanen där jag har slumrat gott.

Frujj: Måste erkänna att jag också längtar efter lite svalare väder nästa vecka. Jobbigt med bebisen. Men har du tur så hinner bebisen kanske vända på sig medans ni är på semester. Hoppas ni får det bra och kul på Gotland och att vädret inte blir allt för kasst.

• Bauti

Tittar sabbt in och säger hej. Vi är på väg till brollopet i Örkeljunga.

Hör av mig mer i morgon.

Kram

• Nibla

Hej på er!

Nu är vi tillbaka i civilisationen efter ett par dagar på svärföräldrarnas sommarställe. Har verkligen inte gjort många knop denna veckan, sovit middag varje dag, läst, löst korsord och tagit kvällsdopp i sjön.
    Har visserligen hunnit med ett besök i Hjo och ett i Skövde för att klämma på min tio dagar gamla brorson. Såååå söt och såååå liten! Tänk att man har en sån i famnen om en månad lite drygt.

Jag har enormt svullna fötter, känner igen mig lite i det ni skrev om "brinnande" fötter. Jag brukar skölja av dem med kallt vatten i duschen innan jag går och lägger mig. De enda skorna som passar just nu i är N's Foppatofflor i stl 42.
    Fingrarna är ingen rolig historia heller, igår kunde jag knappt knyta näven......
    Men annars är allt bra, alla värden och så. Min bebbe ligger med huvudet neråt och jag hoppas den tänker stanna i den positionen.

I veckan väntar besök av svär-farföräldrarna, besök av kompis från Borås och målning av balkongräcke.

Kram kram

• Linum

Tjohoo!

Nu har vi hämtat missarna från kollot i Dalsland. De har fått smaskig gourmetmat och ligger och trynar i vår säng...

Vi har varit hos mina föräldrar i ett par dagar och kom precis hem. Jag har passat på att få två blinningbett (blindbromsar) - ett på vänster ben (12 cm i diameter) och ett på höger skinka (10 cm i diamater). Överkänslig? Tror det va?.. Kliar som f*n gör det också...

Skulle vi träffas snart? Hade varit kul innan alla bebisar kommer och hälsar på i den här världen. Vi ska ner till Skåne onsdag-fredag, men är hemma fram tills dess.

• Ab fab

Hej
    sista dagen på semestern. O faktistk att det inte känns så jobbigt. Det har varit tre riktigt bra veckor. I helgen har vi slappat omkring mest. Igår var det lite shopping o sen stor picnic. Idag har jag rensat ogräs o fixat. Bakade god kaka med röda vinbär o gjorde krusbärssylt.

Veckan som kommer verkar lung. Skall sätta igång o träna, fira två stycken väninnor som fyller år o så blir det förhoppningsvis Way out west på lördag.

Fika? Gärna! Tisdag o onsdag kan jag

• Linum

Tisdag passar mig bäst! Vad sägs om en eftermiddagsfika på stan? Någon mer?

• Ab fab

Är tillgänglig fr 1830 ungefär. Är det någon som är sugen p¨å fika?

• FruTez

Hej tjejer!

Nibla: Låter som att du haft en härlig vecka på sommarstället och tur med vädret också! *tittar ut i regnet genom fönster*

Abbe: Har det redan gått tre veckor sen du gick? Jisses, va tiden går fort! Förresten, om tre veckor så firar vi juh bröllopsdag! *tihi*

Linum: Jädra blinnigar... *avskyr* Har du provat med AfterBite på? Fast det kaske bara funkar mot myggbett!

Fika imorgon, låter nice. Fast kruxet är att jag slutar 16.30 och har tyvärr ingen lust att gå omkring på stan i två timmar och fönstershoppa. SÅ kul är det inte, hehehe! Så jag hoppar nog över fikan denna gången...

• Ab fab

Fika nästa vecka istället kanske? kan du samla ihop trupperna tezz?

ja det är inte många veckor kvar till bröllopsdagen. Då skall vi vara i Epernay. Två champagnegårdsbesök den dagen. Ser fram emot att på kvällen dricka Christal. Skall man någon gång spendera lite för mycket pengar så känns det som det är rätt plats o rätt dag

• Bauti

Hej på er!

Inget roligt väder idag. Så jag tillbringar den med att laga mat.
    Har gjort en skink och purjulöks paj, en tacos paj och håller just nu på med långkok på högrev som skall bli en kött soppa.

Håller med att det börjar bli dax att plannera bröllopsdagen. Jag har klargjort för P att jag väntar mig något stort. Vi får väll se vad som händer den 11 augusti.
    Nästa år blir det min tur att överrakska på bröllopsdagen.
    Bra när man kör vartannat år.

Carma
    Såg bilderna, JÄTTE vackra. Min favvo är det första där du ligger ner.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2