• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Nibla

Hej igen,

Jag har bara två veckors semester och ville ha dem samtidigt som N, eftersom han var tvungen att ta v 31 och 32. Vill inte ta ut föräldrapenning så tidigt som tre veckor innan beräknad förlossning, därför ska jag jobba en vecka efter semestern. Eller jobba och jobba.....avsluta och städa!

Vet tyvärr inte vilken film du syftar på......

• FruTez

Så då kommer du börja ta ut föräldrarpeng två veckor innan beräknad? *känner mig snurrig*

Åh, kom på vilken det var! Dagboken eller The Notebook! *pustar ut* Vilken skön känsla det är när man kommer på nått som man funderat på ett tag!

• Nibla

Tez,
    Huvudet på spiken!
    Det är en hel vetenskap med föräldrapenning....tur att det finns ett verktyg på Försäkringskassans hemsida så man kan laborera och fixa själv.
    N är väldigt påläst och kan mer än jag.

• FruTez

Nibla: skönt att ni är två om det också!

Någon som har nått bra tips på nån present som jag och maken kan ge till min mamma som fyller 60 nästa månad? Hon är jättesvår att handla till. Spa, konserter, vinprovning, smink och hudkrämer m.m. funkar inte till henne... hon gör inte så mycket min söta lilla mamma. Fast hon är fasligt intresserad av blommor. Funderade på nån blomsterkurs kanske? Googla, men hitta inget...

• FruTez

God Morgon!

Nibla: Hur står det till med "er" idag då? tack för tipsen, fast jag vill nog inte beställa nått på nätet och så... var och kikade på smycken igår och funderade på ett halsband kanske. Hittade ett fint med gröna stenar och hon köper ju sällan saker till sig själv och hon gillar ju smycken. Funderade på en korg med ev. halsbandet och lite andra småsaker. Hon gillar ju att laga mat, men har svårt att läsa recept. Kanske matl. tillbehör som vinäger och olja och sånt?

Förresten, har Oil&Vineager konkat? De finns inte kvar på Allum i Partille längre... Nån som vet ifall de finns kvar i stan?

• Nibla

Hej hej,

"Vi" mår bara bra, är trött och har väldigt svullna fingrar idag. Har suttit och skrivit mycket på datorn på morgonen, det är nog därför. Vi har ett vilrum här på jobbet, ska lägga mig och slumra där en stund efter lunch.

Ett halsband låter väl som en bra idé tillsammans med en lite delikatesskorg. Jag har aldrig varit i affären Oil & Vinaegar, så jag vet inte om de finns nån annanstans, för jag tyckte hörde talas om att de slått igen i Allum. Tror Carma nämnde nåt om det.

Har varit ruskigt effektiv idag, rensat min mail och gjort lathundar till min efterträdare. Nu när jag vet att det bara är tre (snart 2,5) dagar kvar innan semestern jobbar jag som en liten blå. Jobbar bättre under lite press och stress! (I lagom mängd)

• Carma07

Godmorgon

Vilket underbart sommarväder det är idag. Lagom varmt och allt för en värmekänslig person som jag.

Oil & Vinaeger har slagit igen i Göteborg och finns numer i Jönköping (tror jag det var)Jättetråkigt! Perfekt affär att handla presenter i.

Dags för frukost på altan.

• FruTez

Hej Carma! *vinkar*

Är inne och kollat på lite Magnoliastämplar, livsfarligt!! Jag vill köpa allt juh!

Måste köpa lite EZ-foam, nån som vet var de har bra pris på det i stan? Vill även köpa en Quick Cuts. Stansade massa saker på Carmas stans sista pysselträffen och de börjar att ta slut nu! Älskar att använda bokstäver och blad! Pysselträff snart kanske?

Tusan att Oil&Vineager slagit igen... vart tusan vänder man sig då?

Har kommit på att jag har noll koll på stan juh...

• Carma07

Hej Tezz! *vinkar tillbaka*

Verkar det lungt på ditt nya jobb att du kan hänga på internet? Magnolia är farligt att kika på. Även andra butiker för den delen. Man vill bara ha och ha en himla massa.

Är lite osäker om jag kommer orka med någon pysselträff innan bebisen kommer. Blir snabbt trött känner jag.

Håller på att kolla igenom vagnen vi har fått och se om det är något jag behöver komplettera med. Är lite ledsen att vi inte kan köpa en fin vagn som jag vill ha, men är ändå väldigt tacksam för att vi har fått en. Man har liggvagnen så kort tid ändå.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2