• Nightingale

Karlstadbrudar!! Del 2

Hej!

Hoppas ni hittar hit!! När vi nu var så klantiga att vi inte tänkte på att starta en ny tråd innan den gamla stängdes!

Välkomna hit alla Karlstadbrudar!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2
  • ElinPierre

Vad tycker du är dyrt då?? Eller rättare sagt- vad skulle du kunna tänka dig att betala?

Flisa80 skrev 2008-09-30 20:04:56 följande:
    Jag har ÅNGEST över detta med fotograf!!!!! VEM ska jag välja och VARFÖR måste det vara så förtvivlans dyrt....?! Man vill ju ändå inte ha ofokuserade och oprofessionella bilder från sitt bröllop, men ändå... Vem har ni bokat?
  • Flisa80

Ja och du har ju rätt. Senaste tanken är att ha fotograf innan vigseln och möjligtvis på vigseln också (eftersom kyrkan är mörk och jag vet att det är svårt att ta bra bilder med vanliga kameror) men att använda vänner till resten...

• Lecia

Någon som vet en bra vigselförättare??

• Novembertjej

Antar att du menar präst? Finns en mycket trevlig och skön präst som jag stött på i Grava kyrka, Calle Wessmark. Var jättebra på ett dop nyligen.
    Är själv på jakt efter borgerlig vf i Karlstad, någon som har tips?

• Lecia

Novembertjej:
    Jag menade en borgerlig vf, då e vi på jakt efter samma sak då =)!!

• LaSvala

Flisa:

Jag håller med Mirri. Vi är svinnöjda att vi inte bokade någon proffsfotograf. Vi hade två duktiga hobbyfotografer bland gästerna - en av mina bästa vänner samt min svärfar. Det blev avslappnat och extra kul. Och dessutom blev det bra eftersom de känner oss och visste vad vi ville ha. Min kille tycker annars att det är jobbigt att stå framför kameran, men nu kände han att han kunde vara sig själv och att det inte blev stelt.

De tog också massor av bilder, så vi har nästan FÖR många att välja av, några mindre bra andra jättefina. Och båda fotograferna hade sin egna stil, så det var kul med två.

Jag håller nu på att färgkorrigera och redigera bilderna lite i photoshop, men den biten kan man säkert ta hjälp med nånstans, om man tycker det behövs och inte vill själv.

Men - som sagt - vi skulle absolut råda andra att ta hjälp av kompisar om man har bekanta som gillar att fota. Det blir en fin stund och skön uppladdning inför vigseln.

• Flisa80

LaSvala: Tack för tipsen... Ja, vi vet fortfarande inte rikitigt men funderar väl kanske fortfarande till det jag skrev senast, att fota innan och under vigseln med fotograf och sedan med bekant. Är osäker på hur duktig han är egentligen så vi vill kanske inte sätta allt på det kortet...

• Novembertjej

Lecia:

Är ni på jakt efter en i Karlstad eller annan kommun?
    Vi ska gifta oss i januari i K-d och då är det inte bestämt vem av vf som tjänstgör vilken helg, så det går inte riktigt att boka. Vi ska inte gifta oss i rådhuset och vill ha en längre ceremoni, så då verkar det som att vi måste ringa runt till alla och kolla vem som kan. Känns lite jobbigt, att det ska vara mer problematiskt än att göra det i kyrkan, suck!

• Lecia

Novembertjej:

Vi ska gifta oss i forshaga kommun nästa sommar, men vi vill ju ha en trevlig och bra vf så jag tänkte undersöka de som finns i karlstad också, vet inte om de åker så "långt" som till forshaga...

• ElinPierre

Är det någon som har ett bra förslag på band runt om i värmland? Vi vill gärna att det är partymusik som får igång gästerna rejält!

• Snitte- 5/7-2008

Fotograf eller inte är ett svårt beslut... har många vänner som inte valt att boka en proffsfotograf som fått jättefina bilder ändå...
    Det beror nog lite på vad man är ute efter.... bilder med perfekt skärpa och ljus så måste man nog ha en proffsfotograf men för att fånga känslan behlvs bara en helt vanlig människa bakom en helt vanlig digitalkamera...

Vi hade dock proffsfotograg i form av en vän till familjen men vi är väldigt nöjda med många bilder från gästerna också..

• Mirri

Hej på er vännerna!

Här är det full fart och det är inte så ofta jag hinner titta in. Vi satt här om kvällen och klistrade in foton i tackkorten så nu ska de äntligen skickas. Man kan tro att vi skulle vara så smarta att när vi äntligen fått tag på alla adresser när vi skickade inbjudningarna borde vi också ha sparat dem...men icke! Så vi ska leta lite adresser innan vi kan skicka de sista. Tack gode Gud för eniro.se

Novembertjej och Lecia: Hoppas ni hittar en VF ni trivs med. Tyvärr har jag ingen bra tips på borgerliga men jag känner jätte många trevliga präster

Jag hoppas ingen misstycker men om jag har räknat rätt så går den här tråden ut vilken dag som helst så jag startade en ny. Hoppas ni vill fortsätta där Nästa tråd hittar ni på
    www.brollopstorget.se/Forum-5-51/m3116647.html
    och nej, jag har inte numrerat den fel Jag som har varit med ett tag kan konstatera att vi faktiskt är inne på minst den fjärde

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2