• Nightingale

Karlstadbrudar!! Del 2

Hej!

Hoppas ni hittar hit!! När vi nu var så klantiga att vi inte tänkte på att starta en ny tråd innan den gamla stängdes!

Välkomna hit alla Karlstadbrudar!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2
  • Nightingale

Jag har haft sån TUUUR.
    Jag bokade naglar för längesen, men nu har jag insett att tiden inte passar, ringde för att omboka men det var helt omöjligt, fanns ingen ny tid alls som passade.

Fick lite panik, ringde runt på fler ställen, samma sak, fanns inga tider

Ringde tillslut min mammas kompis som är frisör och frågade, tänkte att hon säkert har kontakter. Mkt riktigt, hon visste en tjej som gör naglar på hobbybasis, hon har tidigare jobbat som nagelteknolog men slutat, och gör naglar bara på bekanta och så... Men jag chansade och ringde.

Hon sa JA! 400kr tar hon och jag fick bestämma helt vilken dag och tid jag ville. 890kr tog de för samma sak i stan. Nu behöver jag inte ens åka till K-d för att göra naglar utan kan fixa dem i dalarna där jag ändå är hela veckan före bröllopet!

TUR ska man HA!

• Mirri

Night! Det låter ju helt fantastiskt! Gu' va' gôtt Helt klart att man ska ha lite tur!

Jag var och provade min klänning igår och nu är jag inte nervös längre. Hon är ett sånt proffs! Första provningen och det enda som behövde ändras var bysten som var lite för stor annars satt allt som en smäck och jag inser att jag inte ens kommer att behöva använda den snygga korsetten som jag köpte för klänningen smiter åt där den ska och plattar ut det den ska redan nu till och med innan foder och fjädrar kommit på plats! Helt otroligt. Den blir såååå bra.

• Nightingale

Mirri: GUUU vad roligt!! min klänning passade oxå perfekt när jag testade, men jag har så ful och djup navel, som alltid syns som ett hål när jag har tighta kläder, så jag måste ha korsetten, eller sätta en bred tejp över naveln haha.

Ja ja,det funkar väl det med. Om det blir 30 grader varmt så kanske en tejp är att föredra än en varm korsett!

• Nightingale

Men oj, dog tråden???

Eller är det bara jag och GME kvar nu???

• Nightingale

Förresten GME, du får snart byta till GMH antar jag??

Jag satt igår och tränade på min nya namnteckning. By the way, hur gör man??? Vilka "instanser" får man papper ifrån och vilka måste man själv ändra efternamnet hos??

Körkort och pass kommer väl automatiskt, medans bank och sånt fixas av en själv va? Eller är jag ute och cyklar???

• Vi2alltid

Nej jag är oxå här men har varit sjuk så länge så jag är inte så aktiv :(

Gällande namn! körkort kommer det brev om automatiskt, men det är typ det enda, pass och annat får du fixa själv
    däremot är det ju många företag somn ofta uppdaterar sig efter folkbokföringsregistret, tex Telia och olika försäkringsbolag och sånt.. så man behöver ju inte ringa till ALLA :)

• GME76   080802

Har också övat namnteckning men det går sådär. Tar väl tid att öva in en ny snygg .

Instämmer med Vi2alltid ang resten. Banken tror jag man fixar själv. Jag gifter mig nästa vecka. Hjälp!!

• Vi2alltid

Jag gillar min nya namnteckning :) jag slipper mitt -son-namn som är så himla krångligt att få snyggt...
    bara så tråkigt att jag inte hinner göra ett nytt pass så jag får resa i mitt nya namn...

• GME76   080802

Jag gillar mitt nya namn men det är svårare att skriva snyggt .

• Nightingale

Nu har jag lagt in massa nya bilder i mitt galleri om nån är nyfiken.

Klänning
    Skor
    Placeringstavla
    Framsida på festprogram

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2